Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmerovereem
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-01 22:01
Ik wil een nieuwe laptop kopen waar ik mijn (web)development werk op kan doen. Dus meerdere processen runnen en smooth gebruik maken van Visual Studio Code. Vaak heb ik voor mijn werk ook Figma open staan en soms Blender.

Daarnaast voor privé gebruik wil ik graag games kunnen spelen zoals GTA V, Assassin's creed, FIFA, etc.
Graag kunnen multitasken; discord, google chrome, whatsapp.

Mijn budget is €2.000. Kan uiterlijk tot €2.150, maar houd het liever bij €2.000.

Met openbaar vervoer reis ik +/- 2x per week naar kantoor, mijn huidige laptop is zo'n 2,7kg maar heb daar geen last van. Daarnaast gebruik ik de laptop gewoon thuis met een externe monitor.

Huidige laptop: https://tweakers.net/pric...rdx-1288nl/specificaties/

Eisen/voorkeuren op een rijtje:
  • Windows gaming laptop
  • Development werk
  • Multitasken, dus minimaal 16GB RAM
  • 16 inch
  • max €2.000
  • 1 TB SSD
  • Liefst nog iets meer opslag, maar is misschien overbodige luxe
  • Goede CPU and GPU
Heb er nu 3 op het oog: https://www.coolblue.nl/en/compare/906426/907794/907793
Kan ze niet allemaal vinden hier op tweakers, dus vandaar coolblue link.

Zag deze nog van Skikk waar ik makkelijk nog een extra SSD bij kan doen tijdens het configureren op hun website: https://tweakers.net/pric...i-rtx-4060/specificaties/ , maar ben niet bekend met Skikk, iemand ervaring met Skikk?

Hoor graag jullie meningen en suggesties! Als ik wat meer informatie moet verlenen hoor ik het wel

[ Voor 2% gewijzigd door jelmerovereem op 19-06-2023 14:22 . Reden: Skikk extra SSD toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
uitvoering: Lenovo Legion 5 Pro 16ARH7H (82RG00G6MH)

lekker een zooi geld in je zak houden, die zogenaamde 14core intel cpu is feitelijk een 6core vergelijkbaar met een 6600h met daaraan vastgelijmd een 8core intel ATOM dan moet je allemaal maar zien of jouw dev omgeving daar wel lekker mee overweg kan en je procesbeheerder dus je juiste taak op je juiste plek zet of je hele perfomance zakt als een kaartenhuis ineen.

uitvoering: ASUS Vivobook Pro 16X M7601RM-K8092X is er ook nog deze vond ik persoonlijk een fijner scherm (of iig beter afgesteld) maar helaas kan ik 123 de 32gb variant er niet van vinden, maar gezien de prijs moet die er wel zijn. valt mij overigens ook op dat ik zo weinig 2tb modellen zien in deze prijsklasse. voor dev werk zou ik overigens gewoon een externe ssd gebruiken, todat je daadwerkelijk actief aan een project bezig bent (met compilen en testen enzo) dan zou ik de werkmap verplaatsen naar je interne ssd is één malig een copie maar om al je werk de hele tijd op je interne schijf te laten (inclusief eventuele versioning is zonde van je opslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zandduin
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-06 10:12
Ik heb dit model Lenovo Legion 5 Pro 16 (7th gen) (82RGCTO1WWNLNL2 En kan hem (of vergelijkbare versies) goed aanraden, zoals de uitvoering die i-chat stuurde. Bedenk wel dat daar een 3060 in zit en binnen jouw budget kan je prima een 4060/70 kopen wat betere gaming krachten heeft.

Deze variant Lenovo Legion Pro 5 16ARX8 (82WM007VMH) heeft een zeer sterke CPU en een redelijk GPU. Het ligt wat aan de hoge kant van jouw budget, maar dan krijg je er wel 16 echte performance cores voor terug.

Van Skikk kan je deze mooi laptop Skikk Baldr RTX 4070 binnen het budget kopen met een goede videokaart. Helaas ben ik zelf niet bekend met merk, maar @SKIKK is wel actief op het forum. Je zou aan hun wat vragen kunnen stellen.

Bij alle bovenstaande opties kan je er zelf een extra M.2 SSD insteken, mocht die 1TB te klein zijn.