Toon posts:

Geen IP van Quicknet DHCP?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Windows 2000 Advanced server welke ik als ISA 2000 server wil gaan gebruiken. Ik noem deze nu ff ISA server. Na een hoop gekloot heb ik gisteren deze server opnieuw geinstalleerd en nu is het een kale server zonder ISA en met één NIC, geen DNS, AD, DHCP of wat dan ook. Nu sluit ik de kabel uit mijn kabelmodem op de ISA server aan (Deze kabel noem ik nu ff WAN link). De nic, een 3Com 3C905c-tx staat op automatisch een ip verkregen en automatisch de DNS servers verkregen van een DHCP server.
Nu krijgt de ISA server helemaal niets van DHCP. Een melding could not reach DHCP server is alles wat ik krijg. Nu prop ik de WAN link in een Win'98 pc, geef in WINIPCFG een release en een renew en ik heb DNS, DHCP, IP, Gateway en alles van Quicknet (Sonera) gekregen, oftewel de WAN-link is goed. Ik heb nog een W2K server staan waar WEL DHCP op in geinstalleerd en geconfigureerd en deze heeft een SCOPE van 192.168.1.10 tot 192.168.1.254. 192.168.1.1 tot 192.168.1.9 heb ik gereserveerd voor servers en printers.
Deze server noem ik Main Server. Sluit ik de ISA server nu aan op de switch waar ook de Main Server aan hangt en ik geef een ipconfig /renew, dan krijgt ie WEL een ip adres en andere settings van mijn eigen DHCP server. Nu hang ik de Wan link er weer op de ISA server en weer krijg ik na een ipconfig /renew de foutmelding dat geen DHCP kan worden gevonden.
Rara wat veroorzaakt dit probleem! Ik heb andere NIC's al geprobeerd, drie herinstallaties en nu zijn mijn ideën OP.
Een hardware matige router ertussen lost het natuurlijk op, maar da's net niet wat ik wil.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Doe die netwerkkaart uit het Win98 station een in je ISA machine en hang die aan het internet.

Kan zijn dat alleen een IP adres verkregen wordt in combinatie met een specifiec MAC adres.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 09:01 schreef BlaTieBla het volgende:
Doe die netwerkkaart uit het Win98 station een in je ISA machine en hang die aan het internet.

Kan zijn dat alleen een IP adres verkregen wordt in combinatie met een specifiec MAC adres.
Dat zou toch grote onzin zijn, maar goed. Ik probeer het uit. Andere tips?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

is geen onzin, je kabelmodem onthoudt het mac adres van je nic. Oplossing ff kabelmodem uit en weer aan. Dan is je mac adres weg uit je modem en kan je met je nieuwe nic een dhcp request doen.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 22:16

Talon

Booooom !

Als je een quicknet abbonee bent via de kabel moet je een gateway opgeven.
Die zal je wel ergens hebben staan.
Ik heb overigens een vast ip.
Dat werkt een stuk makkelijker met Advanced Server.
Bij mij op Quicknet werkt het overigens prima.
Kan doen wat ik wil ....en die server reutelt wel ;)
Succes :)

Verwijderd

Chello in Amsterdam werkt iig wel zou, dus waarom zou het onzin zijn? Euh...ik bedoel natuurlijk, Chello doet 't zo, dus is het per definitie onzin ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 09:01 schreef BlaTieBla het volgende:

Dat zou toch grote onzin zijn, maar goed. Ik probeer het uit. Andere tips?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 09:12 schreef joop3 het volgende:
is geen onzin, je kabelmodem onthoudt het mac adres van je nic. Oplossing ff kabelmodem uit en weer aan. Dan is je mac adres weg uit je modem en kan je met je nieuwe nic een dhcp request doen.
Dit kan wel eens de oplossing voor het probleem zijn.
Ik ga dit vanavond ff proberen.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:53
Op maandag 03 september 2001 09:12 schreef Talon het volgende:
Als je een quicknet abbonee bent via de kabel moet je een gateway opgeven.
Die zal je wel ergens hebben staan.
Ik heb overigens een vast ip.
Dat werkt een stuk makkelijker met Advanced Server.
Bij mij op Quicknet werkt het overigens prima.
Kan doen wat ik wil ....en die server reutelt wel ;)
Succes :)
Ik kan alleen maar bevestigen wat hier bovenstaat.. en ik heb ook een vast ip bij Quicknet... maar helaas verandert dat in de overgang naar chello :'(

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Ik ( Quicknet klant)
moet (ook) altijd mijn modem resetten als ik van WAN Nic wissel.

