Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 3 jaar een Q70R, leuk ding, maar ik stoor me nog altijd aan de 50 backlight leds die met local dimming een hele zone verlichten in duistere scènes. Met series als the Witcher, GoT, House of the dragon etc, niet zo heel prettig. Voorheen gamede ik veel, wat de keuze voor QLED maakte ipv OLED. Tegenwoordig game ik een paar uur per week, waardoor ik toch de overstap wil maken. En ik zit nu geen 1.75 maar 3m van het scherm af, dus wil ik ook van 55 naar 65 inch.

Ik twijfel erg tussen de 65 inch C2 (1383,-) G2 (1795,-) en S95B (1537,-). De G2 vind ik eigenlijk net wat te duur, maar wel met 5 jaar garantie. De S95B heeft meer de prijs die ik zoek, maar LG is een bewezen naam op gebied van OLED, Samsung is nieuwe tech. De C2 zou in principe ook lang mee moeten gaan, maar heeft dan weer wat minder helderheid. De helderheid van de Q70R is wat mij wel bevalt, dan komt de G2 of S95B toch wat meer in de buurt.

Het komt aan de muur, een muurbeugel heb ik al. Ik kan het niet vlak tegen de muur aan zetten met de meegeleverde beugel van de G2 i.v.m. sierlijsten die op de muur geplakt zijn. Het moet dus wel een cm of 2 van de muur af hangen. Dus aan de muur of met poten is voor mij geen extra argument die ik vaker zie.

Er zullen er vast meer zijn die in eenzelfde situstie als ik zaten. Wat zou jullie keuze zijn of hebben jullie gekozen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-06-2023 15:12)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:33
De Tweakers reviews zijn erg beknopt voor wat je van een tech site mag verwachten, zo is o.a. de near black handling op de G3 beter, heb je geen last meer van een pink tint en is de HDR performance veel beter vergeleken met de C serie en G2, daarnaast heeft de G3 een betere reflectiefilter.

Imo is de S95B aantrekkelijk geprijsd echter zou ik het niet kopen doordat het o.a. first gen tech is, Dolby Vision mist en de bouwkwaliteit slecht is.

Vergeleken met de C2 biedt de G2 in HDR een hogere piekhelderheid, meer relax ABL en handelt image retention sneller af. Vraag jezelf af of deze onderdelen/ voordelen de meerprijs voor jou waard zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Volgens mij geef je zelf het antwoord al.
De G2 65" heb ik zelf en ik kan je uit ervaring vertellen dat die strak tegen de muur zit/moet. Die valt dus af.
De S95B is een QD-OLED en waar jij je aan irriteert bij een QLED zul je naar mijn mening ook gaan zien bij de S95B. Die valt dus af.
Dan blijft er nog maar ééntje over welke in jouw short-list zit ;)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gekkenhuis schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:16:
De G2 65" heb ik zelf en ik kan je uit ervaring vertellen dat die strak tegen de muur zit/moet. Die valt dus af.
De S95B is een QD-OLED en waar jij je aan irriteert bij een QLED zul je naar mijn mening ook gaan zien bij de S95B. Die valt dus af.
De QD-OLED heeft toch niet de local dimming problemen van een QLED/LCD?

Zo'n G2 kan in principe toch ook met een muurbeugel gemonteerd worden? Het heeft als ik het goed lees ook gewoon VESA 300X300.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Gekkenhuis schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:16:
Volgens mij kloppen beide beweringen niet. De S95B is een OLED, dus heeft dus geen last van de LCD problemen mbt dimming/zwartwaardes.

Een G2 kun je aan elke muurbeugel hangen die voldoet aan de VESA standaard van de TV. De G2 is er wel voor gemaakt om zeer strak aan de muur te hangen.

@Verwijderd Zowel de S95B als de C2 zijn fantastische tv's. De S95B is een betere tv dan de C2. Vooral qua piekhelderheid doet de S95B het een stuk beter. De S95B is geen concurrent van de C2, dat is eerder de G2. Die kan ook een stuk helderde dan de C2. Als het prijsverschil je het waard is, is de S95B een goede keus. Maar zoals gezegd met een C2 haal je al een prachtige tv in huis wat een enorme upgrade is van je Q70R.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Hulleman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Volgens mij kloppen beide beweringen niet.

