ANC koptelefoon met goede microfoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggo001
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-07-2024
Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar een draadloze koptelefoon om geluidsoverlast van met name een blaffende hond tegen te houden, maar ook ander geluid stoort me momenteel genoeg dat nu kijk naar het aanschaffen van noise cancelling headphones.

Budget maximaal 350 euro

De active noise cancelling is voor mij het allerbelangrijkst. Daarnaast wil ik ook dat de microfoon minstens redelijk is - mijn partner is long distance en ik klets graag met hem via de Bluetooth koptelefoon. Ben niet zo'n heel heftige audiophile, met een budget van 350 euro zal de muziek sowieso beter zijn dan wat ik nu heb, dus op dat gebied heb ik eigenlijk geen eisen.

In reviews op tweakers worden vooral Sony en Sennheiser genoemd als de beste koptelefoons met ANC. Wellicht dat de ene net wat beter is met plotselinge geluiden zoals stemmen en blaffende honden. Ook wordt de microfoonkwaliteit zelden genoemd. Ik hoor graag welke ik het beste kan kopen voor mijn doeleinden en waarom ik misschien eentje juist níét zou moeten kopen.

Tot slot aub geen opmerkingen over andere manieren om het geluidsoverlast tegen te gaan - ik ben ermee bezig, maar een koptelefoon is een oplossing die ik direct kan aanschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ziggo001 op 19-06-2023 19:39 ]

Beste antwoord (via Ziggo001 op 22-06-2023 11:24)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De Sony WH1000XM3 of XM4 zijn hele goede opties, en Bose heeft daarbij de QuietComfort 45 en het kleinere broertje de NC700 zoals @gambieter noemt.

Maar ik zou gaan voor een koptelefoon die ook passief goed isoleert. Ik heb zelf de WH1000XM4 en die filtert ook passief redelijk het geluid van een airco of ventilator weg, en ook tikgeluiden van een toetsenbord of een blaffende hond zijn een stuk minder. Met ANC aan is het 'stil', maar nu ik de airco en ventilators aan heb hoor ik wel flink wat witte ruis, en heb ik zelf constant het gevoel dat ik druk heb op m'n oren. Je hoort niet echt geluid, maar je voelt dus wel dat er geluid aan de andere kant van het spectrum wordt afgespeeld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben bang dat een ANC hoofdtelefoon je probleem niet gaat oplossen. Die zijn vooral goed bij monotone geluiden. Een blaffende hond ga je volgens mij gewoon blijven horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:38
Passive noise canceling is natuurlijk ook gewoon een optie, het ziet er niet uit, maar ik kan me voorstellen dat ding gewoon werk:
https://www.gk-music.com/product/ultraphones/

Hier een soort van review

YouTube: The GK-Music "UltraPhones"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggo001
S1NN3D schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:25:
Ik ben bang dat een ANC hoofdtelefoon je probleem niet gaat oplossen. Die zijn vooral goed bij monotone geluiden. Een blaffende hond ga je volgens mij gewoon blijven horen.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen. Ik ben een beetje nieuw in deze wereld. Ik begreep dat passive noise cancellation juist goed is voor monotone achtergrondgeluid. En dat active noise cancellation een plotselinge woef misschien niet kan filteren, maar redelijk snel kan reageren op de iets langer durende woewoewoefwoefwoef geluiden die ik regelmatig hoor. Hopelijk beschrijft dat de situatie een beetje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Bose NC700 wordt vaak geroemd voor de microfoon en de ANC. Ik heb hem zelf ook, ANC is top en instelbaar, microfoon wist muziek weg te krijgen toen ik het getest heb op mijn computer.

Helemaal wegkrijgen van blaffen zal misschien niet gaan, maar flink dempen wel. Ik heb een collega zonder volumebesef en een harde stem, en die wordt bijna geheel verdrukt.

review: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verge...

Zie de microfoonverschillen met de Sony.

[ Voor 64% gewijzigd door gambieter op 19-06-2023 21:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

De Sony WH1000XM3 of XM4 zijn hele goede opties, en Bose heeft daarbij de QuietComfort 45 en het kleinere broertje de NC700 zoals @gambieter noemt.

Maar ik zou gaan voor een koptelefoon die ook passief goed isoleert. Ik heb zelf de WH1000XM4 en die filtert ook passief redelijk het geluid van een airco of ventilator weg, en ook tikgeluiden van een toetsenbord of een blaffende hond zijn een stuk minder. Met ANC aan is het 'stil', maar nu ik de airco en ventilators aan heb hoor ik wel flink wat witte ruis, en heb ik zelf constant het gevoel dat ik druk heb op m'n oren. Je hoort niet echt geluid, maar je voelt dus wel dat er geluid aan de andere kant van het spectrum wordt afgespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

S1NN3D schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:25:
Dat valt erg mee. Ik heb ook de Bose Earbuds II en die weten ook verrassend veel niet-repeterend geluid weg te vangen.

