Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 19:59

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
Allereerst excuses voor de te korte titel, er waren niet genoeg tekens mogelijk.

Situatie:
Mijn vrouw gaat a.s zomer op reis naar een congres in het buitenland waarbij ze een lezing geeft op haar vakgebied(soort gebarentaal) , op dit gebied zijn ze ook bezig in Nederland om het op de kaart te zetten. Ze is bezig met een commerciële partij die haar uitnodigde om mee te doen(lezing geven daar en de rest te volgen) tijdens het congres. De boeking ging allemaal heel slordig en verdient geen schoonheidsprijs maar dat komt ook doordat het in hoogseizoen is en een van de populairste steden van Europa.
Nu is er discussie over de annulering, mijn vrouw is van mening dat degene die de reis boekt zorgt voor die verzekering, dat commerciële zegt als jij niet kan komen naar de lezing/congres dan betaal je alle kosten die we moeten maken maar terug. Nu is de kans dat mijn vrouw gaat annuleren erg klein(zeker ook omdat mijn zoon meereist en als zij niet kan ik wel wil) maar vond zelf de houding een beetje storend.
Ik zal zelf zoiets hebben wie betaald bepaald, en ik vind het natuurlijk wel oke dat als mijn vrouw niet kan dat ze een andere medewerker sturen.
Wie zal de annuleringsverzekering moeten betalen volgens jullie?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18
Waarom heb je een annuleringsverzekering nodig?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
Jij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
MrAngry schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:07:
Waarom heb je een annuleringsverzekering nodig?
stel dat mijn vrouw op de een op andere manier niet mee kan moet ze de reis terug betalen aan het bedrijf

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 22:08

Tys

Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:09:
[...]

stel dat mijn vrouw op de een op andere manier niet mee kan moet ze de reis terug betalen aan het bedrijf
Vrij logisch toch? Dus of je vrouw dekt zich in, of ze doet dat niet. Dat kost een paar tientjes ja, maar die zijn voor haar rekening.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit is niet zo simpel als het lijkt. Je moet heel goed letten op de voorwaarden van de annuleringsverzekering en vaak vallen werk gerelateerde zaken daar niet zomaar onder. Dit is geen vakantie maar gewoon werk, als ik zou worden uitgenodigd met die voorwaarden moet het wel een heel prestigeus iets zijn anders kom ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
superduper schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:15:
Dit is niet zo simpel als het lijkt. Je moet heel goed letten op de voorwaarden van de annuleringsverzekering en vaak vallen werk gerelateerde zaken daar niet zomaar onder. Dit is geen vakantie maar gewoon werk, als ik zou worden uitgenodigd met die voorwaarden moet het wel een heel prestigeus iets zijn anders kom ik echt niet.
mee eens, nu denk ik ook niet dat er ergens onwil is, maar nu ging alles zo snel dat we vrijdag het hadden over wanneer gaan we boeken, afgesproken hadden om er maandag over terug te komen(eventueel ook over verzekeringen te hebben) en dat er omdat de prijzen per dag hoger werden besloten was om de reis zo snel mogelijk te boeken dus in het weekend. We hebben nu nog steeds geen tijd gehad om het precies uit te zoeken(zij ook niet) maar kregen wel meteen na boeken deze voorwaarde te horen.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:21:
[...]

mee eens, nu denk ik ook niet dat er ergens onwil is, maar nu ging alles zo snel dat we vrijdag het hadden over wanneer gaan we boeken, afgesproken hadden om er maandag over terug te komen(eventueel ook over verzekeringen te hebben) en dat er omdat de prijzen per dag hoger werden besloten was om de reis zo snel mogelijk te boeken dus in het weekend. We hebben nu nog steeds geen tijd gehad om het precies uit te zoeken(zij ook niet) maar kregen wel meteen na boeken deze voorwaarde te horen.
En wat gebeurt er dan als de andere partij het feestje afblaast? Maar zoals altijd wordt de soep niet heet gegeten, maar check het goed met je resiverzekering,

en enjoy natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
superduper schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:15:
Dat gaat over de soort verzekering welke je moet nemen (zakelijke annulerings/reisverzekering), niet wie hem moet betalen.

@Honesty Maar je hebt dus ook zelf geboekt en betaald, dan lijkt het mij helemaal op zijn plek dat jij je verzekert.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 19:56
Ik begrijp er weinig van. Wie betaalt de reis? De partij die haar uitgenodigd heeft?

Lijkt me logisch dat wanner je vrouw besluit toch niet zo'n zin te hebben in het geven van de lezing dat zij dan wel het geld voor de reis terug willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
pennywiser schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Dat gaat over de soort verzekering welke je moet nemen (zakelijke annulerings/reisverzekering), niet wie hem moet betalen.