Een G2 kun je aan elke muurbeugel hangen die voldoet aan de VESA standaard van de TV. De G2 is er wel voor gemaakt om zeer strak aan de muur te hangen.
Ik zeg ook niet dat het kan, maar 9 van de 10 mensen die een G2 aanschaffen willen de TV juist zo strak mogelijk tegen de muur. Dat is ook juist het grote selling-point voor dat model. Ga je met andere beugels of een voetstuk werken dan kun je het extra geld voor de G2 je beter besparen en zijn er tig andere modellen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Gekkenhuis schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:40:
[...]

Ik zeg ook niet dat het kan
Wel een beetje ;)

Verder wel met je eens dat je een G2 koopt voor het strak aan de muur hangen van die tv. Maar de G2 heeft daadwerkelijk een beter paneel dan de C2. Dat was in het verleden een veel minder groot (of geen) verschil. Dus voor @Verwijderd kan de G2 een mogelijkheid zijn, maar daar betaal je dan wel voor. De S95B is dan voor minder geld de betere keus.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als ik de review van de G3 zag op Tweakers is het verschil met de C serie relatief klein en lijkt het niet extreem veel meerwaarde te hebben, Afweging die voor iedereen anders kan zijn uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Hann1BaL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:11:
Als ik de review van de G3 zag op Tweakers is het verschil met de C serie relatief klein en lijkt het niet extreem veel meerwaarde te hebben, Afweging die voor iedereen anders kan zijn uiteraard.
Tussen de G2 en C2 is dat wel het geval qua paneel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:33
De Tweakers reviews zijn erg beknopt voor wat je van een tech site mag verwachten, zo is o.a. de near black handling op de G3 beter, heb je geen last meer van een pink tint en is de HDR performance veel beter vergeleken met de C serie en G2, daarnaast heeft de G3 een betere reflectiefilter.

Imo is de S95B aantrekkelijk geprijsd echter zou ik het niet kopen doordat het o.a. first gen tech is, Dolby Vision mist en de bouwkwaliteit slecht is.

Vergeleken met de C2 biedt de G2 in HDR een hogere piekhelderheid, meer relax ABL en handelt image retention sneller af. Vraag jezelf af of deze onderdelen/ voordelen de meerprijs voor jou waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:33:

Interessant, wist nog niet dat de ABL relaxter was bij de G2. Ik stoor mij redelijk snel aan veranderingen, zoals de FALD op m'n Q70R waar m'n vrouw dan weer niets van merkt. Denk dat ABL mij ook nog deels zou kunnen storen als het duidelijker is, wat dat betreft zal de G2 een betere keuze zijn. Het is alleen net van 1795 naar 1899 gegaan.. :+

Edit: nu zelfs 1999. Dan is de C3 met cashback misschien een aantrekkelijkere optie voor 1699 totaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Interessant, wist nog niet dat de ABL relaxter was bij de G2. Ik stoor mij redelijk snel aan veranderingen, zoals de FALD op m'n Q70R waar m'n vrouw dan weer niets van merkt. Denk dat ABL mij ook nog deels zou kunnen storen als het duidelijker is, wat dat betreft zal de G2 een betere keuze zijn. Het is alleen net van 1795 naar 1899 gegaan.. :+

Edit: nu zelfs 1999. Dan is de C3 met cashback misschien een aantrekkelijkere optie voor 1699 totaal.
Je kunt contact opnemen met wat winkels en om een prijs voor de G2 vragen. Zelfde voor de C3. Al zou ik de C3 momenteel niet kopen vanwege die hoge prijs die er momenteel nog voor gevraagd wordt. Einde van het jaar is die al een stuk interessanter geprijsd, maar zo gaat dat nu eenmaal met tv's. Je moet een keer wat kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hulleman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Je kunt contact opnemen met wat winkels en om een prijs voor de G2 vragen. Zelfde voor de C3. Al zou ik de C3 momenteel niet kopen vanwege die hoge prijs die er momenteel nog voor gevraagd wordt. Einde van het jaar is die al een stuk interessanter geprijsd, maar zo gaat dat nu eenmaal met tv's. Je moet een keer wat kopen :)
Ik wacht nog op 1 reactie, maar tot zover niet veel goeds. "laatste items etc etc".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Ik wacht nog op 1 reactie, maar tot zover niet veel goeds. "laatste items etc etc".
hmm jammer. En het OLED prijzen topic? Biedt dat nog wat? Vaak als je daar naar verwijst dan gaan winkeliers overstag lees ik daar vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 15:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat kan, de productie wordt omgezet wordt naar de C3 en G3 en dikke kans dat winkels daardoor wat minder geneigd zijn de C2 en G2 in de uitverkoop te doen voordat de prijs van de C3 en G3 een eind gezakt is. Op de C3 en G3 zal je dan waarschijnlijk meer gedaan krijgen, maar voorlopig zijn die nog wel duurder dan de 2022-modellen.

