Shelly Pro 4 PM - led knipper

Pagina: 1
Acties:

• jls9782
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb een Shelly Pro 4 PM in de schuur hangen die enkele zaken kan schakelen. Ook zou ik er graag een serie led-spots mee schakelen, maar kennelijk is de belasting te laag en blijft het knipperen.

Daarom heb ik een condensator aangeschaft en die aan de schakeling toegevoegd, maar het blijft knipperen. Totale belasting van de LED spots is 6 * 5 watt = 30 watt.

Vreemd genoeg is even aan - uit - aan genoeg om de zaak 'normaal' te laten branden, maar dit kan niet de bedoeling zijn.

Het gaat hier om led spots op 12V, dus met trafo.

Hoe los ik dit op?

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-01 19:58
Volgens Shelly is het een RELAIS schakelaar.
Een mechanisch contact kan alleen bij een slechte contact overgang knipperen veroorzaken maar is voor de werking nagenoeg belasting onafhankelijk. (slechte relais komen voor). Een mechanisch relais geeft ook een duidelijk hoorbare klik.

Al geprobeerd een andere uitgang van de Shelly te benutten?

Zijn de LED spots aangesloten op een Trafo of een Electronische Driver van 12V?
Zijn de LED spots 12V DC of 12V AC
DC spots verbind je niet op een TRAFO van 12V AC.

Controleer je LED circuit op boven genoemde afwijkingen.
Als je denkt dat een belastings probleem de oorzaak is kun je dit testen met een ouderwetse gloeilamp (60W-100W) die je parallel met de LEDs mee schakelt.

• jls9782
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2025
Je hebt gelijk, het is een relais. Schakelen van andere lage belastingen (motorschakelaar & relais) gaat probleemloos.

Ik ga het antwoord zoeken in een andere driver. De trafo nu is AC, de spots zijn dat ook.

dank voor je input!