Het is echt indrukwekkend wat de top ANC (Bose, Sony, Apple?) tegenwoordig kan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oon schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:46:

Voor comfort kan ik de QC45 aanbevelen, die zit echt heerlijk. Mijn Sony wh1000-xm3 ook, maar de Bose geeft geen drukgevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:34

Barrycade

Through the...

Als het puur om veel te bellen is denk ik aan zakelijke conf call modellen van bv Plantronics.

Nu heb ik er zelf 1 zonder ANC zit toch vaak thuis, maar geluid is zeer goed, speel er ook Spotify op en dan hoor ik sowieso al bijna niets meer.

Mic is natuurlijk meer dan prima, batterijduur is ook prima, bereik via BT is ook goed, kan bak koffie pakken beneden zonder verbinding te verbreken.

En ze zijn met enig zoeken goedkoper te krijgen dan de bekende Sony en Bose die toch meer voor buiten gebruik, waar zon hengeltje van je mic wat opvallend is ook al kan je m prima naar boven zetten als je m niet nodig hebt.

Qua blaffen; neem aan dat je buren al aangesproken hebt en anders dus via wijkagent of gemeente aankaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:38
Barrycade schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:52:
Als het puur om veel te bellen is denk ik aan zakelijke conf call modellen van bv Plantronics.

Nu heb ik er zelf 1 zonder ANC zit toch vaak thuis, maar geluid is zeer goed, speel er ook Spotify op en dan hoor ik sowieso al bijna niets meer.

Mic is natuurlijk meer dan prima, batterijduur is ook prima, bereik via BT is ook goed, kan bak koffie pakken beneden zonder verbinding te verbreken.

En ze zijn met enig zoeken goedkoper te krijgen dan de bekende Sony en Bose die toch meer voor buiten gebruik, waar zon hengeltje van je mic wat opvallend is ook al kan je m prima naar boven zetten als je m niet nodig hebt.

Qua blaffen; neem aan dat je buren al aangesproken hebt en anders dus via wijkagent of gemeente aankaarten.
De geluidskwaliteit van de mic op de Sony xm3 is in iedergeval om te janken (voor een koptelefoon van 200eu), heeft te maken met het BT protocol wat ze gebruiken schijnbaar, geen idee of dat gefixt is met latere versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

sjaakwortel schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:19:
[...]

De geluidskwaliteit van de mic op de Sony xm3 is in iedergeval om te janken (voor een koptelefoon van 200eu), heeft te maken met het BT protocol wat ze gebruiken schijnbaar, geen idee of dat gefixt is met latere versies.
Dat is gewoon een probleem met álle BT headsets. Je kan standaard met Bluetooth óf in stereo modus geluid afspelen, óf de microfoon aan hebben. De meeste headsets gaan daarom naar handsfree modus zo gauw de microfoon wordt aangesproken.

Er zijn koptelefoons die hier dan weer een aangepast iets voor hebben, en je kunt een koptelefoon met een eigen dongle (vaak 2.4GHz) gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:33:
Dat is gewoon een probleem met álle BT headsets. Je kan standaard met Bluetooth óf in stereo modus geluid afspelen, óf de microfoon aan hebben. De meeste headsets gaan daarom naar handsfree modus zo gauw de microfoon wordt aangesproken.

Er zijn koptelefoons die hier dan weer een aangepast iets voor hebben, en je kunt een koptelefoon met een eigen dongle (vaak 2.4GHz) gebruiken.
Toch is er wel verschil tussen merken en types. De Bose NC700 is gericht op de professionele markt en daarom heeft Bose extra aandacht gegeven aan de microfoon en gesprekskwaliteit op Teams/Zoom/Skype. Dan moet je misschien elders iets minder goed zijn. Sony heeft zich meer gericht op de muziek, mindere microfoon.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de koptelefoons bijna nooit gebruik voor telefoongesprekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ziggo001
Ik heb een aantal uitgetest bij Coolblue. Één ding waar ik echt niet op voorbereid was, was dat de Sony XM5 te groot is voor mijn hoofd dus de passieve noise isolation was verreweg niet zo goed als de XM4 voor mij.

Ik heb voor nu de XM4 gekocht, hopelijk helpt het in combinatie met goede oordoppen om wat rust te krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een beetje laat, maar dit kan nog van pas komen voor andere mensen. De XM3 en XM4 hebben een matige microfoon, die van de XM5 is iets beter.

[ Voor 89% gewijzigd door TBTL op 21-06-2023 10:14 ]

Pagina: 1