PSU 650, 750 of 850?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik ga voor het eerst mijn eigen pc bouwen. Het wordt een vrij eenvoudige gecombineerde office games pc met medium specs en weinig onderdelen.

Met behulp van een power supply calculator heb ik uitgerekend wat ik aan vermogen nodig heb: https://outervision.com/b/v3gg4w Als videokaart heb ik de AMD Radeon RX 6800 XT ingevuld, maar ik wil eigenlijk straks de RX 7800 XT. Ik weet niet of dit veel verschil uitmaakt. Het totale vermogen van de pc zou volgens de calculator 547W zijn.

Klopt het dat ik met deze 750 PSU goed zit? uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 750W

Ik vind 650 namelijk net te weinig, in verband met eventuele toekomstige uitbreidingen, en 850 te veel.

Is er een groot verschil in energieverbruik tussen de verschillende vermogens, als je bedenkt dat de pc ongeveer 8 uur per dag aan staat, waarvan 6 uur office werk en 2 uur gamen?

Beste antwoord (via Jammie op 20-06-2023 11:22)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 17:59
Je beredenering klopt aardig. Je komt inderdaad zo rond de 500W a 550W te zitten.
Wil je in de toekomst gaan upgraden nog, dan zou je een goede 750W al kunnen nemen als je het geld er al voor hebt.

Wat ik je wil aanraden is om deze BBG te lezen. Die is van 1 maandje terug nog maar dus zeer recent:

review: Voedingen Community Best Buy Guide - De beste voedingen in mei 2023

Daar staan ook onderbouwingen waarom je wel/niet een hogere/lagere wattage moet hebben.

Lees die rustig door, oordeel zelf wat jij prettig vind en kies eruit uit de lijst die is samengesteld!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 17:59
Je beredenering klopt aardig. Je komt inderdaad zo rond de 500W a 550W te zitten.
Wil je in de toekomst gaan upgraden nog, dan zou je een goede 750W al kunnen nemen als je het geld er al voor hebt.

Wat ik je wil aanraden is om deze BBG te lezen. Die is van 1 maandje terug nog maar dus zeer recent:

review: Voedingen Community Best Buy Guide - De beste voedingen in mei 2023

Daar staan ook onderbouwingen waarom je wel/niet een hogere/lagere wattage moet hebben.

Lees die rustig door, oordeel zelf wat jij prettig vind en kies eruit uit de lijst die is samengesteld!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!