Dag allen,
Ik heb op 6 maart 2020 een ASUS ROG Thor-1200W gekocht bij *knip* webwinkel Duitsland. Nu blijkt hier wat mis mee te zijn met de 12v rail. Dit is een bekend probleem bij deze Seasonic modellen. Daarom wil ik hem binnen de 10 jaar fabrieksgarantie terugsturen. Ik zit echter vast. Asus zegt dat ik het naar webwinkel op moet sturen, echter zegt Webwinkel dat zij maximaal 2 jaar garantie leveren en dit dus niet doen. Ik moet voor fabrieksgarantie bij de Asus zijn.
Ik heb al heel wat heen en weer gemaild, maar ik weet nu gewoon niet wat ik het beste kan doen. Ik weet dat Asus voor Nederland inderdaad gelijk heeft, maar hoe dat in Duitsland zit weet ik niet precies. Ik geloof dat het daar het zelfde is, maar 100% zeker ben ik het niet.
Ze verwijzen naar dit stukje op hun site, helemaal onderaan verstopt. Niet goed zichtbaar voor de lezer en ik weet ook niet of dit er al stond toen ik het kocht:
Mvg
Dany
Ik heb op 6 maart 2020 een ASUS ROG Thor-1200W gekocht bij *knip* webwinkel Duitsland. Nu blijkt hier wat mis mee te zijn met de 12v rail. Dit is een bekend probleem bij deze Seasonic modellen. Daarom wil ik hem binnen de 10 jaar fabrieksgarantie terugsturen. Ik zit echter vast. Asus zegt dat ik het naar webwinkel op moet sturen, echter zegt Webwinkel dat zij maximaal 2 jaar garantie leveren en dit dus niet doen. Ik moet voor fabrieksgarantie bij de Asus zijn.
Ik heb al heel wat heen en weer gemaild, maar ik weet nu gewoon niet wat ik het beste kan doen. Ik weet dat Asus voor Nederland inderdaad gelijk heeft, maar hoe dat in Duitsland zit weet ik niet precies. Ik geloof dat het daar het zelfde is, maar 100% zeker ben ik het niet.
Ze verwijzen naar dit stukje op hun site, helemaal onderaan verstopt. Niet goed zichtbaar voor de lezer en ik weet ook niet of dit er al stond toen ik het kocht:
Wat kan ik nu het beste doen? Asus heeft bevestigd dat het inderdaad RMA waardig is... maar wie moet het afhandelen? Of moet ik het nu maar nemen en niet weer iets bij webwinkel bestellen?Als in de opgegeven teksten, met name in het kader van de productbeschrijvingen of de productinformatie van "Garantie" of "fabrieksgarantie", het gaat hier niet om door ons gegeven garanties, maar uitsluitend om garanties die door de fabrikanten van de respectievelijke producten worden overgenomen en ook alleen aan hen kunnen worden toegelaten. Ze zijn ten minste van toepassing op het gebied van de Bondsrepubliek Duitsland. Informatie over de omvang en inhoud van de respectievelijke garanties vind je in de garantievoorwaarden van de betreffende fabrikant, die samen met de aankoop in tekstvorm kunnen worden overgedragen of bij de fabrikant kunnen worden gevraagd. In vergelijking met ons staan de wettelijke consumentenrechten toe, die door de garanties op geen enkele manier worden beperkt. Voor zover in productbeschrijvingen of -informatie informatie informatie over een CE-markering wordt gegeven, zoals "CE-keurmerk", "CE-keurmerk" e.d. wijzen wij er uitdrukkelijk op dat het bij een CE-kenteken niet om een van onafhankelijke kant afgegeven certificaat of testzegel gaat, maar alleen om een verklaring van de fabrikant, de in de handel of een EU-gemachtigde. conform EU-verordening 7. 65/2008 met de inhoud dat het product voldoet aan de geldende eisen die in de harmonisatievoorschriften van de Europese Gemeenschap over de bevestiging zijn vastgelegd.
Mvg
Dany
[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 20-06-2023 10:43 . Reden: Naam winkel verwijderd conform beleid. ]
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke