Vloerverwarming verdeler.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• farsi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-12-2025
Afgelopen weekend is bij ons thuis de pvc vloer er uit gegaan. Alleen tijdens het verwijderen is de vloerverwarming beschadigd. De stekker van vw verdeler er uitgehaald en de thermostaat op de verdeler op 0 gezet. Maar als wij de douche gebruiken dan lekt de vw op de beschadigde plekken en nu lag er vanochtend opeens ook water op de vloer zonder dat er gebruik is gemaakt van de douche.

Weet iemand van hier een oplossing / tips, kan namelijk niks op het internet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n24kKltJAG0BQGwCec1Meu1U5vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNBzuChTja697qg2PuYUQqj9.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
De CV is een gesloten systeem. Ik zou niet weten hoe gebruik van de douche lekkage van je CV kan veroorzaken.

Maar kun je niet beter de beschadigde delen loshakke , laten repareren door een installatehr met perskoppelingen en de vloer weer dichtsmeren? Zoveel moeite is dat niet.

Voor nu zou ik beginnen met alle witte knoppen dicht te draaien. Je zou dan geen flow meer door de groepen hebben en er kan dan geen water meer lekken.

[ Voor 21% gewijzigd door t14wo op 20-06-2023 07:51 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 15:08
Er zit druk op het gehele CV leidingssysteem, dus enkel de thermostaatknop in aanvoer dichtzetten is onvoldoende, je moet ook de afvoer (links, die zilveren kraan ofzo) dichtzetten. Om druk weg te nemen heb je onderaan rechts een rode aftapkraan, even een emmertje onder zetten.

Als douchen voor extra druk in je systeem zorgt, is je expansievat vast stuk (moet je relatief vaak vervangen, is niet zo moeilijk om zelf te doen als je weet wat je doet).

@t14wo Vaak zal een ketel restwarmte van warmwater wegpompen in de CV leidingen, vandaar hogere druk. En lees mijn post hierboven eens, jou advies was wellicht goedbedoeld maar weinig zinvol.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
naftebakje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:11:
...
@t14wo Vaak zal een ketel restwarmte van warmwater wegpompen in de CV leidingen,...
:?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:13
Klopt helemaal hoor, om je kraanwater warm te krijgen verwarmd je ketel een korte lus van je CV water, wat met een warmtewisselaar je kraanwater verwarmd. Als het cv water te heet wordt (bijvoorbeeld omdat de flow in je kraanwater niet hoog genoeg is) dan gaat de ketel het hele CV gedeelte eventjes rond pompen zodat er weer koeler water in het korte circuit komt.

• farsi
naftebakje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:11:
Er zit druk op het gehele CV leidingssysteem, dus enkel de thermostaatknop in aanvoer dichtzetten is onvoldoende, je moet ook de afvoer (links, die zilveren kraan ofzo) dichtzetten. Om druk weg te nemen heb je onderaan rechts een rode aftapkraan, even een emmertje onder zetten.

Als douchen voor extra druk in je systeem zorgt, is je expansievat vast stuk (moet je relatief vaak vervangen, is niet zo moeilijk om zelf te doen als je weet wat je doet).

@t14wo Vaak zal een ketel restwarmte van warmwater wegpompen in de CV leidingen, vandaar hogere druk. En lees mijn post hierboven eens, jou advies was wellicht goedbedoeld maar weinig zinvol.
De expansievat is 5 jaar oud, kan die nu al stuk zijn. Dat is wel heel erg snel.

• farsi
t14wo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:50:
De CV is een gesloten systeem. Ik zou niet weten hoe gebruik van de douche lekkage van je CV kan veroorzaken.

Maar kun je niet beter de beschadigde delen loshakke , laten repareren door een installatehr met perskoppelingen en de vloer weer dichtsmeren? Zoveel moeite is dat niet.

Voor nu zou ik beginnen met alle witte knoppen dicht te draaien. Je zou dan geen flow meer door de groepen hebben en er kan dan geen water meer lekken.
We gaan voor een nieuwe vw. De buis type die ooit is gebruik is een niet vaak voorkomende maat ( 11.6mm) alle witte knoppen zijn dicht gedraaid. dusja.
Pagina: 1