@Honesty Maar je hebt dus ook zelf geboekt en betaald, dan lijkt het mij helemaal op zijn plek dat jij je verzekert.
Ze mag de kosten van de reis(vlucht hotel) dus declareren, de vraag gaat over de annuleringsverzekering of ze die terug kan vragen, reisverzekering(voor bagage) is geen discussie.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
ik zou eerder denken aan een (zakelijke) aansprakelijkheidsverzekering. Immers betaalt ze de reis niet zelf. Maar als ze niet kan, stelt het bedrijf haar aansprakelijk voor de gemaakte kosten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Morty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:28:
Ik begrijp er weinig van. Wie betaalt de reis? De partij die haar uitgenodigd heeft?

Lijkt me logisch dat wanner je vrouw besluit toch niet zo'n zin te hebben in het geven van de lezing dat zij dan wel het geld voor de reis terug willen zien.
Eens, en mogelijk heeft een zakelijke annuleringsverzekering aan hun kant ook helemaal niet de dekking dat "de congres spreker niet kon komen". Die verzekert zichzelf namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
Morty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:28:

nee zij heeft voorgeschoten en krijgt het terug van het bedrijf, gaat er over als zij ziek wordt(echt ziek) of als er weer corona of zoiets komt, dat ze dan niet kan gaan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:29:
[...]

Ze mag de kosten van de reis(vlucht hotel) dus declareren, de vraag gaat over de annuleringsverzekering of ze die terug kan vragen, reisverzekering(voor bagage) is geen discussie.
Dat snap ik, maar je moet dus een zakelijke annuleringsverzekering hebben. Alle reispapieren staan bovendien op jullie naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
pennywiser schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:32:
[...]

Dat snap ik, maar je moet dus een zakelijke annuleringsverzekering hebben. Alle reispapieren staan bovendien op jullie naam.
klopt

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Dus.
Je boekt zelf een reis om ergen te spreken
Dan is er contact met een partij die zegt top dat je daar spreekt. Wij willen dat wel sponsoren.
Jij praat daar met/over ons (oid). En wij betalen de rijs.

Jij mag de reis dus declareren. En hebt een mooie deal.

Nu wil de partij wel iets van "garantie" dat er daadwerkelijk wel gesproken wordt.
En als dat niet kan door bv ziekte. Dan zeggen ze dat ze het geld terug willen?

Klopt dat?

Ik denk dat het op zich wel redelijk is dat die eis er is. Ze zoeken denk ik iets van publiciteit.
Omdat het verder je eigen reis is, denk ik dat je je zelf moet verzekeren.

Eventueel kun je nog iets afspreken als dat na afloop en er geen gebruik gemaakt werd van annulering.
Dat kosten worden gedeeld.

Maar in de basis zijn de dit niet de grootste kosten toch. En zeker te doen omdat de rest al gedeclareerd kan worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:15

Garyu

WW

Dit is niet een snoepreisje maar gewoon een situatie waarbij zakelijke onkosten gedeclareerd kunnen worden.

Aangezien jij/jullie de kosten maken, en ze pas daarna gedeclareerd kunnen worden, is het wat ingewikkelder (anders was het wmb duidelijk dat de organisatie zelf maar moet bedenken of/hoe ze het risico vaan een no-show gaan betalen).

In any case, zakelijk lijkt me zon verzekering onzin. Je betaalt voor de verzekering omdat je het risico niet kan dragen, want als het risico niet te groot is dan kost een verzekering op den duur meer dan het af en toe intreden van het verzekerde. Een reisje van 1-2kEUR is normaalgesproken voor een zakelijke situatie een beheersbaar risico.

Prive is dat relatief gezien veel meer geld. Aangezien ze gemaakte kosten kan declareren zit je nu in een grijs gebied of de kosten van een geboekte reis die niet geconsumeerd wordt dan voor prive of zakelijk te zien zijn, dus declarabel of niet.

In jouw specifieke geval zou ik me er niet te druk over maken, gewoon een wat duurdere vlucht boeken met annulering/omboekmogelijkheid, en die kosten later ook te declareren.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wat houdt je tegen om een reis te boeken inclusief annuleringsverzekering en die gewoon te declareren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
jadjong schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:42:
Wat houdt je tegen om een reis te boeken inclusief annuleringsverzekering en die gewoon te declareren :?
we hebben dus al geboekt omdat de reis te snel te duur zou worden voordat de datum er was om alles te bespreken met betrekking tot de verzekeringen

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
DarkSide schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:39:
Dus.
Je boekt zelf een reis om ergen te spreken
Dan is er contact met een partij die zegt top dat je daar spreekt. Wij willen dat wel sponsoren.
Jij praat daar met/over ons (oid). En wij betalen de rijs.

