Aankoopadvies 43inch TV voor gaming & tv/films

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 11:49
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
43Inch TV om op te gamen en tv/films te kijken.

Wat is je budget?
500/600.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral tv&films kijken maar ook Ps5 inc playseat en PC om te gamen

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb 2 LG's gezien maar geen idee of het wat is (LG heeft wel mijn voorkeur heb nu een 32inch model en dat is echt een fijne tv

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zit het met Refreshrate's & inputlag bij de huidige tv's? Heb vroeger veel xbox 360/one gegamed op een oudere Samsung dat was opzich wel prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:46
LG gebruikt voornamelijk IPS panelen in hun LCD line up, hierdoor lever je aanzienlijk in op het gebied van contrast en krijg je er goede kijkhoeken voor terug.

Wanneer je de tv voornamelijk voor films en series wilt gebruiken en je redelijk recht ervoor zit, is een tv met VA paneel een veel betere keuze.

Binnen het gestelde budget zijn er enkel 60Hz tv’s beschikbaar, de Samsung 43Q60B (vermijdt El Vidas) of de TCL 43P731 zijn goede opties, ze hebben allebei een VA paneel en qua beeldkwaliteit scoren beide modellen gelijkwaardig, Google TV werkt smoother dan Tizen, de TCL is momenteel via Bol.com scherp geprijsd. Input lag is op beide modellen ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 11:49
Freshouttheoven schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:00:
LG gebruikt voornamelijk IPS panelen in hun LCD line up, hierdoor lever je aanzienlijk in op het gebied van contrast en krijg je er goede kijkhoeken voor terug.
Bedankt voor je reactie maar als ik nou echt een LG wil is dit dan geen optie:

https://tweakers.net/pric...ll-43nano766qa-zwart.html

Ik heb gewoon geen beste ervaringen met Samsung op gebied van Low end tv's dus 32/43 Inch. Op dit moment maak ik gebruik van deze en dat is voor een kleine Tv echt een super ding op gebied van beeld, aansluitingen & ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:46
Niemand verplicht je om een Samsung tv te kopen, ik vermijd ze ook liever ;).

De LG 43NANO76 serie biedt, vergeleken met de UQ8000, geen noemenswaardige verbeteringen op het gebied van beeldkwaliteit. Enkel een beperkte breed kleuren gamma.

Jouw LG 32LM6380PLC heeft een VA paneel, met voldoende ambient light valt het lage contrast van IPS minder snel op, donkere scenes blijft altijd behelpen aangezien een groot gedeelte van de schaduwdetails verloren gaat. Hou hier dus rekening mee.

Wanneer 50'' ook een optie is, heb je 'best of both worlds' aangezien 50'' altijd VA is en jouw voorkeur uitgaat naar LG.