1+1+1 = 1

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ik heb ook een server draaien met Sonera/Quicknet moet ook ff het modem van spanning afhalen dat werkt de boel prima.

Hoe komen jullie aan een vast IP-adres :?

Ik heb hem via DHCP en volgens de provider geven ze geen vaste IP's uit :?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In vroegere tijden gaf Quicknet wel vaste ip-adressen uit.... Ik heb/had er een uit die tijd... Tegenwoordig overgestapt naar ADSL, het werkt me iets te druk op de kabel en tja het werd ook overgenomen door chello :(

• Hugo
Op maandag 03 september 2001 16:07 schreef dhm00 het volgende:
Ik heb ook een server draaien met Sonera/Quicknet moet ook ff het modem van spanning afhalen dat werkt de boel prima.

Hoe komen jullie aan een vast IP-adres :?

Ik heb hem via DHCP en volgens de provider geven ze geen vaste IP's uit :?
Ben er zo'n 2 jaar gelee bij gegaan en kreeg een vast ipadresje.. en dat weet ik heel zeker want ik heb er een server op draaiende gehad zo'n jaartje lang ongeveer die niet herstart werd.. en nu gewoon en Workstation met 1 en hetzelfde ip-adresje.. (Misschien dat alleen QN in Rdam vaste ipadressen weggaf??)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• dhm00
Ja hoor tuurlijk,

Als je een PC aan heb staan dan kan het IP adres niet veranderen...

Heb je het zwart op wit staan dan dat je een vast IP-adres heb :?

Of heb je hem nu statisch ingevoerd :?

Zo lust ik er nog wel een paar....

Ik ben nu 3,5 jaar abbo van eerst Multiweb toen Slownera nu Quicknet (of Tiscali).
Ik heb nog nooit een vast IP gehad.....

• dhm00
Op maandag 03 september 2001 16:30 schreef teigetjuh het volgende:
In vroegere tijden gaf Quicknet wel vaste ip-adressen uit.... Ik heb/had er een uit die tijd... Tegenwoordig overgestapt naar ADSL, het werkt me iets te druk op de kabel en tja het werd ook overgenomen door chello :(
Te druk op de kabel :?

Er zijn inmiddels div. uitbreidingen gedaan dus de snelheid is er dik op vooruit gegaan....

Dus schreeuw niet als je er niets van weet... :(

• Hugo
Op maandag 03 september 2001 16:45 schreef dhm00 het volgende:
Ja hoor tuurlijk,

Als je een PC aan heb staan dan kan het IP adres niet veranderen...

Heb je het zwart op wit staan dan dat je een vast IP-adres heb :?

Of heb je hem nu statisch ingevoerd :?

Zo lust ik er nog wel een paar....

Ik ben nu 3,5 jaar abbo van eerst Multiweb toen Slownera nu Quicknet (of Tiscali).
Ik heb nog nooit een vast IP gehad.....
Kijk jij komt van multiweb dat is al heel iets anders.. ik ben direct bij QN gekomen zonder overnames.. werd alleen later door Sonera overgenomen.. Ip-adres wat via DHCP naar je toegestuurd word moet wel om de zoveel maanden refreshed worden anders kan het voorkomen dat iemand anders jouw ipadres krijgt.. Mijne is echt statisch.. anders zou ik nu na meerde malen een herinstallatie gedaan te hebben op mijn workstation ondertussen toch al een ander ipadres ingevuld moeten hebben. En Quicknet is niet van Tiscali.. dat is Sonera wel.. QN is nu van.. u effe denken hoor.. uh ja PrimaCom ofzoiets dacht ik.. en die heeft het verkocht aan Chello.. en per 1 oktober zit ik dus ook met een dynamisch adres.. helaas :'(

• dhm00
Dan zijn jou bronen niet goed :)

Type maar eens in http://www.quicknet.nl

Dan kom je uit bij http://www.tiscaliplaza.nl

Dus van wie is de boel dan :?
Pagina: 1