Scannen met Mustek 1200CU

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk mijn Mustek 1200CU (USB) scanner aan de praat onder linux. (met de 1200UB drivers) Nieuwste SANE geinstalleerd, maar nu heb ik toch een probleem.
Als ik scan met XScanimage (evt. vanuit The Gimp) gaat de eerste scan goed, maar de tweede fout (lelijke paarse strepen rechts, en in de X-as ingedrukte afdruk) zodra ik XScanimage afsluit, en opnieuw opstart gaat het wel goed. Op het moment doe ik het als volgt:
opstarten: prescan
afsluiten
opstarten: final image scannen.
Maar dit lijkt mij een omweg, weet iemand een oplossing?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Je zou een ander frontend (xsane) kunnen proberen.

Waarschijnlijk zal het aan de driver liggen, of misschien aan een instelling als gamma of resolutie. Daar zou je mee kunnen spelen.

Een goede optie is om de programmeur van de mustek driver te mailen met je probleem.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Zmmmja... de 1200CU is niet ondersteund door Mustek, en de 1200UB wel. Het is bekend dat de 1200UB driver werkt met de 1200UC, maar na 1 scan probs geeft (exact die problemen die jij beschrijft).
Ik heb overigens een Trust USB scan 19200 (ofzo), en dit zou een gerelabelde Mustek 1200UB zijn, maar ook ik heb die problemen die jij beschreef.

Je kunt dus wel de maintainer mailen, maar deze weet heus wel van het bestaan van deze bug.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Frontend is het inderdaad niet, want XSane en XScanimage doen hetzelfde. Ik hoop dat er een nieuwe patch komt!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage