Coinbase wallet stuurt crypto naar ander adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-05 22:59
Ik heb afgelopen weekend wat online gehandeld op Ethereum netwerk en toen ik gereed was, wou ik mijn restant 740,77 USDT (Tether) verplaatsen van mijn coinbase-wallet naar mijn coinbase-exchange.

Voor de overdracht netjes mijn exchange adres copy/paste in de wallet en verzonden.
Krijg ik tijdens transfer een foutmelding in de app (iPhone) van 'Unable to calculate transfer-fee' of 'Transfer-fee not calculated' en springt beeld naar volgende scherm met 'Completed'.

Ik een poosje wachten op mijn exchange app maar mijn Tether kwam niet binnen.
Kijk ik in de wallet app bij de transities, zie ik dat de laatste 3 digits van mijn ontvangst adres anders is.
Dus mijn crypto is naar een vreemd adres gegaan.

Heb ik Coinbase helpdesk benaderd en die sturen standaard email :
"Completed transfers kunnen wij niks aan doen, zijn afgesloten..."
"Wilt u uw geld terug, zelf contact opnemen met ontvanger..."
Vraag ik 3x hoe ik de ontvanger kan vinden/benaderen, krijg ik ook 3x hetzelfde mailtje.
Aan coinbase heb ik ook niks!

Beetje zoeken heb ik adres nagetrokken maar kan alleen alle transfers daarop vinden :
https://blockchair.com/et...035517fad02b6d950cf0ed425

Ik zie alleen maar USDT (Tether) crypto in zijn/haar wallet staan dus ik dacht dat dit misschien een Tether wallet was om bepaalde (foute) transacties te ondervangen (je weet het niet heh?!). Dus ik heb Tether zelf benaderd met alle info van deze foutgelopen transactie.
Zij reageerde zeer snel (heel netjes) maar zeiden dat het adres niet in hun beheer was en dat zij geen zeggenschap hebben over de transactie/het adres. Enige wat zij mij konden adviseren is justitie in te schakelen... voor een technische fout, haha!

Met mijn zeer beperkte crypto ervaring zijn mijn opties een beetje op nu.
Heeft iemand van jullie misschien de kennis en vakkundigheid om een eigenaar van een adres te vinden?

Ik heb voor mijn gevoel het verlies al deels 'geaccepteerd' maar ik heb nog een licht spankeltje hoop dat iemand mij kan helpen met het terugkrijgen van mijn 740,77 USDT.

Dank jullie wel! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 15:20
Wanneer je het hebt overgemaakt naar een adres waar je zelf de controle niet over hebt dan houdt het helaas op. Of je moet de echte eigenaar kunnen vinden en die moet willen meewerken, maar dat wordt wel een lastige klus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
rnark schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:27:
Wanneer je het hebt overgemaakt naar een adres waar je zelf de controle niet over hebt dan houdt het helaas op. Of je moet de echte eigenaar kunnen vinden en die moet willen meewerken, maar dat wordt wel een lastige klus denk ik.
Inderdaad, dat vermoed ik ook…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 00:03
Ik ben bang dat je dat als verloren kunt beschouwen. Zeker omdat het om de Coinbase Wallet gaat, wat dus een decentrale wallet is.

Je hebt dus je geld van CB wallet naar CB exchange willen sturen, en hebt dit adres gebruikt: 0xc17f7bc637e7460035517fad02b6d950cf0ed425

Je hebt het over de laatste 3 digits die hiervan anders zijn. Kun je het adres waar je het eigenlijk heen had willen sturen ook nog even delen?

Aangezien er veel meer transacties binnenkomen op het foute adres lijk je in in ieder geval niet de enige te zijn. Misschien is er toch meer aan de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Er komen inderdaad veel transacties op binnen. Als het geen exchange account is....

Waar heb je transactie gedaan? Op een computer of een telefoon?

De apps komen uit de store?
Hoe heten ze / publisher?

Een adres wijzigt niet zomaar. Maar... malware / malafide app kan een (clipboard) adres wel on-the-fly aanpassen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
sh4d0wman schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:01:
Er komen inderdaad veel transacties op binnen. Als het geen exchange account is....

Waar heb je transactie gedaan? Op een computer of een telefoon?

De apps komen uit de store?
Hoe heten ze / publisher?

