Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat onze Rookgas Afvoer in het appartementencomplex gerenoveerd moet worden dienen ook alle ketels vervangen te worden.

Er liggen nu twee offertes:

Offerte 1 heeft de volgende keuzes:

1. Intergas type HRE24/18 CW3
2. Intergas CW4, Intergas HRE 28/24 CW4
3. Remeha CW4, Remeha Tzerra Ace 28C/CW4
4. Thermostaat, Honeywell Round T87M2018
5, Klokthermostaat, Honeywell Chronotherm TH8210M1003

Offerte 2 heeft de volgende keuzes:

1. Remeha Ace-Matic 28C/CW4
2. Remeha Ace-Matic 35C/CW5
3, Remeha iSense Klokthermostaat
4. Remeha e-Twist thermostaat

We hebben nu een Nefit Moduline 300 klokthermostaat. We willen nu ook weer een klokthermostaat. Ik heb uiteraard al wat geGoogled en alle hier voorgestelde apparaten hebben wel issues qua stabiliteit, afleesbaarheid etc.

Iemand ervaring met 1 van deze apparaten?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Mag ik de conclusie trekken dat de VVE een hoop geld gaat uitgeven aan het restaureren van een RGA naar hedendaagse standaarden in het zicht van de haven der duurzame verwarming?

Zonde wat mij betreft, een gemiste kans, uitstel van verdere investering waardoor in totaal meer uitgegeven gaat worden.

Maar het is gruwelijk lastig een VVE te overtuigen. Is daar überhaupt voldoende over nagedacht?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Je kan toch ook een offerte vragen zonder thermostaat?
Dan kan je zelf naar keuze een thermostaat aanschaffen.
(behalve die moduline 300 die werkt op een ander protocol)

Please state the nature of the technical emergency

• njitter
  • Niet online
Ronald schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:50:
Mag ik de conclusie trekken dat de VVE een hoop geld gaat uitgeven aan het restaureren van een RGA naar hedendaagse standaarden in het zicht van de haven der duurzame verwarming?
je bent je er van van bewust dan VVE's niet aan de hybride warmtepomp hoeven? Het is voor veel appartementen niet te doen om overal een warmtepomp neer te zetten.
edsandje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:06:
Je kan toch ook een offerte vragen zonder thermostaat?
Dan kan je zelf naar keuze een thermostaat aanschaffen.
ja dat kan vast prima. Maar welke? Zoveel eisen hebben we niet:

- goed afleesbaar
- weekprogramma

• Ronald
njitter schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:25:
[...]

je bent je er van van bewust dan VVE's niet aan de hybride warmtepomp hoeven? Het is voor veel appartementen niet te doen om overal een warmtepomp neer te zetten.
Nog niet.

Uiteindelijk gaan ook appartementen naar een vorm van duurzame verwarming.
Je kunt als VVE de kop in het zand steken…
Of toekomstgericht nadenken…

Kijk vooral even naar wat het kost om op een warmtenet aangesloten te worden. En wat de lopende kosten zijn van monopolistische warmte leveranciers.

Just my 2 cents.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• njitter
  • Niet online
dank je voor je nuttige en to the point bijdrage 8)7

• _JGC_
  • Laatst online: 19:42
Weet niet wat je gasverbruik is en wat je wensen zijn qua tapwater, maar als ik alleen mocht kiezen uit je keuzes hierboven was ik voor de Intergas HRE 24/18 gegaan met een Chronotherm thermostaat. Dan op de ketel het vermogen begrenzen op 25%, zowel minimaal als maximaal. Ketel laat je reageren als aan/uit op de thermostaat en je bent van de eventueel nog aanwezige thermostaatbugs af.

Moduleren is zo ouderwets, als je dat nodig hebt moet je investeren in isolatie. Die ketel doet nml 6KW minimaal, als je meer dan dat nodig hebt in een appartement is je isolatie ondermaats.

• Ronald
njitter schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:17:
[...]

dank je voor je nuttige en to the point bijdrage 8)7
In concept verduurzamingsplan van mijn wijk staat €7.000 - €13.000 als mogelijke aansluitkosten warmtenet

Dat is het wettelijke bereik per aansluiting. Dus per appartement recht.

Doe er mee wat je wil… mijn geld niet

[ Voor 16% gewijzigd door Ronald op 19-06-2023 15:30 ]

• njitter
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:28:
Weet niet wat je gasverbruik is en wat je wensen zijn qua tapwater,
ik heb het eerder te warm dan te koud, Stoken hier alleen maar als het buiten echt kraakt dat het vriest. Qua tapwater: we hebben een bad maar die gebruiken we bijna nooit. Verder een normale douche en een warmwaterpunt in de keuken.

• _JGC_
njitter schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:32:
[...]

ik heb het eerder te warm dan te koud, Stoken hier alleen maar als het buiten echt kraakt dat het vriest. Qua tapwater: we hebben een bad maar die gebruiken we bijna nooit. Verder een normale douche en een warmwaterpunt in de keuken.
Als je het niet erg vindt om wat langer te wachten tot je bad vol is kan zo'n CW3 ook gewoon. Voor verwarming vraag ik me serieus af waarom je een klokthermostaat wilt.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:59
Ieder z'n eigen ding natuurlijk, maar ik vind persoonlijk de thermostaten van de bekende merken behoorlijk prijzige dingen voor vaak minder mooie apparaatjes die naar mijn idee zeer onpraktisch werken.

Met andere woorden: al eens iets zoals een Google Nest of Tado overwogen?
Universeel spul, met app voor een fatsoenlijke manier van je schema's.

Verder eens met wat al genoemd is. Afhankelijk van de isolatiewaarde en de daadwerkelijke mogelijkheden van het appartement is het waarschijnlijk knap zonde dat er nog een gasgestookte unit ingeknutseld moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 19-06-2023 15:42 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• _JGC_
Richh schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:40:
Ieder z'n eigen ding natuurlijk, maar ik vind persoonlijk de thermostaten van de bekende merken behoorlijk prijzige dingen voor vaak minder mooie apparaatjes die naar mijn idee zeer onpraktisch werken.

Met andere woorden: al eens iets zoals een Google Nest of Tado overwogen?
Universeel spul, met app voor een fatsoenlijke manier van je schema's.

Verder eens met wat al genoemd is. Afhankelijk van de isolatiewaarde en de daadwerkelijke mogelijkheden van het appartement is het waarschijnlijk knap zonde dat er nog een gasgestookte unit ingeknutseld moet worden.
Google Nest en Tado zijn niet duur en onpraktisch qua werking? Vooral Tado waarbij de helpdesk op de achtergrond geheime instellingen moet maken om het te laten werken met je ketel... ik begin er niet aan. Hier een mooie 2dehands Remeha iSense van Marktplaats aan een Intergas HRE 28/24 ketel.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:59
_JGC_ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Google Nest en Tado zijn niet duur en onpraktisch qua werking? Vooral Tado waarbij de helpdesk op de achtergrond geheime instellingen moet maken om het te laten werken met je ketel... ik begin er niet aan. Hier een mooie 2dehands Remeha iSense van Marktplaats aan een Intergas HRE 28/24 ketel.
Ze zijn veelal net zo duur. Je krijgt er wel een apparaatje voor terug wat niet misstaat anno 2023, en een fatsoenlijke app met support enzo.
Maar oke, dat is meer subjectief dan objectief.

Tado was bij mij plug and play, maar fair enough, het kan best dat het niet altijd werkt inderdaad.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1