Binnen ring app geen video als dns.adguard.com aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:36
Ik heb een ring deurbel gen2 en die werkte altijd gewoon perfect.

Maar sinds vanmiddag kon ik in de adroid app ( android versie 13 pixel 6a) geen opgeslagen beelden bekijken, als bijvoorbeeld wie er aangebeld had.

Het rare was dat als ik de beelden downloade ze wel kon afspelen, en via ring.com kon ik de beelden wel gewoon bekijken.

Dus conclusie het ligt/lag aan de mobiele telefoon.

Nu is het rare dat ik al altijd bij privé dns , (instellingen bij netwerk en internet) dns.adguard.com heb staan.
Als die aan staat dan kan ik dus sinds vanmiddag de beelden niet afspelen, en zodra ik de instelling op automatich heb staan dan kan ik de beeld wel bekijken op mijn mobiel.

Dus zodra ik privé dns op automatisch heb staan werkt binnen Ring alles perfect met terug kijken , maar dan heb ik bijvoorbeeld bij mijn krant alles vol onzinnige advertenties staan.

Ik kan als ik de ring beelden terug wil zien uiteraard de dns instelling switchen, maar het heeft altijd gewoon werkt,

Wie weet hier hoe dit zo ineens gekomen is en heeft misschienn een goed alternatief voor dns.adguard.com?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb al een oplossing ondertussen gevonden. Ik heb de app DNS66 geïnstalleerd en nu bijv in de Gelderlander app geen reclames en de bij de Ring app kan ik nu beelden terug kijken. Alleen begrijp ik het zelf niet als ik bij prive dns : dns.adgard.com type nu ineens binnen Ring app de beelden niet terug te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Helaas, binnen bijv de app van de Gelderlander of AD, toch weer reclame.

Zal er voorlopig mee moeten leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb het nog geprobeerd met nextdns maar dan krijg ik binnen apps toch reclame.

Ik zelf kom er dus niet uit. Bij prive dns typte ik dus altijd, dns.adguard.com, maar sinds gisteren kan ik dus bij ring de video's niet terug kijken. Weet niemand hier een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Mogelijke oplossingen

- Je ring deurbell de deur uit doen
- Geen krant meer lezen
- Gebruik de private adguard dns https://adguard-dns.io/kb/private-dns/overview/
- Zelf pi-hole / adguard home hosten binnen je netwerk. Dan kun je bepaalde domains op de allow list zetten.
- Zelf pi-hole / adguard home hosten buiten je netwerk met bijvoorbeeld een vps. Dan kun je bepaalde domains op de allow list zetten.