Warmtepomp zwembad retourneren na testgebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 12:44
Situatieschets:
6 juni 2023 besteld: W'eau Mini Power 3kW zwembad warmtepomp.
Binnengekregen op 14 juni. Diezelfde middag geïnstalleerd.

Binnen enkele uren proefdraaien geconstateerd dat deze toch vrij veel herrie maakt, wat buren rondom gevraagd en ook daar is deze pomp zeer goed te horen.

Pomp weer afgekoppeld, water eruit laten lopen en alles weer netjes ingepakt in de doos. Uiteraard is er niets beschadigd, behalve de plastic verpakking waar deze in zat.

15 juni retouraanvraag gedaan met als reden, teveel herrie.
20 juni een mail gekregen dat het niet mogelijk is een product na gebruik te retourneren.
Dank voor je vraag en interesse.

Retour sturen na gebruik is helaas niet mogelijk. We kunnen wel mee kijken naar verbeterpunten om het geluid te reduceren.

Kan je ons een video sturen van het geluid en de omgeving van de warmtepomp?

We horen het graag.
Vriendelijke groet,
Retourvoorwaarden winkel:
Je kunt jouw bestelling altijd retourneren binnen 90 dagen na ontvangst van je bestelling. Na je retouraanvraag heb je nog 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Retourneren bij XX is gratis.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product onbeschadigd en in de originele staat met alle toebehoren terug te sturen. Die mooie doos waarin je jouw bestelling hebt ontvangen, komt natuurlijk goed van pas voor die retourzending.

Richtlijnen voor het beoordelen van je producten
Je mag onze producten voelen en bekijken, zoals je dat in een winkel zou doen. Je mag het product nog niet in gebruik nemen.

Wat mag wel?
De tape doorsnijden, het product uitpakken uit de verpakking en het product bekijken. Bijvoorbeeld:

Een warmtepomp uitpakken, bekijken en voelen
Een spa uitpakken en op de grond leggen
Een rugzak omdoen en voelen hoe hij zit
Wat mag niet?
Plastic verpakking openscheuren of -knippen en het product gebruiken. Bijvoorbeeld:

Een warmtepomp buiten of in het water activeren
Een spa opblazen en vullen met water
Een rugzak meenemen op vakantie

Waardevermindering
Gebruik je het product wel, dan hebben wij het recht om kosten in rekening te brengen die nodig zijn om het product weer in nieuwstaat te krijgen. We beoordelen deze waardevermindering en nemen hierover contact met je op. Je bent alleen verantwoordelijk voor de eventuele waardevermindering van je bestelde producten als je ze gebruikt op een manier die verder gaat dan nodig om te begrijpen hoe het product werkt en wat de kenmerken ervan zijn.
toon volledige bericht
Het lijkt mij logisch om een product goed te beoordelen, dat deze aan moet staan. De enige manier om hem aan te zetten, is om aan te sluiten op het zwembad, anders kun je nooit weten hoeveel geluid hij nu maakt.
Maar blijkbaar mag dat volgens de voorwaarden weer niet, alhoewel er ook staat dat e.a wel mag om het product te begrijpen.

Uiteraard ga ik gewoon in overleg met de webwinkel maar ik zou wel graag willen weten of ik bij voorbaat kansloos ben en alleen op coulance van de winkel moet rekenen of wat ik wens, gewoon mogelijk zou moeten zijn.

Alvast dank.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 14:53
Ora et Labora schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:04:
Situatieschets:
6 juni 2023 besteld: W'eau Mini Power 3kW zwembad warmtepomp.
Binnengekregen op 14 juni. Diezelfde middag geïnstalleerd.

Binnen enkele uren proefdraaien geconstateerd dat deze toch vrij veel herrie maakt, wat buren rondom gevraagd en ook daar is deze pomp zeer goed te horen.

Pomp weer afgekoppeld, water eruit laten lopen en alles weer netjes ingepakt in de doos. Uiteraard is er niets beschadigd, behalve de plastic verpakking waar deze in zat.

15 juni retouraanvraag gedaan met als reden, teveel herrie.
20 juni een mail gekregen dat het niet mogelijk is een product na gebruik te retourneren.

[...]

Retourvoorwaarden winkel:

[...]

Het lijkt mij logisch om een product goed te beoordelen, dat deze aan moet staan. De enige manier om hem aan te zetten, is om aan te sluiten op het zwembad, anders kun je nooit weten hoeveel geluid hij nu maakt.
Maar blijkbaar mag dat volgens de voorwaarden weer niet, alhoewel er ook staat dat e.a wel mag om het product te begrijpen.

Uiteraard ga ik gewoon in overleg met de webwinkel maar ik zou wel graag willen weten of ik bij voorbaat kansloos ben en alleen op coulance van de winkel moet rekenen of wat ik wens, gewoon mogelijk zou moeten zijn.

