Geadresseerden overzicht exporteren/gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Hoe kun je de e-mail adressen gebruiken uit het geadreseerden overicht?
Dit is dus niet je Contacten lijst, maar dit is het overzicht van alle e-mail adressen die ooit voorbij zijn gekomen in de mailbox.
Het enige wat je daarmee kan is verwijderen of in je Contacten zetten, maar dat willen we niet.
Mijn vriendin wil eenmalig een mail sturen naar al deze adressen, maar ik zie niet hoe ik ze er uit krijg en hiervoor te gebruiken.

Ik zag wat oude dingen online die me naar de files zelf leidden, dat zijn Sqlite databases in bestanden.
Dus die heb ik geopend met Sqlite. MailrecentV4 bestand zou het dan moeten zijn. Maar daar krijg ik ook niet een tabel met e-mail adressen uit, de tabellen daarin zijn leeg. Ondanks dat het bestand wel 44kB is.

Heeft iemand een suggestie hoe ik deze e-mail adressen kan gebruiken?
We willen ze expliciet niet in de Contacten opslaan. We weten dat het via die weg mogelijk is, maar dan wordt het een zootje.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Ik gok dat dit gaat over een Mac en misschien wel Apple Mail, maar je vraag is ontzettend onduidelijk op deze manier. In ieder geval voor mij. Je wil alle adressen die ooit langs zijn gekomen (uit de autocomplete) als een 'bruikbare' lijst e-mail adressen kunnen opslaan?
Het gaat er dan denk ik over hoe Apple de data in dat bestandje heeft opgeslagen. Het lijkt inderdaad een Sqlite bestand te zijn, maar ik denk dat het te simpel gedacht is om te verwachten dat de adressen hier 'in plain sight' in te vinden zijn. Het zal waarschijnlijk op een bepaalde manier versleuteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
@Archer_VC10 Sorry, ja het gaat om een Macbook en om Apple Mail.
Die heeft een standaard menuutje wat het geadresseerden overzicht is (dus niet Contacten).
Dat is waarschijnlijk inderdaad gelijk aan de e-mail adres autocomplete.

Maar je kunt die dus niet zomaar exporteren.

Het zal best op een bepaalde manier versleuteld zijn ja. Maar zo leek het niet omdat ik met sqlite3 wel het bestand kon openen en de tabel kon lezen (alleen was deze leeg).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
@!null Je gaf aan dat toevoegen aan contacts teveel gedoe was. Maar je kan in contacts wel een lijst (of meerdere) aanmaken, eerst je eigen contacten daar allemaal naartoe schuiven of juist de nieuwe contacten daar in zetten (die heb ik niet getest). Wellicht kan je op die manier een modus vinden waarmee je de twee groepen kan scheiden en na afloop alle onnodige contacten weer kan weggooien. Ik zou daar even mee gaan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08

talin

ES-MA

!null schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:03:
Hoe kun je de e-mail adressen gebruiken uit het geadreseerden overicht?
Dit is dus niet je Contacten lijst, maar dit is het overzicht van alle e-mail adressen die ooit voorbij zijn gekomen in de mailbox.
Het enige wat je daarmee kan is verwijderen of in je Contacten zetten, maar dat willen we niet.
Mijn vriendin wil eenmalig een mail sturen naar al deze adressen, maar ik zie niet hoe ik ze er uit krijg en hiervoor te gebruiken.

Ik zag wat oude dingen online die me naar de files zelf leidden, dat zijn Sqlite databases in bestanden.
Dus die heb ik geopend met Sqlite. MailrecentV4 bestand zou het dan moeten zijn. Maar daar krijg ik ook niet een tabel met e-mail adressen uit, de tabellen daarin zijn leeg. Ondanks dat het bestand wel 44kB is.

Heeft iemand een suggestie hoe ik deze e-mail adressen kan gebruiken?
We willen ze expliciet niet in de Contacten opslaan. We weten dat het via die weg mogelijk is, maar dan wordt het een zootje.
ja daar hebben ze een mail server voor uitgevonden die dit soort dingen kan doen.
exports maken van ingekomen mail of een overzicht in een rapport laten zien met alle mail adressen die binnen zijn gekomen op mail adres x@mail.com of tussen die en die datum.

dit zit niet standaard in outlook of in de mail app.

via de contacten app kan je wel mail adressen toevoegen aan een eigen gemaakte groep maar daar heb je wellicht redenen voor om niet te willen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!