Een adres wijzigt niet zomaar. Maar... malware / malafide app kan een (clipboard) adres wel on-the-fly aanpassen.
Transactie was op een iPhone, tussen Apple App Store apps van Coinbase wallet naar Coinbase exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
dehardstyler schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:58:
Ik ben bang dat je dat als verloren kunt beschouwen. Zeker omdat het om de Coinbase Wallet gaat, wat dus een decentrale wallet is.

Je hebt dus je geld van CB wallet naar CB exchange willen sturen, en hebt dit adres gebruikt: 0xc17f7bc637e7460035517fad02b6d950cf0ed425

Je hebt het over de laatste 3 digits die hiervan anders zijn. Kun je het adres waar je het eigenlijk heen had willen sturen ook nog even delen?

Aangezien er veel meer transacties binnenkomen op het foute adres lijk je in in ieder geval niet de enige te zijn. Misschien is er toch meer aan de hand.
Dit is (mijn) juiste adres :
0x08b12339b64923b0135b0c6e522541c959e4d47b

Ik heb kort na USDT ook wat ETH verstuurd van wallet naar exchange en dat kwam wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
dehardstyler schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:58:

Met de laatste 3 digits anders, bedoel ik de digits die ik aantrof in overzicht transacties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lp4gwLka3rPWp1pZToa069uD4xI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yNqVFHN8xdpDOd2KNwkn4eY0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

niet alleen de laatste 3 digits zijn anders, ook het begin dus waarschijnlijk is het een compleet ander adres en dat voorspelt niet veel goeds dat je je saldo terug gaat zien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hmm ik ben niet zo thuis in die block explorers. Wat is die button "Token Transfers ERC20"?

Daar komen grote bedragen voorbij. Dan zou je haast denken aan een Exchange adres.

Iemand die hier meer in thuis kan vast wat zinnigs vertellen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:54

knakworst

Get more sats!

Maroi schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:10:
[...]

Transactie was op een iPhone, tussen Apple App Store apps van Coinbase wallet naar Coinbase exchange.
Coinbase wallet is een non-custodial wallet?

https://etherscan.io/tx/0...65520c3616acc254a6b66af9a

Hier zie je de transactie. Jouw coinbase wallet adres is dan:
0x82172017B697c899825b8e94495dbaE186ED894a

Wat ik me dan afvraag, een paar dagen eerder, heeft iemand exact naar jou adres, met het 'foute' adres waar jij geld naar toe stuurde, 3,268.378948
tether verstuurd. Zo onbekend zou het adres dus niet mogen zijn :z

Wat heb je gedaan om dit gestort te krijgen.

https://etherscan.io/tx/0...0003abb4e5172a7c88a91949f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
Bedankt Knakworst!

Door jouw berichtje ben ik even kijken in de transacties en deze grote crypto NOOB heeft wat gevonden.
A ) Mijn wallet adres eindigt op dfc1. Dus ik denk dat je op de verkeerde duif hebt geschoten want ik heb max 958 USDT in mij wallet gehad en geen 3268.

B ) Door knakworst ‘aantijgingen’ ;) ben ik nogmaals door mijn transacties gaan kijken en vond iets.
Ik heb gehandeld op platform fidelityii.net en heb daar crypto gestort in een online account om te kunnen handelen en wat zag ik net?!? Dat is hetzelfde adres waar mijn 740,77 USDT verdwenen is.
Dus ik heb de ontvanger gevonden.
Heb hun aangeschreven, alle info gedeeld en even kijken wat zij zeggen.

Dus nogmaals bedankt Knakworst.
Er is een kans dat ik mazzel heb en mijn crypto terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
Maroi schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:30:
Er is een kans dat ik mazzel heb en mijn crypto terug krijg.
Hahaha, pisvlekken reageren niet.
Zullen wel denken, gratis geld/crypto.
Laat ze er blij mee zijn… hoop dat ze er eten van kopen en erin stikken of levenslange chronische hik aan overhouden, haha!

Verlies crypto is geen (groot) verlies maar was in begin wel ff zuur…

Iedereen bedankt voor jullie inzichten en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniri
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-08-2023
Hallo, helaas ben ik opgelicht. Iemand heeft USDT uit mijn portemonnee gestolen en het bestemmingsadres is hetzelfde als dat van u. Het bedrag is ongeveer 1.000 USDT. Ik heb de Metamask-app gebruikt en ook verbinding gemaakt met fidelityii.com. Een vraag, heeft een "vriend" je geholpen om crypto te verhandelen? Sorry als ik slecht Nederlands schrijf, ik kom uit een ander land en ik gebruik vertaler. Vriendelijke groeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Aniri op 23-08-2023 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:54

knakworst

Get more sats!

