Hoi,
ik wil mijn huidige systeem uit 2015 (i5, GTX970, 8GB) vervangen door iets nieuwers.
Ik heb dat systeem zelf gebouwd met de kennis van toen maar die is nu behoorlijk outdated merk ik.
Vandaar dat ik een paar dagen al hier op de fora heb lopen rondklikken. Ik ben daarbij tot onderstaande lijst gekomen en wil deze graag hier voorleggen zodat ik van eventuele domme fouten behoed kan worden door collega tweakers, of beter nog; dat ze voorstellen doen voor andere componenten die beter of goedkoper zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, media consumeren, briefje/emailtjes tikken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 2000,-
Ga je overklokken / of later upgraden
Nee, ik ben niet zo'n fan van overklokken en bovendien te bang dat ik iets kapot maak.
Upgraden ben ik ook geen fan van omdat tegen de tijd dat je moet upgraden eigenijk alles al zo oud is dat je ook álles moet upgraden en dan kun je dus net zo goed helemaal opnieuw beginnen.
Tot de componenten uit onderstaande lijst ben ik gekomen door te starten vanuit de laatse BBG. Ik kwam er gaandeweg achter dat ik deze keer graag een ITX systeem wil zodat ik 'm op het buro kan plaatsen. Dat betekende weer dat ik voor sommige onderdelen uit de BBG een ITX equivalent moest hebben.
Ik heb geen merk voorkeur. LED is ook zeker geen vereiste.
De coolermaster case krijgt prima reviews en heeft inderdaad het voordeel dat er al een PSU en koeling bij zit.
Dat is dus een keuze waar ik waarschijnlijk niet snel van zal afwijken.
De grootste vraagtekens heb ik bij de keuze voor moederbord en geheugen. (Het klopt toch dat er 2 M2 slots op zitten?)
ik wil mijn huidige systeem uit 2015 (i5, GTX970, 8GB) vervangen door iets nieuwers.
Ik heb dat systeem zelf gebouwd met de kennis van toen maar die is nu behoorlijk outdated merk ik.
Vandaar dat ik een paar dagen al hier op de fora heb lopen rondklikken. Ik ben daarbij tot onderstaande lijst gekomen en wil deze graag hier voorleggen zodat ik van eventuele domme fouten behoed kan worden door collega tweakers, of beter nog; dat ze voorstellen doen voor andere componenten die beter of goedkoper zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, media consumeren, briefje/emailtjes tikken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 2000,-
Ga je overklokken / of later upgraden
Nee, ik ben niet zo'n fan van overklokken en bovendien te bang dat ik iets kapot maak.
Upgraden ben ik ook geen fan van omdat tegen de tijd dat je moet upgraden eigenijk alles al zo oud is dat je ook álles moet upgraden en dan kun je dus net zo goed helemaal opnieuw beginnen.
Tot de componenten uit onderstaande lijst ben ik gekomen door te starten vanuit de laatse BBG. Ik kwam er gaandeweg achter dat ik deze keer graag een ITX systeem wil zodat ik 'm op het buro kan plaatsen. Dat betekende weer dat ik voor sommige onderdelen uit de BBG een ITX equivalent moest hebben.
Ik heb geen merk voorkeur. LED is ook zeker geen vereiste.
De coolermaster case krijgt prima reviews en heeft inderdaad het voordeel dat er al een PSU en koeling bij zit.
Dat is dus een keuze waar ik waarschijnlijk niet snel van zal afwijken.
De grootste vraagtekens heb ik bij de keuze voor moederbord en geheugen. (Het klopt toch dat er 2 M2 slots op zitten?)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z790M-ITX WiFi | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4070 White OC Edition 12GB GDDR6X | € 659,- | € 659,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P MAX | € 337,60 | € 337,60 |
| 1 | Toetsenborden | Cherry MX Board 3.0S (MX Red, Qwerty US) Zwart | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 1TB | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 107,61 | € 107,61 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.897,01 | ||
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CaMbV8ex85UJBotdQKkZnWae.webp?f=user_large)
/f/image/u0mPcdmZUw1zsVUOhr3VgIle.webp?f=fotoalbum_large)