Toon posts:

Processor wordt te heet!

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren m'n nieuwe pc in elkaar gezet:

Gigabyte 7DXR mobo
Atlon 1,4 Ghz Proc.
256 Mb DDR Ram
Thermosonic Thermoengine V60-4225 cooler w/ YS-tech fan
Spacer AMD
Artic Silver II koelpasta

Alles in één keer goed aangesloten. Testen en meteen in het BIOS kijken of alles naar behoren functioneerd.

Tot mijn schrik zie ik de volgende ratings:

cpu temp: 67 (idle)

Na een uur staat ie al op: 76 graden !!! :(

Ik snap er niks van, alles lijkt goed aangesloten. :?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03
cooler aan?
processor er wel goed ingeklikt, cpu cooler er wel goed opgezet + aangezet

Verwijderd

koeler opnieuw plaatsen en een heeeeeeeeeeeeeeel dun laagje silverprut eronder

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Wat ik gemerkt heb met AS is dat het het beste is door het erop te deppen met een papieren doekje. Dus in plaats van smeren deppen, maar wel net zo dun.
Bij mij zijn de temps op die manier lager dan met een pasje heel dun erop smeren.
IDLE=26 graden en MAX=38 graden 1400@1668mhz 1.85v

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Dis dan weer de zoveelste topic over een te warme proc, kun je misschien niet beter eerst de search ff gebruiken om te kijken wat er allemaal aan mogelijke oplossingen reeds voorbij is gekomen, levert vast wel wat op.....

Suc6 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Cooler staat aan, da's zeker.

Misschien dat ie niet helemaal recht op de processor zit.
Zou dat veel graden uitmaken?

De cooler is trouwens de standaard versie van de serie en dus niet de high speed. Hij draait nu zo rond de 4500RPM.

Processor draait overigens op 1050Mhz (ik durf hem nog niet te zetten op 1400 en al helemaal niet te oc'en)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op maandag 03 september 2001 10:00 schreef Sundead het volgende:
Dis dan weer de zoveelste topic over een te warme proc, kun je misschien niet beter eerst de search ff gebruiken om te kijken wat er allemaal aan mogelijke oplossingen reeds voorbij is gekomen, levert vast wel wat op.....

Suc6 8-)
Ja dat is wqel zo maar iedereen heeft niet de zelfde problemen... De voorgaande topic kan ook over de zelfde proc op een andere mobo gaan.....snappez-vous ? ;)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hey Rpolo,

Zet je kast een open en kijk of dat uitmaakt! Heb je er wel een casefan in hangen? zo niet, dan zou ik daar maar eens mee beginnen.

Suc6

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:20

steveman

Comfortabel ten onder

De al aanwezige pasta kun je met een pin-pas oid uitsmeren, er hoeft maar een heeeeel dun laagje op te zitten. Pas wel op, die troep is een beetje ranzig en giftig.

Oh ja, je cooler moet absoluut goed op je proc zitten!!!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

[search=cpu te heet]

en nog wat andere handige termen leveren vast wel resultaat op
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.