Word huidige tijd meerdere malen invoeren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:47
Ik probeer in Word een checklist te maken waarbij ik de uitgevoerde tijd per item automatisch wil laten invullen. Ik heb via de ontwikkelaars opties nu 4 kolommen. 1e kolom met gewenste activiteit. 2e kolom met een inhoudsbesturingselement met checkmark. 3e kolom met inhoudsbesturingselement met keuzelijst van functies welke de actie hebben uitgevoerd en een 4e met uitvoeringsdatum.

Nu wil ik van de uitvoeringsdatum op sommige plekken alleen de datum en op sommige plekken alleen de tijd. De datum geeft geen problemen Inhoudsbesturingselement voor datum en klaar. Maar voor de tijd kom ik in de problemen.

Wat ik ook doe, ik krijg de tijd niet correct in beeld. Ik doe dit via het besturingselement voor datum waar ik de notatie verander naar een notatie met tijd. Maar zodra ik dit element activeer/aanklik komt hier de tijdsnotatie 00:00 in beeld en niet de tijd van de activatie.

Als ik zoek op "automatisch tijd invullen/automatisch datum invullen WORD/Office" en dergelijke komen er veel oplossingen voor excel maar bijna niks voor Word. Ja, een hoop voor sjablonen met 1* overal dezelfde datum/tijd invullen maar dan heb ik een meerweekse checklist die in 1 minuut wordt gelopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:48
Het besturingselement voor datum geeft alleen een datum terug zonder tijd. Dus als je dat formatteert als tijd is het inderdaad altijd 0:00

Je kan de huidige tijd simpel invoegen met de sneltoets CTRL-SHIFT-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:47
dixet schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:31:
Het besturingselement voor datum geeft alleen een datum terug zonder tijd. Dus als je dat formatteert als tijd is het inderdaad altijd 0:00

Je kan de huidige tijd simpel invoegen met de sneltoets CTRL-SHIFT-T
Maar is er dan geen besturingselement voor tijd? Daarnaast werkt Control-Shift-T niet in deze versie (2208)

Zou ik anders met macro`s kunnen werken? Daar heb ik dan wel geen ervaring mee maar zou dat uberhaupt mogelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:48
Er is inderdaad geen besturingselement tijd. Wat je zou kunnen doen is een besturingselement Tekst maken en een VBA macro die deze automatisch invult als je er op klikt (en er nog niets in staat)

Zoiets (nog wel even zelf specifieker maken dat alleen de gewenste contentcontrols dit gedrag vertonen)
code:
1
2
3
4
5
Private Sub Document_ContentControlOnEnter(ByVal ContentControl As ContentControl)
    If ContentControl.Range.Text = "Click or tap here to enter text." Then
        ContentControl.Range.Text = Format(Now(), "HH:mm")
    End If
End Sub