Toon posts:

Een driver schrijven hoe pak je dat aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik moet voor mijn stage een driver schrijven voor een infrarood poort op een apparaat waar een ecos operating system op draait.Dat systeem moet communiceren met een win98 PC.
ik weet alleen niet goed ik dat aan ga pakken.
Heeft iemand een suggestie??
b.v.d,

ps:voor degene die deze vraag al bij software algemeen zagen staan. Ik was niet zo bekend met deze site, maar hier zou deze vraag beter op zijn plaats zijn. Daarom heb ik hem hier nog een keer geplaatst.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Drie letters: DDK

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 03 september 2001 08:42 schreef Xenophage het volgende:
Drie letters: DDK
idd :)

Op msdn.microsoft.com staat meer info over dit onderwerp.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 03 september 2001 08:35 schreef Chatfreak112 het volgende:
hallo,
........ik moet voor mijn stage een driver schrijven voor een infrarood poort op een apparaat waar een ecos operating system op draait...............
DDK zal waarschijnlijk nix helpen .. De driver moet geschreven worden voor dit apperaat (toch?)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
de driver moet inderdaad worden geschreven voor ecos. Dit is een erg op linux lijkend OS, en ik kon de driver gewoon in c schrijven werd mij door mijn stage begeleider vertelt.

ik heb ook nog ff naar dat ddk gekeken, maar daar mee schrijf je drivers voor windows als ik het goed begreep???

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

ik heb ook nog ff naar dat ddk gekeken, maar daar mee schrijf je drivers voor windows als ik het goed begreep
Klopt, ik had even niet goed genoeg gelezen.

Misschien kun je het later nog gebruiken om je device met Windows te laten praten (of andersom)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad als ik een windows driver ging schrijven dan zou ik het kunnen gebruiken, maar dan zou ik twee drivers moeten schrijven en een is al wel genoeg.

Ik weet nu al wel wat de driver ongeveer moet doen (identificatie en initialisatie van de devices en flow control), maar ik weet niet hoe ik dat nu ga programmeren.

een driver is geen uitvoerbaar programma waar invoer gegeven wordt en dat er dan wat uit komt rollen, maar een dll toch?

hoe werkt laat je de driver dan draaien en hoe gaat dat met in en uitvoer etc? :?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Op donderdag 06 september 2001 12:16 schreef Chatfreak112 het volgende:
een driver is geen uitvoerbaar programma waar invoer gegeven wordt en dat er dan wat uit komt rollen, maar een dll toch?
Vraag:
Wat is de overeenkomst tussen een exe, een dll, een vxd, een driver, een ocx en een lettertype?

Antwoord:
Het zijn allemaal modules. Dus in zekere zin is ook een driver een exe. Hij heet alleen anders, en meestal zit er geen WinMain functie in, maar dat kan wel. Het wil alleen niet zeggen dat als je een driver opent die dat heeft, automagisch een prog wordt gestart.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Pagina: 1