Het moment waarop je je aankoop doet is altijd zeer relevant voor dit soort dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via Art & Craft een coupon gekregen om het voor de oorspronkelijke prijs van 1795 vannochtend te kopen. :) Woensdag uitpakken. Voor 300,- verschil 5 jaar garantie, meer helderheid en de extra argumenten zoals relaxtere ABL en minder retentie is dat het wel waard.

Ik hoop met de tv door te kunnen tot microled in dezelfde prijscategorie zit, de kans dat een G2 het lang genoeg volhoudt lijkt mij wat groter dan een C2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 10:30
Mooie prijs gescoord voor de G2! Ik zat zelf te twijfelen tussen de G2 de C3 en een QD oled van Samsung. Uiteindelijk viel Samsung voor mij af ivm de vele verhalen over de bouwkwaliteit en problemen met weergave, en ontbreken van Dolby Vision. Prijs icm DTS support en iets betere kijkhoeken en omgang met reflecties gaven voor mij de doorslag voor de C3 (€1750 na cashback voor de 65").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PhWolf schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:49:
Mooie prijs gescoord voor de G2! Ik zat zelf te twijfelen tussen de G2 de C3 en een QD oled van Samsung. Uiteindelijk viel Samsung voor mij af ivm de vele verhalen over de bouwkwaliteit en problemen met weergave, en ontbreken van Dolby Vision. Prijs icm DTS support en iets betere kijkhoeken en omgang met reflecties gaven voor mij de doorslag voor de C3 (€1750 na cashback voor de 65").
Ook een prima keuze! Helaas is de QC van LG ook niet al te best. Mijne was DOA, toen ik het probleem googlede zag ik veel soortgelijke mensen met dat probleem. Veel nieuw, maar ook veel na een paar uur, paar maanden, na 1 jaar of 2 jaar. Tv gaat niet aan, terwijl standby lamp wel brandt en 1x knippert bij aandoen. Bij sommigen flitst het tv aan of een streepje aan, iets wat schijnt te duiden op een voedings probleem waar best wat mensen last van kregen.

Kort na mijn post in het lg oled topic had iemand eenzelfde probleem met z'n tv uit november. :+ Zo veel beter dan Samsung lijken ze mij niet. Het heeft ook 5 jaar paneelgarantie, maar de voeding valt niet onder het paneel. Gelukkig is dat wel iets wat ik zelf in de toekomst nog wel zou kunnen repareren indien er geen garantie meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 10:30
Jammer dat je een DoA had, is dat euvel met de voeding specifiek voor de G2 of voor alle modellen? Het is niet prettig natuurlijk maar dat soort problemen maken me minder nerveus dan verhalen over schermen die zo dun zijn dat je ze permanent kunt verbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PhWolf schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:06:
Jammer dat je een DoA had, is dat euvel met de voeding specifiek voor de G2 of voor alle modellen? Het is niet prettig natuurlijk maar dat soort problemen maken me minder nerveus dan verhalen en ver schermen die zo dun zijn dat je ze permanent kunt verbuigen.
Ik zag ook regelmatig de C modellen voorbij komen toen ik opzocht naar LG oled + probleem.

Maar goed, ik gok dat LG meer OLEDs verkoopt dan de Samsung. Dus wat dat betreft is het natuurlijk ook moeilijk in kaart te brengen wat nou relatief is. De Samsung heeft idd nog een stuk meer problemen waar ik huiveriger over ben.
Pagina: 1