Wetgeving m.b.t. Elektrisch voortbewogen Voertuigen

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeptikos
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik zat net een documentaire te bekijken:

https://www.zdf.de/dokume...der-e-auto-check-100.html
(Video verfügbar bis 22.06.2025)

Waarin al mijn scepticisme m.b.t. e-mobiliteit eventjes fijn uitgelegd en geconcretiseerd werd.

Vooral de afvalzorg trof mijn interesse.
(Hoewel het winnen van de grondstoffen ook niet helemaal "netjes" gebeurd.)

Tot op vandaag wordt een gebruikte/kapotte/ongevals- accu van een e-auto op dezelfde manier behandeld als nucleair afval; niemand weet nog wat ermee te doen, en óf er wat mee te doen valt, dat op den duur rendabel is.

Gaan die uiteindelijk ook allemaal naar Afrika?
Net als afgedankt textiel, oud plastic, en dergelijke?

Waarop wordt gehoopt? Dat er opeens miraculeus een oplossing wordt gevonden voor die problemen?

De grootste leugen is dat elektrisch rijden de toekomst is.

Zoals een juffrouw in de docu het uitdrukte: "Am pupu kommt wenig raus, aber das ist ein falsches fazit."

Wat er voor nodig is, is vele malen erger dan wat de huidige generatie brandstofmotoren ooit in hun levensduur produceren.

De enige oplossing is minder energie verbruiken, niet andere vormen van energie gebruiken.

Slimmer gebruik maken van de beschikbare energie, of ze nou "groen" is of niet, zou een meer duurzame oplossing zijn, van een probleem dat de komende jaren alleen maar erger wordt.

Ik ben 55 en opgegroeid in een tijd dat elektriciteit er altijd was, maar de laatste 10 jaar merk ik dat deze energietoevoer totaal onbetrouwbaar wordt.

Niet eens door capaciteitsproblemen, maar door de zgn, "Slimme systemen", die (in potentie) door iedereen gehackt kunnen worden.

(in potentie valt immers iedere transmissie te "hacken")

Maar ja, net als met prius vroeger meten de huidige EV-rijders zich een bepaalde "air" aan jegens de "dinosap-rijders".

(En dat terwijl dino's er niet mee te maken hadden, benzine &co zijn puur plantaardig. Vegan zelfs.)

Discussie a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeptikos
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-12-2024
Oh, ik mis het onderwerp van mijn topic:
Waar is de wetgeving mee bezig om elektrisch rijden voortouw te geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 20:52
Waarin al mijn scepticisme m.b.t. e-mobiliteit eventjes fijn uitgelegd en geconcretiseerd werd.
Dit is nu echt het schoolvoorbeeld van confirmation bias. Je had al een mening en hebt eindelijk een bron gevonden die dat onderschrijft.

Natuurlijk zijn er nog problemen met elektrisch rijden die nog opgelost moeten worden. Verscheidene onderzoeken onderbouwen echter wel degelijk dat EV's veel beter zijn dan "dinosapauto's" als het op het milieu aankomt.

Hoe graag je het ook wilt: de oplossing is niet eenduidig. We zullen slimmer om moeten gaan met de beschikbare energie, maar EV's kunnen absoluut een onderdeel hierin zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:22
PatrickH89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Dit is nu echt het schoolvoorbeeld van confirmation bias. Je had al een mening en hebt eindelijk een bron gevonden die dat onderschrijft.
Klopt, maar aan de andere kant werkt de wetenschap ook zo. Je hebt een idee en hypothese en je doet onderzoek om je hypothese te bevestigen of te ontkrachten. Overigens zeg ik hiermee niet dat TS een of andere wetenschapper is, maar puur dat je reactie dat dit een confirmation bias dat dus niet per se hoeft te zijn.

Hoe dan ook, de topic start komt een beetje warrig en als een rant over. Er zijn genoeg andere bronnen die onderschrijven dat elektrisch rijden minder schadelijk is dan benzine/diesel en dat is de wetenschappelijke consensus, die beleid op nationaal en internationaal niveau stuurt. Dus ik begrijp niet zo goed waar een discussie (‘discussie a.u.b.’… lol) over gehouden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Dit is geen discussie voor Algemene Zaken, dit past op z'n best in Actualiteit, wetenschap en maatschappij of Mobiliteit, helaas heeft het voor AWM te weinig onderbouwing én kan TS er niet bij en zie ik het ook geen lang leven beschoren in MOB. Vandaar dat ik er 'n slotje op zet. Mocht je écht denken "dit is prima discussie-materiaal", schiet een moderator van MOB aan en vraag hem om het topic te verplaatsen daar heen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Dit topic is gesloten.