Aniri schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:56:
Hallo, helaas ben ik opgelicht. Iemand heeft USDT uit mijn portemonnee gestolen en het bestemmingsadres is hetzelfde als dat van u. Het bedrag is ongeveer 1.000 USDT. Ik heb de Metamask app gebruikt en ook verbinding gemaakt met fidelityii.com. Een vraag, heeft een "vriendin" je geholpen om te handelen in crypto? Sorry als ik Nederlands schrijf, ik kom uit een ander land en ik gebruik vertaler. Vriendelijke groeten.
So it seems like a scam. The idea of scammers is to scam you. Consider the wallet lost. Start all over with a fresh wallet and never ever share your secret words and connect your wallet to unknown parties and approve any transactions.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y63ToHoko68fAvMUTqUAVESG8jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xp5er0zxkJjEIoQfZJlhU7OQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniri
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-08-2023
knakworst schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

So it seems like a scam. The idea of scammers is to scam you. Consider the wallet lost. Start all over with a fresh wallet and never ever share your secret words and connect your wallet to unknown parties and approve any transactions.

[Afbeelding]
Ik heb nooit mijn 12-woorden geheime herstelzin aan iemand gegeven en ik overweeg een USB-hardwaresleutel omdat ik me hierna te onbeschermd voel om crypto te verhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technewbie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-03 00:38
Ik heb een vraagje waar ik niet uitkom. Ik gebruik Phantom wallet en will mijn Solana overzetten naar Ethereum in mijn metamask wallet. Ik weet dat ik dit kan bridgen. Maar dit kost mij nu 50$ gas fee.

Ik wil proberen om mijn Solana over te zetten naar USDT in mijn Phantom wallet en deze naar Metamask te sturen. Kan dit direkt via de Phantom wallet?

Phantom wallet ondersteunt nu Solana Bitcoin polygon en Ethereum netwerk. Maar ik weet niet of dit betekent dat ik dan direkt de USDT via phantom naar een metamask adres kan sturen? Of moet ik in metamask eerst USDT selecteren als token?

Ik kan ook nog via phantom swappen van Solana naar USDT-Eth of USDC-eth. Maakt dit wat uit?

Via google zeggen de instructies dat ik een CEX moet gebruiken. Maar dit is geen optie wegens de afkoel periode die mijn CEX hanteert voor elke withdraw naar een nieuw adres.

[ Voor 4% gewijzigd door Technewbie op 05-06-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 15:32
Technewbie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:08:
Ik heb een vraagje waar ik niet uitkom. Ik gebruik Phantom wallet en will mijn Solana overzetten naar Ethereum in mijn metamask wallet. Ik weet dat ik dit kan bridgen. Maar dit kost mij nu 50$ gas fee.

Ik wil proberen om mijn Solana over te zetten naar USDT in mijn Phantom wallet en deze naar Metamask te sturen. Kan dit direkt via de Phantom wallet?

Phantom wallet ondersteunt nu Solana Bitcoin polygon en Ethereum netwerk. Maar ik weet niet of dit betekent dat ik dan direkt de USDT via phantom naar een metamask adres kan sturen? Of moet ik in metamask eerst USDT selecteren als token?

Ik kan ook nog via phantom swappen van Solana naar USDT-Eth of USDC-eth. Maakt dit wat uit?

Via google zeggen de instructies dat ik een CEX moet gebruiken. Maar dit is geen optie wegens de afkoel periode die mijn CEX hanteert voor elke withdraw naar een nieuw adres.
Een nieuw topic was beter geweest, maar aangezien je vraag hier nu toch staat; je kunt gebruik maken van de volgende twee bridges om USDT over te zetten van en naar SOL-ERC20:

1. Debridge: https://app.debridge.finance/
2. Layerswap: https://www.layerswap.io/app

Kan intussen ook zijn dat Phantom deze bridge feature native in de dApp ondersteunt, maar zag het vorige week nog niet staan.

Ontopic

Het lijkt er inderdaad op dat je transactie terecht is gekomen bij dat malafide handelsplatform, je kunt ze contacteren en zeker aangifte doen. Gaat waarschijnlijk niets mee gedaan worden maar je kunt het altijd proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dark-Mist op 07-06-2024 10:40 ]

Pagina: 1