Subwoofer Cambridge DDT3500 stopt bij meer volume

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tagg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb een Cambridge Soundworks DDT3500 Digital met in de pc een Creative souncard AE-7, wanneer ik het volume iets harder zet met het Dolby Digitaal stopt de subwoofer op het 5.1 surround systeem, ik heb op het menu van de AE-7 alle instellingen geprobeerd maar geen resultaat. Moet ik nu van passieve naar een active subwoofer ?

Beste antwoord (via Tagg op 24-06-2023 00:18)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27

FeaR

In GoT we trust

Tagg schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:19:
Moet ik nu van passieve naar een active subwoofer ?
Ik vraag me af of je een all-in-one PC setje uit elkaar kan trekken en aanvullen met losse componenten. Lijkt alsof het Control Station over de Subwoofer Out vermogen levert (aangezien de Subwoofer passief is, geen idee hoe een actieve subwoofer daarop reageert. OK, dat kan blijkbaar. Cambridge heeft daarover nagedacht. Op de Control Station zit ook een "Subwoofer Line Out" voor als je de subwoofer vervangt voor een actieve. Al blijft mijn andere punt wel staan:

Tevens is het de vraag of het aan de subwoofer ligt, stopt de subwoofer ermee of het "Control Station"...

Mocht de aansturing fout gaat dan kan een actieve subwoofer ook het probleem hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 20-06-2023 13:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Hoe heb je de sub op jouw pc aangesloten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27

FeaR

In GoT we trust

Tagg schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:19:
Moet ik nu van passieve naar een active subwoofer ?
Ik vraag me af of je een all-in-one PC setje uit elkaar kan trekken en aanvullen met losse componenten. Lijkt alsof het Control Station over de Subwoofer Out vermogen levert (aangezien de Subwoofer passief is, geen idee hoe een actieve subwoofer daarop reageert. OK, dat kan blijkbaar. Cambridge heeft daarover nagedacht. Op de Control Station zit ook een "Subwoofer Line Out" voor als je de subwoofer vervangt voor een actieve. Al blijft mijn andere punt wel staan:

Tevens is het de vraag of het aan de subwoofer ligt, stopt de subwoofer ermee of het "Control Station"...

Mocht de aansturing fout gaat dan kan een actieve subwoofer ook het probleem hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 20-06-2023 13:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ligt dit niet gewoon aan je voeding? Bij hoog volume trekt hij teveel stroom en klapt hij uit. Of ik denk ik nu teveel in auto's?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tagg
De subwoofer stopt ermee en als ik de volume knop weer terug draai dan doet hij het weer en het geluid staat op 3 zeg dus een luister volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tagg
Moet ik een andere versterker kopen want ik kom er niet uit met die Cambridge DDT 3500 wat raden jullie mij aan ik hebTeufel satelietspeakers 5.1 en de subwoofer, dus graag een versterker met een digitale ingang waar ik mijn Creative soundcard AE-7 mee kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tagg
Ik heb vandaag een subwoofer Adam-audio T10S gekocht want dat was volgens mij de oplossing van een passieve naar een active subwoofer een goed merk maar helaas hetzelfde resultaat.
Nog even resume, PC met AE-7 geluidskaart verbonden digitaal naar deCambridge DDT 3500 digital dolby 5.1
Alle 2 de subwoofer stoppen bij volume luistersterkte van schaal 1 op 10 stopt op 3 een luistervolume.
Zou het dan aan de Cambridge DDT 3500 liggen?
Pagina: 1