Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een combinatie van programmeren, gamen en ondertussen vaak een video afspelen in de achtergrond/op het tweede scherm. Vandaar het verschil tussen monitoren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 2700 incl. monitoren(niet echt een 'strak' budget).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaat niks mee van het huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben nu gegaan voor een 2TB SSD, ik kon nu redelijk weinig vinden over 4 TB M2 SSDs. Mijn conclusie was dat 4TB vaak meer is dan nodig, op dit moment heb ik een 1TB SSD, die raakt af en toe net vol en moet ik hem opschonen maar ik betwijfel of dit met 2TB vaak gebeurt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De huidige kast is vrij bewust gekozen, ik vind deze qua uiterlijk erg mooi staan en ben van plan eventueel in de toekomst nog een bijpassen LCD-scherm toe te voegen aan de afgesneden rand van hetzelfde bedrijf (dit zag ik vaker langskomen bij een build op deze kast). Omdat dit een niet standaardvorm is heb ik (volgens mij) alle afmetingen gecheckt en past dit allemaal goed in de kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het vooral belangrijk dat ik ook over een aantal jaar nieuwe spellen nog kan spelen zonder dat ik hier erg in word gelimiteerd door de keuzes die ik nu maak.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem dat ik hieronder bij elkaar gezocht heb evenwichtig en zijn de componenten kwalitatief acceptabel?
Zijn twee monitoren van verschillende snelheden geen probleem voor de grafische kaart?
Alvast hartelijk dank voor jullie commentaar en tips!
Een combinatie van programmeren, gamen en ondertussen vaak een video afspelen in de achtergrond/op het tweede scherm. Vandaar het verschil tussen monitoren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 2700 incl. monitoren(niet echt een 'strak' budget).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaat niks mee van het huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben nu gegaan voor een 2TB SSD, ik kon nu redelijk weinig vinden over 4 TB M2 SSDs. Mijn conclusie was dat 4TB vaak meer is dan nodig, op dit moment heb ik een 1TB SSD, die raakt af en toe net vol en moet ik hem opschonen maar ik betwijfel of dit met 2TB vaak gebeurt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De huidige kast is vrij bewust gekozen, ik vind deze qua uiterlijk erg mooi staan en ben van plan eventueel in de toekomst nog een bijpassen LCD-scherm toe te voegen aan de afgesneden rand van hetzelfde bedrijf (dit zag ik vaker langskomen bij een build op deze kast). Omdat dit een niet standaardvorm is heb ik (volgens mij) alle afmetingen gecheckt en past dit allemaal goed in de kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het vooral belangrijk dat ik ook over een aantal jaar nieuwe spellen nog kan spelen zonder dat ik hier erg in word gelimiteerd door de keuzes die ik nu maak.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem dat ik hieronder bij elkaar gezocht heb evenwichtig en zijn de componenten kwalitatief acceptabel?
Zijn twee monitoren van verschillende snelheden geen probleem voor de grafische kaart?
Alvast hartelijk dank voor jullie commentaar en tips!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 275,- | € 275,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6950 XT Phantom Gaming D 16G | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Behuizingen | HYTE Y60 Wit | € 219,91 | € 219,91 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850-B Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Monitors | Philips 273V7QDSB Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Waterkoeling | DeepCool LS720 Wit | € 130,60 | € 130,60 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF560C32RWK2-64 | € 252,- | € 252,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,08 | € 132,08 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM620 2TB | € 72,90 | € 72,90 |
| Totaal | € 2.578,49 |