Situatieschets:
6 juni 2023 besteld: W'eau Mini Power 3kW zwembad warmtepomp.
Binnengekregen op 14 juni. Diezelfde middag geïnstalleerd.
Binnen enkele uren proefdraaien geconstateerd dat deze toch vrij veel herrie maakt, wat buren rondom gevraagd en ook daar is deze pomp zeer goed te horen.
Pomp weer afgekoppeld, water eruit laten lopen en alles weer netjes ingepakt in de doos. Uiteraard is er niets beschadigd, behalve de plastic verpakking waar deze in zat.
15 juni retouraanvraag gedaan met als reden, teveel herrie.
20 juni een mail gekregen dat het niet mogelijk is een product na gebruik te retourneren.
Maar blijkbaar mag dat volgens de voorwaarden weer niet, alhoewel er ook staat dat e.a wel mag om het product te begrijpen.
Uiteraard ga ik gewoon in overleg met de webwinkel maar ik zou wel graag willen weten of ik bij voorbaat kansloos ben en alleen op coulance van de winkel moet rekenen of wat ik wens, gewoon mogelijk zou moeten zijn.
Alvast dank.
6 juni 2023 besteld: W'eau Mini Power 3kW zwembad warmtepomp.
Binnengekregen op 14 juni. Diezelfde middag geïnstalleerd.
Binnen enkele uren proefdraaien geconstateerd dat deze toch vrij veel herrie maakt, wat buren rondom gevraagd en ook daar is deze pomp zeer goed te horen.
Pomp weer afgekoppeld, water eruit laten lopen en alles weer netjes ingepakt in de doos. Uiteraard is er niets beschadigd, behalve de plastic verpakking waar deze in zat.
15 juni retouraanvraag gedaan met als reden, teveel herrie.
20 juni een mail gekregen dat het niet mogelijk is een product na gebruik te retourneren.
Retourvoorwaarden winkel:Dank voor je vraag en interesse.
Retour sturen na gebruik is helaas niet mogelijk. We kunnen wel mee kijken naar verbeterpunten om het geluid te reduceren.
Kan je ons een video sturen van het geluid en de omgeving van de warmtepomp?
We horen het graag.
Vriendelijke groet,
Het lijkt mij logisch om een product goed te beoordelen, dat deze aan moet staan. De enige manier om hem aan te zetten, is om aan te sluiten op het zwembad, anders kun je nooit weten hoeveel geluid hij nu maakt.Je kunt jouw bestelling altijd retourneren binnen 90 dagen na ontvangst van je bestelling. Na je retouraanvraag heb je nog 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Retourneren bij XX is gratis.toon volledige bericht
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product onbeschadigd en in de originele staat met alle toebehoren terug te sturen. Die mooie doos waarin je jouw bestelling hebt ontvangen, komt natuurlijk goed van pas voor die retourzending.
Richtlijnen voor het beoordelen van je producten
Je mag onze producten voelen en bekijken, zoals je dat in een winkel zou doen. Je mag het product nog niet in gebruik nemen.
Wat mag wel?
De tape doorsnijden, het product uitpakken uit de verpakking en het product bekijken. Bijvoorbeeld:
Een warmtepomp uitpakken, bekijken en voelen
Een spa uitpakken en op de grond leggen
Een rugzak omdoen en voelen hoe hij zit
Wat mag niet?
Plastic verpakking openscheuren of -knippen en het product gebruiken. Bijvoorbeeld:
Een warmtepomp buiten of in het water activeren
Een spa opblazen en vullen met water
Een rugzak meenemen op vakantie
Waardevermindering
Gebruik je het product wel, dan hebben wij het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn om het product weer in nieuwstaat te krijgen. We beoordelen deze waardevermindering en nemen hierover contact met je op. Je bent alleen verantwoordelijk voor de eventuele waardevermindering van je bestelde producten als je ze gebruikt op een manier die verder gaat dan nodig om te begrijpen hoe het product werkt en wat de kenmerken ervan zijn.
Maar blijkbaar mag dat volgens de voorwaarden weer niet, alhoewel er ook staat dat e.a wel mag om het product te begrijpen.
Uiteraard ga ik gewoon in overleg met de webwinkel maar ik zou wel graag willen weten of ik bij voorbaat kansloos ben en alleen op coulance van de winkel moet rekenen of wat ik wens, gewoon mogelijk zou moeten zijn.
Alvast dank.
Who's general failure, and why is he reading my disk?