Toon posts:

10mbit nic in 100mbit netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een 100mbit netwerkje draaien met een 100mbit hub. Nou wil een huisgenoot van me ook op internet. Geen probleem dacht ik, want dan kunnen we mooi de kosten delen. Alleen heeft hij maar een 10mbit netwerk kaartje. Kan dit er voor zorgen dat het gehele netwerk trager word? Of betekend dit alleen dat hij wat minder snel data kan overpompen van mijn pc's naar de zijne?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

dat laatste

Verwijderd

Met een hub is het netwerk zo snel als de langzaamste pc, het hele netwerk zal dus op 10mbit gaan draaien. Je hebt dus de keuze om het zo te laten, hem een 100mbit laten kopen of een 100/10mbit hub/switch aan te schaffen. Ik denk dat optie 2 het goedkoopste zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 10/100 bmit hubje. Eentje van sitecom, misschien kennen jullie 'm wel.
Dus dan maakt het niet uit dat hij maar een 10mbit kaartje heeft? Mooi zo, anders had ik 'm verplicht om een 100mbit kaartje te kopen >:)

Bedankt voor de snelle reply trouwens...

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

het maakt dus wel uit want heel je netwerk gaat op 10 mbit draaien dus jouw pc en (natuulijk) die van hem je moet hem dus gewoon 10/100 kaartje laten kopen voor 35,-- heb je er 1 bij de plaatselijke computer sjop

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

of het goed doen en een kleine switch kopen krijg je ook betere performenz op je netwerk en die switch als je 10/100 koopt schakelt snelheid per poort

I believe what I want to Believe

Verwijderd

Of je maakt een bridge.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geld over zou hebben dan zou ik een switch kopen. Helaas is dat niet zo dus dan zou het goedkoper zijn om een 100mbit kaartje te kopen voor die arme student. De sitecom kaartjes van 35 peik zijn best goed of niet??

Verwijderd

Wat dacht je van Realtek, die dingen kosten 30 piek ofzo!
Heeft ie mooi 100mbit en jij geen kosten!

http://www.tweakers.net/pricewatch/17663
Pagina: 1