Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe Panasonic 48-LZW984 in ontvangst mogen nemen, maar ik ben nu nog op zoek naar de beste beeldinstellingen. Ik denk dat ik wel aardig in de buurt kom van de optimale instellingen, maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik heb geen calibratietools, dus ik moet het echt doen met de tv-instellingen. Is er hier iemand met hetzelfde of een vergelijkbaar model die kan aangeven wat de beste beeldinstellingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:46
Professional 1 voor het kijken van SDR content bij daglicht/ veel omgevingslicht.

Filmmaker mode of Professional 2 voor het kijken van SDR in een donkere ruimte/ weinig ambient light, check voor de zekerheid dat kleurengamma op Rec. 709 staat, de lichtsensor uit en 'scherpte' op nul staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Hmm, ik zie geen professional- en filmmakermodi. Waar zou ik die dan moeten vinden?
Ik zal in elk geval naar die andere instellingen kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:46
Hmm, misschien bij de instellingen? :/

Bij de instellingen ga je naar Beeld/ Picture en direct bovenaan zie je Beeld Instelling/ Picture staan, wanneer je daarop klikt heb je een hele lijst aan presets en kun je o.a. kiezen uit Professional 1, Professional 2 en Filmmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Daar had ik al gekeken, maar ik heb bij ‘Beeld’ alleen de keus uit Dolby Vision Levendig, "" IQ en "" Donker. Bij Beeld Instelling zie ik geen presets.