Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wil ik gaan gebruiken om te gamen, VM's draaien (o.a. voor hobbydevelopment) en ook soms streamen
Qua games: meestal speel ik de "simpelere" managment/simulation games, maar soms maak ik ook uitstapjes naar zwaardere AAA games, die laatste hoeven niet maximale instellingen te draaien op 60+fps, daar ben ik vrij flexibel in
Heb nu besloten mijn systeem te upgraden voor de komst van Cities skylines 2
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb een budget van totaal 1500 euro in mijn hoofd voor PC+ videokaart echter kan ik redelijk makkelijk meer inleggen, maar dat wil ik eigenlijk niet (1700-1800 is gezien de prijzen denk ik wel realistischer om te voorkomen dat ik flink moet bezuinigen op onderdelen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Elgato HD60 (PCI-E insteekkaart)
e.v.t. een Creative Soundblaster Z, maar dit is geen harde eis
3x samsung LC27HG70
Samsung 970 EVO plus 2TB (later te upgraden naar een nieuwere disk)
als overbrugging zet ik mijn GTX1080 tijdelijk over
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaand lijstje opgesteld, hier zit geen videokaart in omdat ik die waarschijnlijk 2dehands zal moeten gaan aanschaffen ivm de prijzen (Maar om een idee te hebben voor de rest van het systeem: een 3080TI of 4080 is het doel, als overbrugging kan ik dus de oude videokaart even installeren)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
een nvidia videokaart,
andere onderdelen maken mij niet veel uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een flink aantal USB aansluitingen hebben (momenteel 6 poorten ingebruik achterop) en op de kast ook minimaal 2 USB-A aansluitingen (die worden nu ook met regelmaat beide gebruikt), liever meer.
ik ga nvidia surround view gebruiken om tot een 7680x1440P resolutie voor desktop en bepaalde games.
niet alle games zullen daar op ingesteld worden)
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet, hooguit een simpele lichte overclock
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral advies te krijgen over hoe mijn huidig samengestelde systeem bij elkaar past, en of er ergens nog wat te besparen valt op het budget, zonder teveel op functionaliteit of eventuele toekomst bestendigheid te bezuinigen (Kans is aanwezig dat ik met dit systeem een jaar of 8 ga doen, net als mijn vorige 2 systemen)
ik heb nu een een AIO waterkoeler erin gezet, hoe lastig is dat om te installeren? ik ben alleen luchtkoelers gewend
Systeem wil ik gaan gebruiken om te gamen, VM's draaien (o.a. voor hobbydevelopment) en ook soms streamen
Qua games: meestal speel ik de "simpelere" managment/simulation games, maar soms maak ik ook uitstapjes naar zwaardere AAA games, die laatste hoeven niet maximale instellingen te draaien op 60+fps, daar ben ik vrij flexibel in
Heb nu besloten mijn systeem te upgraden voor de komst van Cities skylines 2
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb een budget van totaal 1500 euro in mijn hoofd voor PC+ videokaart echter kan ik redelijk makkelijk meer inleggen, maar dat wil ik eigenlijk niet (1700-1800 is gezien de prijzen denk ik wel realistischer om te voorkomen dat ik flink moet bezuinigen op onderdelen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Elgato HD60 (PCI-E insteekkaart)
e.v.t. een Creative Soundblaster Z, maar dit is geen harde eis
3x samsung LC27HG70
Samsung 970 EVO plus 2TB (later te upgraden naar een nieuwere disk)
als overbrugging zet ik mijn GTX1080 tijdelijk over
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaand lijstje opgesteld, hier zit geen videokaart in omdat ik die waarschijnlijk 2dehands zal moeten gaan aanschaffen ivm de prijzen (Maar om een idee te hebben voor de rest van het systeem: een 3080TI of 4080 is het doel, als overbrugging kan ik dus de oude videokaart even installeren)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 467,95 | € 467,95 |
1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX | € 259,- | € 259,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 134,89 | € 134,89 |
1 | Waterkoeling | be quiet! Pure Loop 360mm | € 118,92 | € 118,92 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C40BBK2-64 | € 238,32 | € 238,32 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 162,59 | € 162,59 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.381,67 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
een nvidia videokaart,
andere onderdelen maken mij niet veel uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een flink aantal USB aansluitingen hebben (momenteel 6 poorten ingebruik achterop) en op de kast ook minimaal 2 USB-A aansluitingen (die worden nu ook met regelmaat beide gebruikt), liever meer.
ik ga nvidia surround view gebruiken om tot een 7680x1440P resolutie voor desktop en bepaalde games.
niet alle games zullen daar op ingesteld worden)
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet, hooguit een simpele lichte overclock
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral advies te krijgen over hoe mijn huidig samengestelde systeem bij elkaar past, en of er ergens nog wat te besparen valt op het budget, zonder teveel op functionaliteit of eventuele toekomst bestendigheid te bezuinigen (Kans is aanwezig dat ik met dit systeem een jaar of 8 ga doen, net als mijn vorige 2 systemen)
ik heb nu een een AIO waterkoeler erin gezet, hoe lastig is dat om te installeren? ik ben alleen luchtkoelers gewend