Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game systeem voor voornamelijk factorio, fortnite en vermoedelijk Call of Duty en willekeurige strategie spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1000-1500 euro. Monitor zit daar niet bij. Als budget niet past bij de eisen moet het budget aangepast worden zo flexibel is het dan ook wel weer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor is een eizo EV2450. Zal misschien tzt wel vervangen worden, nog geen plannen voor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat mij betreft zijn upgrade mogelijkheden belangrijker dan de initiële specificaties maximaliseren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar wat ik gelezen heb AMD voor CPU vanwege de energie-efficiëntie en NVIDIA voor GPU heb ik goede ervaringen mee in een ver verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe minder geluid dat ding maakt des te beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb onderstaande bij elkaar gezocht, maar de laatste PC die ik in elkaar heb gezet is alweer 10 jaar geleden. Ik laat de assemblage dan ook waarschijnlijk doen (tips welkom) en zoek een sanity check op de configuratie. Alle tips zijn welkom.
Game systeem voor voornamelijk factorio, fortnite en vermoedelijk Call of Duty en willekeurige strategie spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1000-1500 euro. Monitor zit daar niet bij. Als budget niet past bij de eisen moet het budget aangepast worden zo flexibel is het dan ook wel weer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor is een eizo EV2450. Zal misschien tzt wel vervangen worden, nog geen plannen voor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat mij betreft zijn upgrade mogelijkheden belangrijker dan de initiële specificaties maximaliseren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar wat ik gelezen heb AMD voor CPU vanwege de energie-efficiëntie en NVIDIA voor GPU heb ik goede ervaringen mee in een ver verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe minder geluid dat ding maakt des te beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb onderstaande bij elkaar gezocht, maar de laatste PC die ik in elkaar heb gezet is alweer 10 jaar geleden. Ik laat de assemblage dan ook waarschijnlijk doen (tips welkom) en zoek een sanity check op de configuratie. Alle tips zijn welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 247,03 | € 247,03 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3060 TI TWIN X2 LHR | € 329,90 | € 329,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 70,48 | € 70,48 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Voedingen | NZXT C850 Gold v2 | € 108,63 | € 108,63 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 104,95 | € 104,95 |
| Totaal | € 1.278,89 | |||