Welke cabrio voor 4 personen voor een week

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 15:15
Mijn vrouw en ik willen mijn ouders graag meenemen naar zuid Frankrijk om een weekje vakantie te vieren.
Vanwege recente ontwikkelingen in de gezondheid van mijn vader, ziet mijn moeder het niet zitten om alleen met hem op vakantie te gaan, en vind vliegen ingewikkeld.

Haar droom is om een weekje te genieten in zuid Frankrijk en zich aldaar te kunnen verplaatsen in een cabrio.
We gaan dus met z'n vieren op pad, vliegen naar Nice en ik wil daar de begeerde cabrio huren voor deze week.

Qua budget wilde ik rond de 1500 euro zitten incl. volledige verzekering.
Ik huur regelmatig een auto met mijn vrouw en vanwege geen zin in gezeur neem ik altijd volledige verzekering. Ja, het is goedkoper zonder. En nee ik rij nooit schade. Maar ik wil er tijdens onze vakanties gewoon geen seconde over na te hoeven denken ;)

Dat was de achtergrond info, nu de vraag:

Airport Nice, verschillende aanbieders:

Sixt heeft een BMW 4 series in de aanbieding voor 1700 en een beetje.
Ik denk dat deze te klein is voor 4 volwassenen.

Dan Hertz:

Een mercedes C en een E
De E lijkt mij groter, maar als ik de maten vergelijk op autoweek verschillen die niet heel veel.

Mercedes C specs:
https://www.autoweek.nl/a...des-benz-c-180-cabriolet/

Mercedes E specs:
https://www.autoweek.nl/a...des-benz-e-200-cabriolet/

De lengte van de zitting achter van de E is bijv. 40mm korter, de max afstand tussen rugleuning voor/achter weer 10cm extra.
We zijn allemaal niet lang, max 1,80m voor de heren en rond de 1,70 voor de langste dame :)

Zijn er ervaringsdeskundigen in de zaal die weten of er comfortabel te rijden is in de E of C met 4 personen?
Ritjes zullen maximaal een uur enkele reis zijn.

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-09 21:51
Sowieso zijn er op YouTube wel wat testen te vinden, bijvoorbeeld deze https://youtu.be/7Ld8idt2e1E .Misschien heb je daar wat aan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 15:53
Ik zou je sterk afraden met een cabrio met 4 personen vakantie te gaan vieren. Ik heb het gedaan in de VS. In een 4-persoons cabrio (weet niet meer precies welk type). De achterpassagiers hebben het zwaar, die zitten enorm in de wind. Voorin is 't prima, dan zit je pal achter de voorruit en heb je minder last van de wind.
Wij hebben toen besloten de cabrio te ruilen voor een Kia Sportage (dat kon gelukkig kosteloos) en hebben alsnog een topvakantie gehad.
Met z'n tweeën in een cabrio is leuk, met z'n vieren is echt niet fijn voor de mensen achterin.

Wil je 't toch doen: huur er eerst eentje in Nederland en ga testrijden!

Dan nog dit: in Zuid Frankrijk kan 't pittig warm worden, dan loopt 't zweet je al gauw over de rug en in je bilnaad. Ook bij de voorpassagiers. Airco doet weinig met 't dak open.... je kunt 't dak natuurlijk dicht doen (en de airco aan), maar daar huur je geen cabrio voor, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door avoid op 20-06-2023 16:19 ]

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
avoid schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:17:
Ik zou je sterk afraden met een cabrio met 4 personen vakantie te gaan vieren. Ik heb het gedaan in de VS. In een 4-persoons cabrio (weet niet meer precies welk type). De achterpassagiers hebben het zwaar, die zitten enorm in de wind. Voorin is 't prima, dan zit je pal achter de voorruit en heb je minder last van de wind.
Wij hebben toen besloten de cabrio te ruilen voor een Kia Sportage (dat kon gelukkig kosteloos) en hebben alsnog een topvakantie gehad.
Met z'n tweeën in een cabrio is leuk, met z'n vieren is echt niet fijn voor de mensen achterin.

