Sunpower Maxeon 6 met Enphase IQ7A vs Jinko met Enphase IQ8M

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaljeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 21:01
Ik ben bezig met het uitzoeken van de juiste zonnepanelen voor op mijn dak

Nu heb ik enkele offertes ontvangen. Nu heb ik enkele offertes gekregen met Jinko 430Wp met Enphase IQ8M/+ omvormer, maar nu heb ik ook een Sunpoer Maxeon 6 425WP met geintegreerd Enphase IQ7A omvormer.

Als ik nu naar de specs kijk zou je zeggen dat de Jinko meer Wp heeft en nieuwere omvormer beter is dan de Sunpower.

Daar zou je dan weer tegenover kunnen zetten dat de beperkte jaarlijkse degradatie van de Sunpower panelen (0.25%) dit over de tijd weer goed maakt. Maar compenseert de Sunpower ook de geintegreerde oudere Enphase (en de duurdere offerte) goed? Is er iemand die hier verstand van heeft en mij kan helpen een keuze te maken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou niet snel 2 in 1 panelen nemen. Onnodig duur, zeker als ooit iets vervangen moet worden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
De “geïntegreerde” omvormer zal gebypassed kunnen worden… dat kan ook met de series panelen met geïntegreerde solaredge optimizer … anders haalt SunPower/Enphase zich een support nachtmerrie op de hals.

Wat betreft opbrengst gaat er zo goed als niets tussen de beide opties zitten.

In de meeste gevallen is een systeem met Enphase onnodig duur en behaal je vergelijkbare opbrengst met een veel voordeligere string omvormer.
Van het verschil kun je meestal 1 of 2 panelen extra leggen en dat levert zelfs in extreme situaties nog altijd meer op.

Wil je inhoudelijk knap advies in plaats van generieke info: Tips bij openen vragentopic zonnepanelen

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.