Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.koek
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-08 22:55
Hallo,

Ik heb sinds kort een Fritzbox 7390 die ik alleen gebruik voor VOIP telefonie.
De Fritsbox 7390 is verbonden via de LAN1 met een kabel aan de router en is ingesteld als IP Client.

Alle 2 de SIP accounts werken (groen bolletje).
Het vreemde is dat meestal de eerste keer alsiemand het nummer belt deze helemaal niet wordt geregistreerd door de Fritzbox. De 2e keer gaat deze wel over, maar als ik opneem is er ....geen geluid.... De andere kant merkt dus niet dat ik opneem. Soms werkt alles wel goed. 8)7

Volgens mij heb ik alle instellingen geprobeerd, maar ik kan het probleem niet lokaliseren waarom de lijn niet altijd overgaat, en waarom de telefoon op andere momenten wel normaal overgaat.
Hebben jullie ideeen??

[ Voor 7% gewijzigd door d.koek op 19-06-2023 18:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:49
Via welke provider doe je dat? Want waarom zou je anders de Fritz!Box niet als modem gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-09 13:15
Beste d.koek,

De FRITZ!Box 7390 is al een wat oudere model. Maar als IP-client zal de FRITZ!Box het gewoon kunnen doen.

Je kan even checken of je een STUN server hebt ingesteld én of de poorten in je router wel open staan.
De stappen staan op onze website beschreven:

https://nl.avm.de/service...kunnen-elkaar-niet-horen/

Zorg ook ervoor dat geen ander apparaat dezelfde poorten al gebruikt én dat je telefoonnummers in geen ander apparaat geconfigureerd staan.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.koek
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-08 22:55
Ik heb het ziggo modem in bridge gezet.
Het lijkt er op dat de FB nu wel goed werkt