Alvast dank.
toon volledige bericht
Volgens hierboven genoemde topic mogen ze de retour niet weigeren, maar ze mogen wel een bepaald percentage waardevermindering in rekening brengen.

https://www.webwinkelkeur...roepingsrecht-bedenktijd/

Daar staat een lijst met expliciete uitzonderingen, die allemaal niet relevant zijn voor jou product/gebruik. Helaas is er geen richtlijn voor het bepalen van wat er in rekening gebracht mag worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

sjaakwortel schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Volgens hierboven genoemde topic mogen ze de retour niet weigeren, maar ze mogen wel een bepaald percentage waardevermindering in rekening brengen.
Waardevermindering mag alleen in rekening worden gebracht als aan een aantal specifieke voorwaarden is gedaan. Een van die voorwaarden is dat TS verder moet zijn gegaan dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking van de pomp vast te stellen. Aan die voorwaarde is in dit geval niet voldaan. TS heeft de pomp enkel proefgedraaid, wat ook nodig is om de geluidsproductie te kunnen beoordelen. De winkel mag dus geen waardevermindering in rekening brengen.
Dat topic gaat over een heel andere situatie 8)7

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 14:53
fopjurist schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:41:
[...]

Waardevermindering mag alleen in rekening worden gebracht als aan een aantal specifieke voorwaarden is gedaan. Een van die voorwaarden is dat TS verder moet zijn gegaan dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking van de pomp vast te stellen. Aan die voorwaarde is in dit geval niet voldaan. TS heeft de pomp enkel proefgedraaid, wat ook nodig is om de geluidsproductie te kunnen beoordelen. De winkel mag dus geen waardevermindering in rekening brengen.

[...]

Er staat inderdaad elders (https://www.webwinkelkeur...echt-hoe-zit-het-precies/) dat een wasmachine 1x laten wassen om testen ook binnen herroeping valt, dat lijkt me redelijk vergelijkbaar met de situatie van de TS.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:38
Hoe is dit bij je afgelopen @Ora et Labora ?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
fopjurist schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:41:
[...]

[...]

Maar, de geluidsproductie is toch vantevoren al bekend? En in een winkel kun je ook niet een pomp laten proefdraaien.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:13
Bertus schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:26:
[...]

Maar, de geluidsproductie is toch vantevoren al bekend? En in een winkel kun je ook niet een pomp laten proefdraaien.
Nee de geluidsproductie is niet van te voren bekend. Die is namelijk afhankelijk van omgeving en voornamelijk ook het soort geluid. Een meer DB lichte zoem is vele malen minder erg als zachter piep. Dit wordt zelden tot eigenlijk nooit meegenomen in een review.

En wie zegt dat je in de winkel niet mag laten draaien?
In een aquarium winkel bij ons om de hoek mag je best een waterpomp in hun aquarium testen(of je eigen als je hem mee kan nemen maar dat is vaak extreem veel werk). Maar bij de Ranzijn bv heb je weer pech. Is de een dan meer winkel als de andere?

En een rechter kijkt naar de wet. En niet naar stuk tekst die consumenten organisaties hebben opgesteld om het makkelijker te maken voor consument. Ben je binnen de marges van wat er in de winkel mag ben je in ieder geval veilig. Net zoals die zelfde organisaties bv ook zeggen dat je de verkoper 3x de mogelijkheid moet geven om je product te repareren/vervangen. Terwijl de wet zegt dat je de verkoper de kans moet geven. En ja dan kan je zeggen dat 3 keer voldoende is en dus veilig bent. Het laatste wat je wilt is dat consumenten je tekst verkeerd interpreteren en een rechtzaak daardoor verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 12:44
Excuses, niet bijgewerkt, dank voor de reminder.
Ik heb de pomp teruggestuurd en het volledige bedrag teruggekregen zonder enig commentaar verder.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
loki504 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:44:
[...]

Nee de geluidsproductie is niet van te voren bekend. Die is namelijk afhankelijk van omgeving en voornamelijk ook het soort geluid. Een meer DB lichte zoem is vele malen minder erg als zachter piep. Dit wordt zelden tot eigenlijk nooit meegenomen in een review.
Ik bedoel dat det aantal DB aangegeven word bij de specificaties. Mee eens dat geluiden verschillend over komen
En wie zegt dat je in de winkel niet mag laten draaien?
In een aquarium winkel bij ons om de hoek mag je best een waterpomp in hun aquarium testen(of je eigen als je hem mee kan nemen maar dat is vaak extreem veel werk). Maar bij de Ranzijn bv heb je weer pech. Is de een dan meer winkel als de andere?
Geen idee, het was maar een vraag :-)

Heeft ook een computer!

Pagina: 1