Ik zoek een fatsoenlijke 4k 32" 144 hz ips monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtuallight
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik doe nog een laatste poging om een beetje goede monitor te vinden.

ik ben nu al het hele weekend op zoek (en ik bedoel dus ook echt van s'ochtends vroeg tot s'avonds 10 uur), vele vele VELE Reviews en comments en youtube filmpjes gekeken en wat ik er van geleerd heb is dat er niet 1 4k 32" monitor is die ook maar een beetje goed is, er mankeert bij allemaal wel iets aan.
van de allerduurste to de allergoedkoopste.

Ik wordt er moedeloos van.

dan zie je een leuke monitor, goede features , alles erop en eraan en dan komen de negatieve dingen, flikkeringen op bepaalde frequenties, slechte build kwaliteit, rastering, blok vorming op lagere fps, ghosting, bleeding, gray to gray is te hoog in ms, ips glow is teveel, monitor gaat in slaapstand en komt er alleen uit na een reset van de computer, monitor gaat zomaar op zwart tijdens spelen, inbranden van OLED, monitor herkent de computer ineens niet meer..........zucht.....

1 monitor had alles zo te zien wat ik wilde en, ongelooflijk maar waar, goede reviews niets op aan te merken, hoera dit wordt em....ehhh wacht even....curved ??? AAAARGHHHH

dit was em serie: Odyssey Neo G8

mijn 2de keus is deze, uitvoering: Gigabyte AORUS FI32U Zwart
maar die schijnt dus ook best zwak te zijn in helderheid en g2g.

is er niet 1 die ook maar een beetje vlot is op 32" 4k 144hz IPS ?

nu kan het zijn dat ik gewoon teveel heb zitten te vergelijken en te perfectionistisch ben, en gewoon 1 moet kiezen.
Maar ja het is een beeldscherm en je kijkt hier wel vele uren naar.

maar goed vragen staat vrij, weet iemand van het bestaan van een gewoon goed beeldscherm ?

Beste antwoord (via virtuallight op 19-06-2023 16:53)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 10:55
Ik heb zelf de Aorus FI32U en ben er tevreden mee, vergeleken met mijn (oude) Asus MG279Q is het beeld een stuk scherper en zijn de kleuren veel voller. Ik heb verder ook totaal geen gekke problemen gehad met het scherm dus die ervaring kan in ieder geval met je delen. :P

HDR is op deze monitor wel waardeloos aangezien het gewoon een edge-lit backlight is, hier moet je dus niet teveel van verwachten. Qua response tijd is hij wel erg goed, geloof dat hardware unboxed hem destijds heeft reviewed en hier was hij één van de snelste 4k 144Hz IPS monitors.

Ik zou nu wel eerder kijken naar dit model: uitvoering: Gigabyte M32U Zwart
Heeft hetzelfde paneel en is afgezien van het design vrijwel dezelfde monitor maar een stuk goedkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door Redblader op 19-06-2023 11:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:54
Ik heb deze recent gekocht zeer blij mee, alleen jammer dat die Edge lichting dit kun je zien bij zwart beeld.

uitvoering: Samsung Odyssey G7 G70B 32" (BG700EU) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtuallight
bumtroll schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:24:
Ik heb deze recent gekocht zeer blij mee, alleen jammer dat die Edge lichting dit kun je zien bij zwart beeld.

uitvoering: Samsung Odyssey G7 G70B 32" (BG700EU) Zwart
Die heb ik dus ook op het oog gehad, maar als je dus bij de reviews hier op de prijswatch kijkt zie je dat er problemen mee zijn.

zoals Lange / buggy startup uit stand-by
Wegvallend beeld met hdmi+g-sync bij alt+tabben in Windows.

Aangezien je deze monitor hebt, is mijn vraag heb je dit ook ? of is dit een individueel probleem

ik denk dat ik wel kan leven met die edge lighting, dit is volgens mij nu eenmaal een IPS paneel dingetje, ik kan dit verkeerd hebben natuurlijk :)

Edit : ik heb even naar een review gekeken en de input lag voor deze monitor is me veel te hoog :/

Input Lag
Native Resolution @ Max Hz 4.5 ms
Native Resolution @ 120Hz 5.2 ms
Native Resolution @ 60Hz 21.2 ms
Backlight Strobing (BFI) 66.5 ms

[ Voor 13% gewijzigd door virtuallight op 18-06-2023 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:54
Hey,

Ik gebruik geen HDMI alleen display poort, en krijg ik alleen zwart beeld af en toe als ik alt tab naar me 2de scherm die lagere resolutie heeft, maar dit is voor 1 seconden.

en inderdaad backlight is een IPS ding

en input lag volgens mij merk je helemaal niets tussen 1 en 4 ms want de input lag van consoles was al 3x hoger.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 10:55
Ik heb zelf de Aorus FI32U en ben er tevreden mee, vergeleken met mijn (oude) Asus MG279Q is het beeld een stuk scherper en zijn de kleuren veel voller. Ik heb verder ook totaal geen gekke problemen gehad met het scherm dus die ervaring kan in ieder geval met je delen. :P

HDR is op deze monitor wel waardeloos aangezien het gewoon een edge-lit backlight is, hier moet je dus niet teveel van verwachten. Qua response tijd is hij wel erg goed, geloof dat hardware unboxed hem destijds heeft reviewed en hier was hij één van de snelste 4k 144Hz IPS monitors.

Heeft hetzelfde paneel en is afgezien van het design vrijwel dezelfde monitor maar een stuk goedkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door Redblader op 19-06-2023 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:22

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtuallight
Redblader schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:06:

Erg goed om te horen dat ie bevalt want ik heb de knoop doorgehakt en deze dus ook besteld, ik denk dat ik me onnodig blind gestaard heb op al die monitoren.
Hij zal in ieder geval een stuk beter zijn dan mijn oude, schrik niet maar dat is nog 1 uit 2008 :)
Dit was de Samsung Syncmaster 2443.
Dus ik ga er zeker heel erg op vooruit.
Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1