Dan nog dit: in Zuid Frankrijk kan 't pittig warm worden, dan loopt 't zweet je al gauw over de rug en in je bilnaad. Ook bij de voorpassagiers. Airco doet weinig met 't dak open.... je kunt 't dak natuurlijk dicht doen (en de airco aan), maar daar huur je geen cabrio voor, toch?
Eens met ^

Ik zit graag voorin de cabrio maar achterin wordt het al snel niet comfortabel. Denk overigens ook aan bagage. De kofferbak van een cabrio is vaak erg klein (omdat er ruimte wordt ingenomen door het dak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weet niet of je het daar makkelijk kan huren en of er voldoende mensen zijn met een rijbewijs, maar is 2x een mx-5 misschien een idee? :)

Qua bagage heb je dan wellicht ook wat meer speelruimte. Ik heb zelf een MX-5 uit 2008 en daar kunnen we met wat slim pakken makkelijk op een roadtrip van meerdere weken. En zo'n cabrio die bewust zo ontworpen is geeft toch een andere ervaring dan een cabrio-variant van een standaard auto.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
avoid schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:17:

Goed punt wel idd, achterin is het niet echt feest voor langere ritten. Het weekje weg zal in begin september plaatsvinden. Weet niet of t dan nog loeiheet wordt maar misschien toch al iets minder dan wanneer het hoog zomer is.

Bagage is eigenlijk alleen de eerste en laatste dag een puntje, desnoods is 2x rijden nog een optie.

2 kleine cabrio’s huren zou ook mijn voorkeur hebben maar mijn moeder van 70 ziet rijden in het buitenland niet zitten, mijn vader kan t niet meer en mijn vrouw wil niet 😄

Misschien is t nog een idee om er een voor een paar dagen te huren en voor het restant een comfortabele ‘gewone’ auto.

iig goede punten aangedragen door iedereen, ik ga nog eens even om de tafel zitten met het reisgezelschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Achterin is geen pretje bij lange afstanden/hogere snelheden. Tuurloijk, even langs de boulevard rijden is leuk. Maar Zuid Frankrijk? Ik rij het liefst open tussen de 10-25 graden. Net daarboven kan nog wel als je kunt blijven rijden. Veel hoger moet het niet worden. Dan doe ik de kap dicht en de airco aan. Zeker als je ook in steden rijdt. Maar goed, iedereen heeft een andere temperatuur die hij-zij prettig vindt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ZtaaB Het cabriogevoel kan je ook bereiken met een panoramisch/schuifkanteldak als alternatief :)

Vraag mij alleen af of huurauto's die optie hebben :?

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 20-06-2023 17:51 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kijk eens of je een Range Rover Evoque Convertible kan vinden. Volgens mij zit dat nog wel prima met 4 volwassenen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00
Een cabrio - welke dan ook - is niet bedoeld voor 4 personen. Ook al heeft ie een achterbank. De passagiers daar zitten vliegen te eten. Moet je niet willen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ZtaaB schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:35:
[...]

... mijn moeder van 70...
Die wil je echt niet achter in een Cabrio zetten (ook niet met het dak dicht)

Schoonmoeders zijn een ander verhaal.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
Ik heb zelf een 4 zits cabrio ( opel cascada) en daar is achterin zitten bij snelheden boven de 65/70 echt niet relaxed, veel geluid, veel wind, geen comfort.

Ik weet dat er mercedes cabrio's zijn die een spoiler aan de voorkant hebben boven de voorruit om de wind meer de verbuigen mogelijk dat dat dan beter gaat.

Gezien de leeftijd van je gezelschap en er dus minimaal 1 van ze achterin moet, denk ik dat het echt een heel naar idee is. De instap is klote.

Ook mijn voorkeur voor open rijden is tussen de 5 en de 25 graden, daarna is het echt pittig. En dat is dan al voorin. Je hebt vol de zon op je bol en ik heb wel eens bijna een zonnesteek opgelopen daardoor.

Ik denk dat een ruime station met enorm panoramadak mogelijk wel een beter idee is. Ik zou het met je gezelschap niet eens een paar dagen doen, maar gewoon niet. Doe het een keer los met je vrouw, veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00
Ik zou een Jeep Wrangler huren waar je het hele dak vanaf kan halen om een cabrio gevoel te krijgen.
Eigenlijk zijn er geen fijne 4 zits cabrio waarin je lange stukken zou willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
We gaan het inderdaad anders aanpakken en huren een normale auto voor de week, en voor 1 of 2 dagen een cabrio om een beetje rond te toeren.

Iedereen bedankt voor de inzichten :)

Pagina: 1