Beschuldiging van smaad en laster na slechte review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een tijd geleden een bestelling gedaan bij, naar wat later bleek, een B2B webshop. Dit staat vermeld op de webshop op diverse plekken waaronder de algemene voorwaarden maar ik heb de 'kleine lettertjes' niet gelezen en een bestelling gedaan.

Vervolgens wou ik de bestelling retourneren en na twintig dagen na ontvangst maar eens een belletje gedaan waarom ik nog niks gehoord/betaald had. Tijdens dit gesprek werd me uitgelegd dat er verwerkingskosten zijn en dat deze bestelling een 'sample' bestelling was (losse, enkele producten) en die niet geretourneerd kunnen worden.

Mijn vraag is nu, kan ik aanspraak maken op mijn consumentenrecht of staat deze webshop volledig in zijn recht omdat ik akkoord ging met de algemene voorwaarden?

Na een slechte review wordt ik bedreigd met juridische stappen en ben ik via de mail gesommeerd om binnen 24 uur de review te verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Slachtafval123 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:14:
Hallo,

Ik heb een tijd geleden een bestelling gedaan bij, naar wat later bleek, een B2B webshop. Dit staat vermeld op de webshop op diverse plekken waaronder de algemene voorwaarden maar ik heb de 'kleine lettertjes' niet gelezen en een bestelling gedaan.

Vervolgens wou ik de bestelling retourneren en na twintig dagen na ontvangst maar eens een belletje gedaan waarom ik nog niks gehoord/betaald had. Tijdens dit gesprek werd me uitgelegd dat er verwerkingskosten zijn en dat deze bestelling een 'sample' bestelling was (losse, enkele producten) en die niet geretourneerd kunnen worden.

Mijn vraag is nu, kan ik aanspraak maken op mijn consumentenrecht of staat deze webshop volledig in zijn recht omdat ik akkoord ging met de algemene voorwaarden?

Na een slechte review wordt ik bedreigd met juridische stappen en ben ik via de mail gesommeerd om binnen 24 uur de review te verwijderen ;)
Een beetje B2B webshop heeft dan functies ingebouwd die het bestellen door particulieren onmogelijk maakt. Heb je een bedrijfsnaam en BTW-nummer opgegeven voor je bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het ligt er ook een beetje aan hoe je review eruit ziet. Kan je die hier posten zonder de namen te noemen van de bedrijven?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Een beetje B2B webshop heeft dan functies ingebouwd die het bestellen door particulieren onmogelijk maakt. Heb je een bedrijfsnaam en BTW-nummer opgegeven voor je bestelling?
Nee, dit was niet nodig.
AW_Bos schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:18:
Het ligt er ook een beetje aan hoe je review eruit ziet. Kan je die hier posten zonder de namen te noemen van de bedrijven?
Ik heb hem al wat aangepast om te zorgen dat het enkel mijn eigen ervaring is, ik had als titel 'Bestel hier niet!' O-)
Ik bestel hier nooit weer als consument

Ik heb als consument hier een bestelling gedaan en de, voor reguliere consumenten, vreemde voorwaarden niet gelezen. De webshop beschermd je niet door middel van een verplichte invoer van KVK/BTW nummer waardoor je bij deze B2B webshop toch kunt bestellen met de daarbij komende voorwaarden zoals hoge retour verwerkingskosten en 'sample' bestellingen die nooit geretourneerd kunnen worden.

Hier kwam ik achter nadat ik mijn bestelling geretourneerd had en 20 dagen na ontvangst maar eens een belletje heb gedaan. Ze wisten van de retourzending af maar hebben verder geen contact opgenomen. Tijdens het telefoongesprek werd me duidelijk welke voorwaarden ze hanteren.

Naar aanleiding van een opvolgende slechte review wordt er nu met juridische stappen gedreigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als dit je review is dan zou ik een aangifte wegens smaad, laster, of wat dan ook met vertrouwen tegemoet zien. Als je daadwerkelijk iets besteld hebt natuurlijk, en je niet zomaar dingen verzonnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Zag je prijzen inclusief of exclusief btw? Als consument geldt het consumentenrecht, dat is zo klaar als een klontje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
MsG schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:08:
Zag je prijzen inclusief of exclusief btw? Als consument geldt het consumentenrecht, dat is zo klaar als een klontje.
Beide prijzen staan op de productpagina's vermeld met dezelfde opmaak. Wat het consumentenrecht betreft, lijkt mij dit ook maar tot op heden heb ik hier nog niet echt een heel duidelijk antwoord over gevonden in combinatie met het akkoord gaan met onderstaande voorwaarden, zoals op hun website.
DE PRODUCTEN AANGEBODEN OP DEZE WEBSHOP ZIJN BEDOELD VOOR BEDRIJVEN, VERENIGINGEN EN/OF STICHTINGEN.
ER IS HIER DAN OOK GEEN SPRAKE VAN TOEPASSING VAN HET CONSUMENTENRECHT. DE WET ‘KOOP OP AFSTAND’ IS UITDRUKKELIJK NIET VAN TOEPASSING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Als u een product of dienst verkoopt aan een niet-zakelijke klant dan valt dit onder het consumentenrecht.
Bron: https://ondernemersplein....koopruimte%20(colportage).

Dat *knip* Webwinkel zelf geen KVK verlangt van haar klanten is hun fout. Het is ook raar dat ze BTW-prijzen laten zien als ze targetten op zakelijk.

Ik zou aan de review niet tornen, klinkt als een hoop geblaf van ze.

[ Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 19-06-2023 23:38 . Reden: Naam winkel verwijderd conform beleid ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
MsG schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:21:
[...]

Bron: https://ondernemersplein....koopruimte%20(colportage).

Dat shop zelf geen KVK verlangt van haar klanten is hun fout. Het is ook raar dat ze BTW-prijzen laten zien als ze targetten op zakelijk.

Ik zou aan de review niet tornen, klinkt als een hoop geblaf van ze.
Even gekeken... het staat verstopt in de voorwaarden. Adverteren met incl+excl BTW, facebook actie op de homepage, aanspreken met je/jou/jouw, bedrijfsnaam optioneel veld...
groothandel voor bedrijven my ass. Dit is gewoon consumentenverkoop zonder daarbij aan de wet koop op afstand te willen voldoen.

Overigens wonderlijk hoe je die zo gevonden hebt. Op basis van de gequote voorwaarden had ik verwacht dat het nr 1 hit in google zou zijn, maar zelfs Google heeft de voorwaarden niet fatsoenlijk kunnen indexeren. Zo prominent zijn die voorwaarden dus aanwezig...
Edit: ander stukje tekst gezocht, is wel te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door _JGC_ op 19-06-2023 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:10
[...]
Het is ook raar dat ze BTW-prijzen laten zien als ze targetten op zakelijk.
Ongebruikelijk maar niet per definitie raar. Er zijn ondernemers die gebruik maken van de Kleine Ondernemers Regeling (KOR). Voor die ondernemers is de btw een kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is ook raar dat ze BTW-prijzen laten zien als ze targetten op zakelijk.
Wat an sich niet 'verboden' is, het is enkel verplicht naar consumenten altijd inclusief BTW te werken, maar B2B mag beide gewoon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1