Toon posts:

Mijn Proc word erg heet, te heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een AMD athlon 1.33 en die draait gewoon op de standaard snelheid, als ik mijn kast open heb staan word de Proc toch al gauw 57 graden(idle), ik heb een Cooler Master Socket A/FCPGA 1,5 GHz koeler, kan iemand mij vertellen wat ik hieraan zou kunnen doen of wat het probleem is?

ik kan natuurlijk direct een andere koeler eropzettten, maar ik ben bang dat het niet alleen aan de koeler ligt, deze draait trouwens constant op 4600 rpm
ik heb een gigabyte moederbord 7dxr

uhm dus: 57 C idle, 62 a 63 stressed.

enige idee iemand?

Verwijderd

Airflow. Wat heb je voor een kast, en wat heb je aan extra casefans? En waar in de kast?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment de kast nog helemaal open staan, en dus geen airflow, en er zitten ook nog geen extra fans in de kast, ik heb een aopen HQ08 kast, en ga straks boven de voeding nog ff 2 fans zetten en aan de voor kant nog 1
ik hoop dan dat dat voldoende is.

Roy

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Zet een paar koeler in de kast. Doorgaans is er wel ruimte voor 2 koelers achterin om de warme lucht eruit te blazen, en voor 1 om koude lucht erin te blazen.
Helpt dat niet, ga dan op zoek naar een betere koeler.
Of,en dat zou ik doen in jouw geval,vervang het standaard fannetje van de coolermaster door een beter fannetje. Eentje die meer lucht verplaatst. Want de heatsink van coolermaster is nog niet zo slecht. Dus laat die lekker zitten, en schroef/knutsel er een andere fan op.

Geen inspiratie

Verwijderd

Heb je wel het goede voltage staan?

Ik heb een HX-08, die is identiek van binnen, met een Tbird op 1 Ghz op 1.75 volt. En die is stressed nu 55 graden.

En ik heb geen casefans aan staan of gaten in de kast en zelfs helemaal overal geluids-isolatie.

Ik heb wel een Enermax voeding met een fan onderin, en ik heb de WZ Bios voor m'n Abit, die niet die belachelijk hoge idle temps aangeeft die nergens op slaan.

Met kast open zou hij nu denk ik 49 of 50 graden doen met }:O er op

En dan nog eens een vraag: heb je wel koelprut tussen je CPU en je koeler zitten?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op maandag 03 september 2001 08:28 schreef xobelix het volgende:
ik heb een AMD athlon 1.33 en die draait gewoon op de standaard snelheid, als ik mijn kast open heb staan word de Proc toch al gauw 57 graden(idle), ik heb een Cooler Master Socket A/FCPGA 1,5 GHz koeler, kan iemand mij vertellen wat ik hieraan zou kunnen doen of wat het probleem is?

ik kan natuurlijk direct een andere koeler eropzettten, maar ik ben bang dat het niet alleen aan de koeler ligt, deze draait trouwens constant op 4600 rpm
ik heb een gigabyte moederbord 7dxr

uhm dus: 57 C idle, 62 a 63 stressed.

enige idee iemand?
als dat de temps zijn als je kast dicht is isser nix aan de hand. zo heet wordt mijn tbird 1200 ook. met de kast open blijft ie onder de 57 stressed en idle issie 54

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er geen koelpasta onder zitten,
en deze temperaturen zijn de temps als ik de kast open heb,

ik ga nu aan de achterkant 2 blazers erin zetten en aan de voorkant een fan die lucht in zuigt, dit om airflow te bevorderen.

Roy

Verwijderd

Geen koelprut = niet slim. Dat scheelt veel.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
Op maandag 03 september 2001 11:05 schreef HlpDsK het volgende:
Geen koelprut = niet slim. Dat scheelt veel.
Ja, gewoon Koelpasta onder proppen,
dat scheelt de helft.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik goede koelprut halen? en hoeveel gaat dit ongeveer schelen?
zit er dan een handleiding bij?
ik ben namelijk niet zo goed in tweaken en dergelijke, ik gebruik het bakkie alleen voor photoshop en beetje webdesign, (en paar andere dingen, anders had ik wel een MAC gekocht)

iemand een tip voor een goede site hierover, alvast vriendelijk bedankt.

Roy

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Pas maar op dat je geen beschadigingen krijgt. Je moet er echt koelpasta op smeren!

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• FragNeck
Bij www.comptechworld.nl kun je dat gewoon bestellen,
kost geloof ik drie knaken of zo, en dan heb je ruim voldoende voor je procie...

Nou, het is heel simpel, je haalt je spanning van je PC af, trekt (met beleid) je processor eruit, en haalt daar de van vanaf.

Vervolgens smeer je je processor of je van in met pasta, redelijke hoeveelheid, en dan zet je die 2 weer op elkaar.

Proc terugstoppen, en aansluiten die hap.

Als het goed is, werkt het als een tiet.

Ow ja, ik zou als ik jou was, wel eerst de proc af laten koelen voordat je de pasta erop smeert...

Verwijderd

Volgens mij vergeet je wat stappen en woorden. :o

• FragNeck
Op maandag 03 september 2001 11:31 schreef HlpDsK het volgende:
Volgens mij vergeet je wat stappen en woorden. :o
Nou ja, concreet bedoeld dan :D

Verwijderd

mijn vader heeft een athlon 1ghz, ook met zo'n coolermaster 1,5ghz cooler, maar ook hier trekt ie het niet. Er zit weliswaar geen coolpasta tussen, maar ding werd ook te warm. Ik heb er gewoon een tweetal 8cm fans bijgezet, werkt nu perfect.

<edit>
op de extra herrie na dan ;)
</edit>

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 11:46 schreef Neetmans het volgende:
mijn vader heeft een athlon 1ghz, ook met zo'n coolermaster 1,5ghz cooler, maar ook hier trekt ie het niet. Er zit weliswaar geen coolpasta tussen, maar ding werd ook te warm. Ik heb er gewoon een tweetal 8cm fans bijgezet, werkt nu perfect.

<edit>
op de extra herrie na dan ;)
</edit>
Bij Athlon processoren is koelpasta ALTIJD nodig. Die coolermaster koelers zijn wel goed.

Verwijderd

Je kan altijd je stofzuigerslang rond de koeler doen en dan gewoon zuigen. ;)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Zo ken er nog wel een paar. We zijn niet allemaal zo gek als die Japanners :)

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1