Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Itho WPU5G water/water-warmtepomp MODBUS settings?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carlo67
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 14:03
Dit is mijn eerste post dus als er iets ontbreekt/ beter kan dan hoor ik het graag :)

Ik wilde mijn vraag over de MODBUS settings van de WPU5G niet in een ander ITHO warmtepomp topic zetten, daarom dus een nieuw topic.

Ik gebruik op het moment de Waveshare "RS485 TO ETH (B)" Gateway om onze HRU 400 uit te lezen en direct naar MQTT te sturen en dit werkt nu al twee maanden foutloos. Daarom wil ik ook onze Itho WPU 5G uitlezen via dezelfde Waveshare gateway. Ik kan echter nergens de MODUS settings vinden inclusief de bijbehorende registers. De handleiding van de Itho I2C modbus module beschrijft wel settings en registers, maar dat is dan via de Itho I2C modbus module en die wil ik niet gebruiken. Als ik trouwens al een module moet kopen dan is het de module van Arjen Hiemstra, dat is een stukje vakwerk zowel in hard als software!

Maar op dit moment ben ik alleen op zoek naar de MODBUS settings zoals: baudrate, parity, stopbits en address. Voor de duidelijkheid, ik heb een modus aansluiting (lijkt een optie te zijn) achterop het zwarte kastje zitten waar ook de I2C RJ45 connector zit.

Ps, mocht iemand interesse hebben in mijn Waveshare settings voor de HRU 400 dan kan ik er altijd een korte handleiding voor maken.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• TBWagenaar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Hi Carlo, ik kan je helaas niet helpen aan de modus settings. Maar misschien dat je mij wilt helpen met je setup van de waveshare aan de hru 400. Ik kom op dit moment niet verder dan dat er geen connectie gemaakt wordt. Zou je me screenshots kunnen sturen hoe je de waveshare hebt geconfigureerd?