Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258516

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik had graag geweten of er een mogelijkheid bestaat om ons Wifi verbruik onder de loep te nemen.

Wij hebben Telenet en in de app van Telenet kan je netjes zien wie wat verbruikt maar dit is de data van 4G!

De vraag is dus of ik op een manier kan zien wie en hoeveel data, ook welke data, verbruikt wordt op ons Wifi netwerk?

Alvast bedankt voor jullie feedback.
Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:49
Die club heeft daar toch al sinds jaar en dag hun "telemeter" voor om hun archaïsche datalimiet in de gaten te houden? Dat gaat dan wel over het totale verbruik van je vaste verbinding dus ook bekabeld. Wat is de reden dat je enkel het verbruik van wifi wil weten eigenlijk? De apparatuur van Telenet heeft doorgaans geen lokale interface, alles wordt bij hen aangestuurd via de online tool op hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey Andros

Ja die telemeter is dus nu de Telenet app. De reden is omdat ik kinderen heb en eens wil zien tot hoe laat ze op de wifi zitten en wat het verbruik is. Thuis zitten ze niet op 4G maar wel op Wifi.

In de Telenet app wordt niet geregistreerd hoe laat er bv op de Wifi data verbruikt wordt. Als er 4G gebruikt wordt dan kan ik alles zien.

Bedankt, Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:49
Dan kun je beter eens naar Telenet bellen om eens te horen of ze zo'n functie hebben. Als ze dat niet hebben zijn er misschien logbestanden van dataverbruik op hun toestellen te vinden. Bedenk alleen wel dat gsm/tablet/etc 's nachts gewoon aan staan en wifi gebruiken voor app updates, backups, belletjes naar China volgens sommigen en allerlei andere zaken dus of je veel wijzer gaat worden betwijfel ik. Wellicht gewoon goede afspraken maken met de kinderen? Kwestie van opvoeding en vertrouwen in elkaar, ik denk dat dat een groter probleem zal zijn dan de technische kant van dit verhaal :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-06 10:12
Op welk apparaat wil je het bekijken? Bij Android-toestellen kan je het in de instellingen bekijken hoeveel datagebruik de WiFi is. Bij Windows 10 en 11 is het tegenwoordig ook per netwerkadapter te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Andros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:07:
Dan kun je beter eens naar Telenet bellen om eens te horen of ze zo'n functie hebben. Als ze dat niet hebben zijn er misschien logbestanden van dataverbruik op hun toestellen te vinden. Bedenk alleen wel dat gsm/tablet/etc 's nachts gewoon aan staan en wifi gebruiken voor app updates, backups, belletjes naar China volgens sommigen en allerlei andere zaken dus of je veel wijzer gaat worden betwijfel ik. Wellicht gewoon goede afspraken maken met de kinderen? Kwestie van opvoeding en vertrouwen in elkaar, ik denk dat dat een groter probleem zal zijn dan de technische kant van dit verhaal :) .
's Nachts staat er niets op bij ons. Vertrouwen ja... Heb jij toevallig pubers in huis? Kwestie van opvoeden, was het maar zo simpel :) Maar inderdaad, bij Telenet zullen ze dat kunnen weten. Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:10
Meest simpele is om een eigen router te gebruiken en elk apparaat aan de hand van mac adres een naam te geven. Dan zie je gauw genoeg in de logs hoe ze gebruikt worden.
Pagina: 1