Jij mag de reis dus declareren. En hebt een mooie deal.

Nu wil de partij wel iets van "garantie" dat er daadwerkelijk wel gesproken wordt.
En als dat niet kan door bv ziekte. Dan zeggen ze dat ze het geld terug willen?

Klopt dat?

Ik denk dat het op zich wel redelijk is dat die eis er is. Ze zoeken denk ik iets van publiciteit.
Omdat het verder je eigen reis is, denk ik dat je je zelf moet verzekeren.

Eventueel kun je nog iets afspreken als dat na afloop en er geen gebruik gemaakt werd van annulering.
Dat kosten worden gedeeld.

Maar in de basis zijn de dit niet de grootste kosten toch. En zeker te doen omdat de rest al gedeclareerd kan worden.
andersom
bedrijf zegt je kan namens ons daar spreken, wij betalen de reis, boek maar..
Wij boeken de reis, sturen een declaratie zonder annulering(omdat er nog niet over gesproken was)
nu komt er wel een eis van het bedrijf als je toch niet kan dan moet je de reis weer terug betalen aan ons, dus hebben wij zo iets als we er dan een annuleringsverzekering geboekt moet worden via jullie

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:44:
[...]

we hebben dus al geboekt omdat de reis te snel te duur zou worden voordat de datum er was om alles te bespreken met betrekking tot de verzekeringen
Jouw vrouw doet een lezing en wordt betaald in de vorm van een declaratieformulier waarop de reiskosten ingevuld mogen worden, komt ze niet dan is dat formulier er ook niet. :P
Je boekt zelf een reis, dus heb je ook zelf de keuze om het risico van annulering te nemen of daar een verzekering voor af te sluiten.
In het kader van 'wie betaald bepaald' mag je zelf die keuze voor een verzekering maken. Als zij de reis voor je boeken dan is het hun risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

ok kleine nuance dus.
op zich loopt dit dan wel raar. Als het bedrijf je uitnodigd zou je verwachten dat zij ook reis en hotel regelen idd.

Nu lijkt e.e.a. haastig te zijn gegaan.
Maar persoonlijk vind ik het nog geen groot issue.

Verder zeg je
mijn vrouw is van mening dat degene die de reis boekt zorgt voor die verzekering,
Dat zijn jullie zelf dus. En die zorgt dan ook voor de verzekering ;-)

Deze snap ik niet
Nu is de kans dat mijn vrouw gaat annuleren erg klein(zeker ook omdat mijn zoon meereist en als zij niet kan ik wel wil)
Als je vrouw toch niet kan. Dan ga jij?

Dat is prima. Maar niet op de kosten van het bedrijf.

Mijn beeld.
Ga gewoon. En bespreek nog e.e.a. Bv ook kosten voor eten en drinken bv.
En regel gewoon een standaard reis / annulerings verzekering. Ookal ga je wel.
Als er daar wat gebeurt wil je ook verzekerd zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
jadjong schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:53:
[...]

Jouw vrouw doet een lezing en wordt betaald in de vorm van een declaratieformulier waarop de reiskosten ingevuld mogen worden, komt ze niet dan is dat formulier er ook niet. :P
Je boekt zelf een reis, dus heb je ook zelf de keuze om het risico van annulering te nemen of daar een verzekering voor af te sluiten.
In het kader van 'wie betaald bepaald' mag je zelf die keuze voor een verzekering maken. Als zij de reis voor je boeken dan is het hun risico.
we moesten dus de reis al boeken voordat er afgesproken was wat er met de verzekeringen gedaan moest worden, deze eis kwam later.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:58:
[...]

we moesten dus de reis al boeken voordat er afgesproken was wat er met de verzekeringen gedaan moest worden, deze eis kwam later.
Ik lees nergens dat het bedrijf waar ze voor komt spreken een annuleringsverzekering eist. Wel dat ze niets betalen als je niet op komt dagen en daarmee het risico van ongebruikte reiskosten bij jullie ligt. Dan moet je zelf ook de annuleringsverzekering in overweging nemen.
Wat is nu het probleem? Kan je achteraf geen annuleringsverzekering er bij bestellen of durf je die paar tientjes niet toe te voegen aan de declaratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij hebben we het hier over een werkreis van een werknemer, niet een snoepreisje van een vrijwilliger. Titelfix gedaan ;)
Error

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 18-06-2023 08:19 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

Als een werknemer op reis gaat voor werkgever betaalt werkgever de reis. Als ze dan ziek wordt, is ze ziek. Jammer voor werkgever. Als een naaste overlijdt ook jammer voor werkgever.
Als de hond doodgaat weet ik niet of je recht hebt om verlof op te nemen, zie cao.

