Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:57
Mijn vraag
Ik heb een Oneplus 9 pro. Als ik google maps gebruik in de auto dan geeft hij/zij geen gesproken instructies. Als ik google maps lopend gebruik, doet hij/zij dat wel. Wat moet er gebeuren om dit ook in de auto te laten werken ?

Als ik voor mijn huis sta, dan hoor ik nog informatie over milieu zones en dergelijke en ook nog welke richting ik op moet.
Daarna niets meer

Zou het iets te maken kunnen hebben met mobiele data en/of wifi?
Hoe kan ik dat eventueel testen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
OnePlus 9 pro
Android 13

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De Telefoon audio staat aan
- Google maps
-Instellingen
- Alleen Wifi Staat uit
- (navigatie) instellingen
- Spraak aan
- Volume Begeleiding Normaal en luider geprobeerd
- Stem afspelen via Bluetooth Aan en uit gezet
- Test geluid afspelen Dit werkt !

Ik heb ook nog Voice Match van Google Assistant aangezet
Verder heb ik ook nog Google Maps Go gedownload.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ik zie dat ik het in het verkeerde forum heb gezet.

Maar ik ben eruit

Het audiosysteem van mijn auto kan alleen via bluetooth, telefoongesprekken met mijn smartphone koppelen.
Omdat mijn smartphone automatisch wordt gekoppeld met het audiosysteem geeft deze niets door van andere applicaties van de smartphone.
Oplossing was/is om de bluetooth verbinding tussen telefoon en audiosysteem volledig los te koppelen.
Nadeel is wel dat telefoongesprekken niet meer horen zijn via het audiosysteem.
Ik zal google maps alleen gebruiken op vakantie, dus het nadeel is nog te overzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37
Bergenfietsen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:33:
Ik zie dat ik het in het verkeerde forum heb gezet.

Maar ik ben eruit

Het audiosysteem van mijn auto kan alleen via bluetooth, telefoongesprekken met mijn smartphone koppelen.
Omdat mijn smartphone automatisch wordt gekoppeld met het audiosysteem geeft deze niets door van andere applicaties van de smartphone.
Oplossing was/is om de bluetooth verbinding tussen telefoon en audiosysteem volledig los te koppelen.
Nadeel is wel dat telefoongesprekken niet meer horen zijn via het audiosysteem.
Ik zal google maps alleen gebruiken op vakantie, dus het nadeel is nog te overzien
Bij de meeste auto's moet je kiezen tussen audio van de radio of van bluetooth. Je kan dus de radio inderdaad niet onderbreken door de navigatie van je telefoon.

Als je google maps gebruikt en je hebt bluetooth verbinding, dan staat er in je maps een speaker icoontje. Daar kun je wisselen tussen mute, bluetooth en de telefoon speaker. Als je die laatste optie gebruikt heb je toch een stem. Moet je het alleen over de radio heen horen.

Een andere optie is om niet de radio van je auto te gebruiken, maar muziek te streamen naar je auto via bluetooth, dan onderbreekt de navigatie instructie de muziek wel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
RocketKoen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:40:
Als je google maps gebruikt en je hebt bluetooth verbinding, dan staat er in je maps een speaker icoontje. Daar kun je wisselen tussen mute, bluetooth en de telefoon speaker. Als je die laatste optie gebruikt heb je toch een stem. Moet je het alleen over de radio heen horen.
Met het speaker icoontje kan ik alleen maar dempen, alleen meldingen en dempen opheffen. Bluetooth staat er niet bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37
Bergenfietsen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Met het speaker icoontje kan ik alleen maar dempen, alleen meldingen en dempen opheffen. Bluetooth staat er niet bij
Mijn excuses. Ik had het verkeerd onthouden.

Je moet in de instellingen van Maps duiken. En dan onder "navigatie instellingen".
Daar staat het vinkje om de stem af te spelen via bluetooth.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Heb het net geprobeerd.

1) Als Android - instellingen -bluetooth aanstaat, dan krijg ik geen gesproken instructies. Zowel als de bluetooth instellingen binnen Google maps aan- of uitstaan.
2) Als Android - instellingen - Bluetooth uitstaan, dan krijg ik gesproken instructies via de telefoon. Zowel als de bluetooth instellingen binnen Google maps aan- of uitstaan.
Pagina: 1