[Juridisch] inhoud verfbus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:10
Heb een verfbus Sikkens Rubbol SB kleur RAL6016 gekocht.
Op de website staat 1 liter, op de bus staat 900ml. Kijk ik naar de sticker dan staat er cira 1 liter. Is hier nu sprake van misleiding?
Een andere verfbus Sikkens Sikkens Rubbol SB Wit 2.5L klopt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Ik kan me voorstellen dat zo'n kleine verfbus juist minder dan 1L basisverf bevat zodat er nog ruimte is voor het bijmengen van pigmenten. Afhankelijk van de kleur kun je dan wellicht meer in de buurt van 1L komen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:14
Is dat een spuitbus?
Dan zou ik me voor kunnen stelen dat je zit met meer/minder inhoud bij bepaalde temperaturen.

Als het een bus met deksel is, zou die extra ruimte gedaan kunnen zijn om fatsoenlijk te kunnen roeren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb hier een pot SB hoogglans staat, daar staat gewoon 1L (e) op.

Maar de E achter de 1L geeft altijd een afwijking:
Wikipedia: ℮-teken

Maar is het nu een spuitbus of een pot verf?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als je de verf hebt laten mengen, dan is de 900ml de hoeveelheid basisverf die erin zit. De rest wordt aangevuld met kleurpasta's. In een base clear (wat je nodig hebt voor zo'n donkere groen) zit standaard 900ml, daar komt dan ongeveer 100ml kleurpasta bij (kan een paar mililiter meer of minder zijn, afhankelijk van het kleurrecept).

Kort door de bocht heb je twee soorten verf: Ready-mixed en Machine-mixed. Bij ready-mixed koop je de verf die al in de fabriek op kleur is gemaakt en dan wordt er gewoon 1L verf in een liter-blik gestopt, bij machine-mixed koop je een pot basis-verf die bij het verkooppunt op kleur gemaakt wordt. De hoeveelheid basis-verf in een pot is afhankelijk van de kleur en het bijbehorende recept: Heb je een lichte kleur waar weinig kleurpasta voor nodig is, dan zit er al meer basisverf in de pot, heb je een donkere kleur (zoals de RAL 6016) dan heb je een heldere basisverf waar meer kleurpasta aan toegevoegd wordt. Uiteindelijk krijg je in alle gevallen gewoon 1L verf (binnen de wettelijke marges die daarvoor staan).

[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 19-06-2023 10:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
naitsoezn schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:24:
Als je de verf hebt laten mengen, dan is de 900ml de hoeveelheid basisverf die erin zit. De rest wordt aangevuld met kleurpasta's. In een base clear (wat je nodig hebt voor zo'n donkere groen) zit standaard 900ml, daar komt dan ongeveer 100ml kleurpasta bij (kan een paar mililiter meer of minder zijn, afhankelijk van het kleurrecept).

Kort door de bocht heb je twee soorten verf: Ready-mixed en Machine-mixed. Bij ready-mixed koop je de verf die al in de fabriek op kleur is gemaakt en dan wordt er gewoon 1L verf in een liter-blik gestopt, bij machine-mixed koop je een pot basis-verf die bij het verkooppunt op kleur gemaakt wordt. De hoeveelheid basis-verf in een pot is afhankelijk van de kleur en het bijbehorende recept: Heb je een lichte kleur waar weinig kleurpasta voor nodig is, dan zit er al meer basisverf in de pot, heb je een donkere kleur (zoals de RAL 6016) dan heb je een heldere basisverf waar meer kleurpasta aan toegevoegd wordt. Uiteindelijk krijg je in alle gevallen gewoon 1L verf (binnen de wettelijke marges die daarvoor staan).
Wat ik dan niet snap, waarom staat er op de pot 900ml e ? niet dat ik het echt erg vind, heb voldoende voor mijn project maar het 'voelt' niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
@vincent_1971 Heb je ook een foto van de situatie? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26
vincent_1971 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Wat ik dan niet snap, waarom staat er op de pot 900ml e ? niet dat ik het echt erg vind, heb voldoende voor mijn project maar het 'voelt' niet lekker.
Natuurlijk heb je recht op 1L (e) produkt, maar heb je nou al eens gemeten hoeveel je daadwerkelijk gekregen hebt, want dat is het enige wat er toe doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Omdat de pot met niet gemixte verf 900ml is dus dat klopt toch. Als je de kleur laat mixen komt er nog wat bij aan kleurstoffen om die ca 1L te benaderen.

Ze plakken er nog een stickertje op met de kleur(code) maar er gaat geen heel nieuw label om de pot.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Omdat die liter-pot basisverf ooit in de fabriek gevuld is met 900ml . Simple as that. Het ene kleurrecept gooit er 'at point of sale' daarna nog 60ml rood + 35ml geel + 3ml zwart (=98ml kleurpasta) bij, het andere kleurrecept 70ml groen + 25ml blauw + 10ml zwart (=105ml kleurpasta). Bijvoorbeeld. Wat jij uiteindelijk mee naar huis krijgt is de hoeveelheid basisverf (die op de pot staat) + kleurpasta's (die niet op de pot staan). Ongeveer 1L (plus of min de wettelijk toegestane marge).

[ Voor 35% gewijzigd door naitsoezn op 19-06-2023 11:46 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Omdat er oorspronkelijk ook echt 900 ml basisverf in die pot zat. Pas na het mengen wordt het ongeveer een liter, en dat staat dan ook op het stickertje wat geprint wordt en er op geplakt wordt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
Fiber schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Omdat er oorspronkelijk ook echt 900 ml basisverf in die pot zat. Pas na het mengen wordt het ongeveer een liter, en dat staat dan ook op het stickertje wat geprint wordt en er op geplakt wordt.
_/-\o_ nu snap ik het 8)7 bedankt...heb een 1 liter grondverf ( ongeveer dezelfde pot ) op een weegschaal gezet..en toen deze..klopt qua gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

[...]

ik denk juist omdat ze anders een juridisch probleem hebben ;)
het moet wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
vincent_1971 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:11:
Heb een verfbus Sikkens Rubbol SB kleur RAL6016 gekocht.
Op de website staat 1 liter, op de bus staat 900ml. Kijk ik naar de sticker dan staat er cira 1 liter. Is hier nu sprake van misleiding?
Een andere verfbus Sikkens Sikkens Rubbol SB Wit 2.5L klopt wel.
En hoeveel zit er echt in? Aka giet het eens in een maatbeker

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

vincent_1971 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:41:
[...]

_/-\o_ nu snap ik het 8)7 bedankt...heb een 1 liter grondverf ( ongeveer dezelfde pot ) op een weegschaal gezet..en toen deze..klopt qua gewicht.
Gewicht zegt ook niet helemaal alles, de ene soort verf heeft een ander soortelijk gewicht dan de andere... :Y)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

jack zomer schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:43:
[...]

En hoeveel zit er echt in? Aka giet het eens in een maatbeker
dan blijft er behoorlijk wat achter in de pot hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:47:
[...]

dan blijft er behoorlijk wat achter in de pot hoor ;)
Daar heb je een pak/vla trekker voor...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
Bedankt voor uw bericht.
Om de kleur 6016 te mengen wordt mengbasis N00 gebruikt.
Deze basis bevat 900ML maar wordt aangevuld met mengpasta tijdens het mengproces.
Na het toevoegen van de mengpasta is het totaalvolume van de pot net iets meer dan1 Liter.
Reactie van de webwinkel waar ik die verfpot gekocht had..bevestigd wel zo'n beetje wat hier geschreven is.
Pagina: 1