Als het een zzp'er is dan ligt het weer anders.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Outerspace schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:51:
Volgens mij hebben we het hier over een werkreis van een werknemer, niet een snoepreisje van een vrijwilliger. Titelfix gedaan ;)
Waaruit concludeer je dat het om een werkgever gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

jadjong schreef op zondag 18 juni 2023 @ 07:53:
[...]

Waaruit concludeer je dat het om een werkgever gaat?
Iets met niet helemaal goed lezen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
@Honesty
Wat is de verhouding tussen je vrouw en het bedrijf waarvoor ze gaat spreken? Commerciële partij die haar geboekt heeft? Commerciële partij die haar enkel uitnodigt en uit goedheid bepaalde zaken vergoed?
Het contract bepaald wel over wat voor verhouding we hebben en wie waar verantwoordelijk voor is.
Ene uiterste is het zien als een gewone reis waar ze toevallig een uurtje gaat spreken. Dan zou ik lekker de annuleringsverzekering zelf regelen en als onderdeel van de boeking declareren. Willen ze dat niet betalen, dan is het nog steeds een leuke reis die betaald wordt.
Andere uiterste is dat het zakelijke overeenkomst is. Dan hangt het vooral af wat er op papier staat en afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05:52
De meeste annuleringsverzekeringen dien je te hebben voordat je gaat boeken of regel je tijdens het boeken en kan niet achteraf toegevoegd worden of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

Krijgt ze betaald voor het praatje, buiten de vergoeding van de kosten?

Na een paar keer teruglezen is me de precieze verhouding nog steeds niet duidelijk. Er wordt wel gegokt op vrijwilliger vs werknemer, maar het is ook nog niet uitgesloten dat ze freelancer is. Let erop dat er dan ook nog belastingtechnisch wat scherpe randjes aan kunnen zitten aangezien dit soort reisjes niet altijd als 100% zakelijke kosten gezien worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Yucon op 18-06-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 01:43
daveytje schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:51:
De meeste annuleringsverzekeringen dien je te hebben voordat je gaat boeken of regel je tijdens het boeken en kan niet achteraf toegevoegd worden of ligt dat aan mij?
Meestal kan je die nog 7 of 14 dagen nadat je de boeking hebt gedaan afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:56
Lordy79 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 07:46:
Als een werknemer op reis gaat voor werkgever betaalt werkgever de reis. Als ze dan ziek wordt, is ze ziek. Jammer voor werkgever. Als een naaste overlijdt ook jammer voor werkgever.
Als de hond doodgaat weet ik niet of je recht hebt om verlof op te nemen, zie cao.

Als het een zzp'er is dan ligt het weer anders.
Zoals ik het begrijp, is mevrouw geen werknemer van het betreffende bedrijf, maar moeten we deze reis zien als een opdracht voor een freelancer/ZZP-er.

En dan is het heel logisch dat het bedrijf zegt tegen de freelancer/ZZP-er: "als je om welke reden dan ook niet komt opdagen om de opdracht uit te voeren, betalen wij niets aan jou uit."

En dan mag je nog blij zijn als er niet over eventuele gevolgschade gesproken wordt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

Ivow85 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Zoals ik het begrijp, is mevrouw geen werknemer van het betreffende bedrijf, maar moeten we deze reis zien als een opdracht voor een freelancer/ZZP-er.

En dan is het heel logisch dat het bedrijf zegt tegen de freelancer/ZZP-er: "als je om welke reden dan ook niet komt opdagen om de opdracht uit te voeren, betalen wij niets aan jou uit."

En dan mag je nog blij zijn als er niet over eventuele gevolgschade gesproken wordt.
Precies. In zon geval zou je zelfs verwachten dat er een contract ligt voor de job met daarin voorwaarden zoals wat als opdrachtnemer door overmacht niet kan leveren...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:15
Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:44:
[...]

