Witte ronde waas op nieuwe schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian44
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-06-2023
Hallo allemaal!

Nog geen week geleden heb ik 2 nieuwe monitoren gekocht. Na veel vergelijken, ben ik voor de iiyama G-Master GB3271QSU-B1 gegaan.

Helaas loop ik nu tegen een probleem aan. Beide monitoren vertonen spontaan een soort ronde waas op het scherm. Dit is vooral goed zichtbaar bij een donkere achtergrond.

Het volgende heb ik al getest:
* Een andere computer. Probleem blijft aanwezig.
* Schermen 2 uur uit. Probleem blijft aanwezig.
* Opnieuw opstarten veranderde helaas ook niets.

Omdat het bij beide monitoren het geval is, heb ik het gevoel dat het niet om een defect gaat. Tenzij er iets mis is met de batch monitoren waaruit ik deze 2 heb ontvangen.

Komt iemand dit toevallig bekend voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fyb-lr8H5-x88oQo0aVxggW9NDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGgEtUlfsVKC2VxKjGm6pjkY.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Misschien heel domme gedachten, maar reflectie van lamp/raam/spiegel ?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Wylana schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:22:
Misschien heel domme gedachten, maar reflectie van lamp/raam/spiegel ?
Dat is het niet helaas. De waas is vandaag wel weer weggetrokken in de loop van de dag. Heel bijzonder.

Een kleine theorie van mijzelf. Kan het zijn omdat mijn lamp gister op de schermen heeft geschenen? Deze heb ik vandaag uit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik durf het niet te zeggen, maar ik zou er niet verbaasd over zijn als dat het is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

bjorn44 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:11:
[...]

Dat is het niet helaas. De waas is vandaag wel weer weggetrokken in de loop van de dag. Heel bijzonder.

Een kleine theorie van mijzelf. Kan het zijn omdat mijn lamp gister op de schermen heeft geschenen? Deze heb ik vandaag uit gehad.
Ben je dezelfde persoon?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Voor ieder scherm één (account)..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:16
Dit is een effect van de folies in goedkope edge lit schermen. Het gaat wellicht vanzelf weg, je kunt het soms ook weg masseren met een microvezeldoek.

Volgende keer direct-led kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Damic schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:08:
[...]

Ben je dezelfde persoon?
Mijn broertje was schijnbaar nog ingelogd tijdens het aanmaken van het topic.
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:20:
Voor ieder scherm één (account)..
Bedankt voor de toevoeging..
jeroen3 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:34:
Dit is een effect van de folies in goedkope edge lit schermen. Het gaat wellicht vanzelf weg, je kunt het soms ook weg masseren met een microvezeldoek.

Thanks! Ik heb dit echt met enorm veel mensen besproken en je bent de eerste die het antwoord weet. Ik ga de schermen ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

jeroen3 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:34:

Heb je hier ook een onderbouwing voor? Ik gebruik al jaren edge-lit monitoren en heb nooit vergelijkbare issues gehad.. Wel de standaard IPS glow maar dat zou de ene dag niet erger moeten zijn dan een andere dag..
bjorn44 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:45:

Thanks! Ik heb dit echt met enorm veel mensen besproken en je bent de eerste die het antwoord weet. Ik ga de schermen ruilen :)
Wel iemand die stellig een antwoord geeft.. of dat ook het juiste antwoord is betwijfel ik.
Verder lijkt het me wel een defect als je een vage glow hebt die het ene moment erger is dan het andere dus de schermen ruilen lijkt me sowieso een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Het zit hem in het diffuus folie van de backlight. Dat kan rimpelen. Ik gok dat het komt door liggend transport ofzo. Sommige tv’s doen dit ook.

Iiyama schermen hebben dit veel. Pas 8 van hun schermen geplaatst, die hadden het allemaal de eerste twee weken. Dus ruilen zal weinig doen.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 21-06-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
jeroen3 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:06:
Het zit hem in het diffuus folie van de backlight. Dat kan rimpelen. Ik gok dat het komt door liggend transport ofzo. Sommige tv’s doen dit ook.

Iiyama schermen hebben dit veel. Pas 8 van hun schermen geplaatst, die hadden het allemaal de eerste twee weken. Dus ruilen zal weinig doen.
Denk je dat dit wel zal wegtrekken? Want dan hou ik ze. Zo niet dan ruil ik ze toch liever om. Heb hier nog 3 weken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik zou hem nog een paar keer door een thermische cycle heen halen. Enkele uren aan op full backlight, en enkele uren uit. Kijken of het wegtrekt.
Pagina: 1