Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampam
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb een intel NUC 11 Extreme, maar als ik game valt mijn pc regelmatig uit het niets uit, maar hij herstart dan wel weer vanzelf. Dit gebeurd in alle games die ik speel (met uitzondering van een paar low-demanding games). Ik heb alle drivers al geüpdate, DDU geprobeerd en de temperaturen in de gaten gehouden tijdens het gamen en dan zie ik niets verdacht. Ik denk aan een hardware-probleem, maar weet niet echt goed hoe ik hieraan moet beginnen. Het is een pc die ik niet zelf gemaakt heb, maar van een website besteld heb (hij wordt uitgegeven door Intel)

Beste antwoord (via sampam op 19-06-2023 18:35)

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 09:46
Geen idee of je nog in zichttermijn zit, maar aangezien je het systeem al in gebruik genomen hebt is terugsturen misschien lastig. Je hebt wel vrijwel zeker nog garantie: gewoon een case openen bij de winkel en die bepalen wel of het reparatie, vervanging of je geld terug wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe zijn de temperaturen van de cpu en gpu?
Kan je beide eens stresstesten?
Daarna of daarvoor even je ram testen met bv memtest

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bzzzt
Geen idee hoe 'pre-built' dat systeem is, maar als er een dikke videokaart in zit is de voeding wel toereikend?

Even kijken in 'event viewer' (system log) of er misschien nog iets staat wat wijst in de richting van een driver voor een specifiek stuk hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampam
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-03-2024
Het is uitgebracht door Intel, dus ik vermoed wel dat de PSU goed is, de temperaturen zijn goed (als ik het internet mag geloven) ik zal eens de ram testen, bedankt voor de hulp😁

Het logboek zegt alleen dat het systeem is uitgevallen op een onverwacht moment. Ik ben ook redelijk zeker dat het geen malware is

Het systeem is pre-build als in Intel heeft een pakket uitgegeven, en een website die veel pc's verkoopt heeft hem volledig in elkaar gestoken.

Ik denk er aan om hem misschien terug te sturen en zelf een pc te maken

[ Voor 53% gewijzigd door sampam op 19-06-2023 15:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
Geen idee of je nog in zichttermijn zit, maar aangezien je het systeem al in gebruik genomen hebt is terugsturen misschien lastig. Je hebt wel vrijwel zeker nog garantie: gewoon een case openen bij de winkel en die bepalen wel of het reparatie, vervanging of je geld terug wordt.