Je kunt alsnog een annuleringsverzekering afsluiten. Kan tot minimaal 7 dagen na boeken van de reis/verblijf, soms zelfs 14 dagen. Dus dat is het probleem niet.
Maar kijk ook goed naar wie welke kosten betaalt als er sprake is van een ongeval of extra verblijfskosten op de plaats van bestemming. Ik begrijp dat het nu allemaal op haar naam staat, maar daar kun je onaangename twisten over krijgen.
Zelf zou ik dat liever allemaal in eigen hand hebben en zeker weten dat dat goed geregeld is. Zeker als er een familielid meereist voor wie de zakelijke verzekering in ieder geval niet geldt. Dus reis/verblijf/annulering etc zelf betalen als ware het een prive verblijf, en achteraf kosten declareren omdat je er een lezing hebt gehouden. Dat is toch iets anders dan in dienst zijn van het bedrijf en gebruik maken van bedrijfsregelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
Zakelijk een annuleringsverzekering voor een ticket?

Boek de volgende keer gewoon een flex ticket (bijv. bij KLM) als je niet zeker weet dat je gaat. Die kun je gewoon gratis wijzigen of annuleren. Heb je dit hele gedoe ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Blommie01 op 19-06-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Blommie01 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:52:
Zakelijk een annuleringsverzekering voor een ticket?

Boek de volgende keer gewoon een flex ticket (bijv. bij KLM) als je niet zeker weet dat je gaat. Die kun je gewoon gratis wijzigen of annuleren. Heb je dit hele gedoe ook niet.
Uiteraard betaal je dan ook gewoon voor de annuleringsverzekering via de hogere ticketprijs. Mogelijk wel makkelijker in dit geval, omdat je gewoon een ticket kunt declareren (waar de verzekeringspremie dan al bij in zit).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07

Qwerty-273

Meukposter

Als je om wat voor reden dan ook niet vliegt, en het ticket is niet te wijzigen (want de goedkoopste), vraag dan wel de luchthavenbelasting terug.

https://www.consumentenbo...en-omboeken-of-annuleren#

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Honesty schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:58:
[...]

Dit komt allemaal wat naief over. Het is namelijk heel simpel: je moe(s)t niets!

Er is pas een overeenkomst als beide partijen het eens zijn. En je bent het pas eens als alle relevante aspecten afgehandeld zijn. En je gaat pas uitvoering aan de overeenkomst geven als voorgaande is afgerond.

Je moet je nooit onder druk laten zetten voor iets wat een ander wil. Wil men toch, dan boekt men de vlucht zelf maar op je naam.

Zakelijk rommel je typisch niet met annuleringsverzekeringen. Dat is gewoon cost of doing business. Zakelijk hang je je ook niet op aan de allerlaagste prijs. Het kost wat het kost - en als het teveel is ga je niet. In deze constructie had een annuleringsverzekering meegeboekt kunnen worden of een flexticket.

In dit soort constructies wil de uitnodigende partij geen waslijst aan bonnetjes, maar simpel vlucht, hotel en wellicht een vaste onkostenvergoeding. Dat is een zakelijke oplossing.

Mocht de aard van de reis deels zakelijk zijn dan is het zaak om ook de reisverzekering te beschouwen, met name als fatsoenlijke kwaliteit zorg duur kan uitvallen in het land van bestemming. Ik heb dat afgelopen weekend uitgezocht en met redelijk wat moeite maar een beperkt aantal polissen gevonden. Voordeel is dat het maar een paar euro kost (voor een week VS). Niet uitgezocht of er een annuleringsdekking toegevoegd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
Herko_ter_Horst schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:25:
[...]

Uiteraard betaal je dan ook gewoon voor de annuleringsverzekering via de hogere ticketprijs. Mogelijk wel makkelijker in dit geval, omdat je gewoon een ticket kunt declareren (waar de verzekeringspremie dan al bij in zit).
Met het verschil dat je gewoon zonder reden kunt annuleren. Bij een verzekering heb je voorwaarden die uiteraard zo zijn opgesteld dat je alleen in hele uitzonderlijke gevallen (en een hoop gedoe) je geld (misschien) terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58
Snap niet helemaal waarom je zonodig snel moest boeken? Kosten van het ticken worden toch betaald door de opdrachtgever? En waar hebben we het over? 2k vliegtickets max in Europa (moet je het al heel gek doen!). Annuleringsverzekering kost misschien max 50 euro dan..... sorry maar als je dat zelf niet kan opbrengen als je als gastspreker gevraagd wordt moet je het misschien sowieso niet doen. Ze vragen toch niet een McDonald's medewerker die voor 10E per uur aan het werk is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9EFbqhORbn0a7xU-FKJzUpfoH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQiF0XusO75C06Y3vnOCZqzE.jpg?f=fotoalbum_large

Wel 25E voor een annuleringsverzekering.....

[ Voor 31% gewijzigd door Zorg op 19-06-2023 21:17 ]

Pagina: 1