Aansluiten bewegingssensor zonder nuldraad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesh4rk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-07 13:55
Ik heb in de kelderkast een bewegingssensor aangesloten die inmiddels een aantal maanden zonder problemen werkt. Nu wil ik hetzelfde doen op de wc, maar daar zitten achter de schakelaar slechts twee draden; de fasedraad en een schakeldraad. Ben even in de war hoe ik dit nu moet aansluiten. Mijn sensor heeft 4 draden; schakel, fase, nul in en nul uit. Zie ook bijgevoegde foto. Wie weet raad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N42r2GjuYaMR4WT4zLWUEGvsL5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsiMz7qywaqyz5WX2VF5dhwG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-07 17:33

TheBorg

Resistance is futile.

Er zijn PIR sensoren zonder nuldraad. En anders kabeltje bij trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
De fasedraad komt op je schakelaar binnen, de schakeldraad gaat naar de lamp en de nul is dan bij de lamp aangesloten. Je zult de nul dus van de lamp naar de schakelaar door moeten trekken zodat je die daar kunt gebruiken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesh4rk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-07 13:55
Dank voor de snelle antwoorden. Denk dat ik voorlopig de schakelaar maar weer aansluit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Tenzij er een fout verlaagd plafond in zit is in het algemeen de WC wel zo'n beetje de makkelijkste ruimte om er een N bij te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
eigenlijk is het helemaal niet zo gek om bij elke schakelaar tegenwoordig gewoon een Nul er te hebben...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:45
Zoals anderen reeds antwoorden, even een nulgeleider erbij trekken. Het zal een meter of twee - drie zijn van de schakelaar naar de centraaldoos.
Pagina: 1