Hoi,
Wij zijn bezig met een offertetraject voor een PV installatie. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een systeem bestaande uit 12 panelen van 405 watt-piek. Dit icm een Goodwe omvormer.
Vervolgens werd ons een foto gevraagd van de bestaande meterkast. Dit is naar mijn weten nog de oorspronkelijke uit 1995.
Na het ontvangen van de foto's kreeg ik snel de volgende reactie :
:strip_exif()/f/image/DSofBgij1kaWNUfrvE20g70X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jELoV3b5RvtHT3JBpqoJ3RWA.jpg?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk kunnen ze deze zelf vervangen voor 764 euro, daarvoor doen ze het volgende :
- klopt het geleverde advies dat de groepenkast vervangen dient te worden aan de hand van wat hun electricien aangeeft ?
- is dit een beetje een gangbare prijs voor een vervanging ?
Alvast bedankt voor alle input !
Wij zijn bezig met een offertetraject voor een PV installatie. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een systeem bestaande uit 12 panelen van 405 watt-piek. Dit icm een Goodwe omvormer.
Vervolgens werd ons een foto gevraagd van de bestaande meterkast. Dit is naar mijn weten nog de oorspronkelijke uit 1995.
Na het ontvangen van de foto's kreeg ik snel de volgende reactie :
Dit is de betreffende groepenkastBedankt voor uw bericht en voor de toegestuurde foto’s van uw groepenkast.
Ik heb uw groepenkast laten beoordelen door onze elektricien en dit is de uitkomst. Helaas moet uw groepenkast vervangen worden.
Wegens de aanwezigheid van de anderhalf brede modules (automaten) in de rechter groepenkast raden wij aan de groepenkast te vervangen.
Dit omdat de aanwezigheid van deze automaten een indicatie is dat er open koper in de groepenkast aanwezig kan zijn. Ook zijn deze automaten te oud.
:strip_exif()/f/image/DSofBgij1kaWNUfrvE20g70X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jELoV3b5RvtHT3JBpqoJ3RWA.jpg?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk kunnen ze deze zelf vervangen voor 764 euro, daarvoor doen ze het volgende :
Aangezien ik hier geen verstand van heb, en de community wel, zou ik graag het volgende vernemen :Vervanging 1-fase meterkast met 8 groepen
- klopt het geleverde advies dat de groepenkast vervangen dient te worden aan de hand van wat hun electricien aangeeft ?
- is dit een beetje een gangbare prijs voor een vervanging ?
Alvast bedankt voor alle input !
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER79 op 19-06-2023 16:21 ]