Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:13
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone voor de tiener. Huidige toestel is een Moto met Android, geen idee welk model, maar is gevallen met als gevolg een kapotte scherm.

Via mijn iPhone kan ik door middel van Family Link zijn toestel beheren, zo kan ik:
- schermtijd instellen
- goedkeuren om apps te installeren
- limiet per app

Is dit alleen mogelijk bij een Android toestel of kan dit bij een iPhone ook? Ik wil de beperkingen vanuit mijn eigen toestel kunnen beheren. Als dit op een iPhone niet kan dan wordt het weer een Android toestel, vraag is alleen welke?

Alle budget toestellen lijken enorm groot te zijn (6" en groter). Budget is max 400 euro.

Via Tweakers Pricewatch kom ik o.a. de volgende toestellen tegen:
uitvoering: Samsung Galaxy A54 5G, 128GB opslag Zwart
uitvoering: Samsung Galaxy A34 5G, 128GB opslag, Zwart
uitvoering: Google Pixel 6a Zwart

De Google Pixel is het meest compacte, maar de Samsung A54 is weer een jaar nieuwer.

Welke toestel raden jullie aan?

EU DNS: 86.54.11.100

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-10 15:16
Ik raad het goedkoopste toestel aan die aan je eisen voldoet. Je eisen zul je zelf moeten vaststellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40
Die eerste vraag is wel te googlen volgens mij:
https://support.apple.com/en-us/HT201304

Dus het kan ook een iPhone zijn, de vraag is welke i.v.m. het budget, SE is de goedkoopste en al duurder.
Scherm is overigens veel kleiner dan de genoemde Android toestellen. Dus de vraag is ook wat de eisen aan de gebruikerskant zitten?

Qua Android toestellen zou ik vooral even controleren hoe lang er (security)updates blijven komen, los van de andere gebruikers eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
De toestellen die je noemt hebben alledrie 5 jaar updates vanaf uitgave, dus de Pixel nu nog 4 jaar, de Samsung's nog 5.
Alleen hoe lang gaat je kind deze heel houden en ermee doen?
De A34 heeft een kunststof achterkant dus dat is minder breekbaar dan de glazen achterkant van de A54. Al helpt een goede beschermhoes ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42

Qwerty-273

Meukposter

Nu is het een hele zijstraat, maar wees er wel van bewust dat Family Link niet perfect is (ook de meeste andere vergelijkbare apps hebben hiaten). Het is met een simpele zoekactie redelijk makkelijk volgens mij om dit te deactiveren op het toestel. Nu weet ik niet of je dat makkelijk kan zien aan de ouder kant op dat moment, of dat je het alleen op het kind toestel zelf kan zien.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.