Ik heb een harde schijf (jaar oud) die maakt om de zoveel seconden een piep, eerst zacht en loopt dan op in volume. 1 keer maakte het echt een hard lawaai. Het is duidelijk de hardeschijf, en de piep is duidelijk van iets dat aanloopt. Is dit nog te redden?
Ik denk aan een dode HD in wording...
Als ie een jaar oud is, en afhangende van het merk, en of ie is gekocht in een winkel of van een gast di Harry heet (sorry voor alle harry's)zit ie (misschien) nog in de fabrieksgarantie. heb geen ervaring met terugsturen naar importeur etc maar je kan het proberen...
maar mijn eerste ged8e is:
Backup je data nu je nog kan en ga nadenken over je volgende aankoop..
Als ie een jaar oud is, en afhangende van het merk, en of ie is gekocht in een winkel of van een gast di Harry heet (sorry voor alle harry's)zit ie (misschien) nog in de fabrieksgarantie. heb geen ervaring met terugsturen naar importeur etc maar je kan het proberen...
maar mijn eerste ged8e is:
Backup je data nu je nog kan en ga nadenken over je volgende aankoop..
Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80
Verwijderd
nee, meestal niet, maak dus voor de zekerheid alvast maar een backup, mischien loopt ie nof een dag, mischien ook wel een jaar. Je zou software van de fabrikant website kunnen downloaden om te checken of de smart software van de hdd al fouten constateerd, meestal kun je met een dergelijke foutcode al reclameren.
RGZ
MASH
RGZ
MASH
Op maandag 03 september 2001 09:37 schreef ye_greate96 het volgende:
Ik heb een harde schijf (jaar oud) die maakt om de zoveel seconden een piep, eerst zacht en loopt dan op in volume. 1 keer maakte het echt een hard lawaai. Het is duidelijk de hardeschijf, en de piep is duidelijk van iets dat aanloopt. Is dit nog te redden?
nee.
je HD is aan het sterven...tijd om er een nieuwe bij te zetten.
je HD is aan het sterven...tijd om er een nieuwe bij te zetten.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Is het echt een piep zoals die van een muis of een soort piep als van een deur die niet goed ge-olied is?