Hoe zet ik een wifi lamp aan met een zigbee sensor?
Vraag
Alle reacties
Daar heb je denk ik een hub of iets dergelijks voor nodig die beide 'talen' kan spreken. Wat is die wifi-lamp precies voor ding?
Saved by the buoyancy of citrus
Dat bestaat niet. Dat is hetzelfde als zeggen dat je een normale telefoon hebt als iemand vraagt wat voor telefoon je hebt
Zoveel merken, zo veel talen/methodes.
Een slimme lamp van de action die werkt met wifi, en deze door een zigbee sensor laten schakelen, mss is dit iets duidelijker...
Wat gebruik je voor Zigbee? Heb je daar een hub tussen zitten? Met HomeAssistant moet het volgens mij kunnen om een koppeling te maken tussen de Zigbee sensor en de Wifi lamp?
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Dat is dan waarschijnlijk Tuya, als het van Action is (LSC). Dat is een andere standaard dan Zigbee dus je hebt een soort bridge nodig tussen die twee protocollen. Mijn oplossing is op basis van Home Assistant, wat in jouw geval ook een basis zou kunnen zijn voor wat je wilt bereiken. Maar als die ene lamp en die ene sensor je enige doel zijn, dan is het de moeite niet waard en dan is het even zoeken naar een meer kant-en-klare oplossing.Deldenaar schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:18:
Een slimme lamp van de action die werkt met wifi, en deze door een zigbee sensor laten schakelen, mss is dit iets duidelijker...
Saved by the buoyancy of citrus
Dit moet 1 van mijn slimme activiteiten worden, en wil dus zowel zigbee als wifi kunnen aansturen en natuurlijk dan ook koppelen, waarschijnlijk met een gateway want alleen met nest mini wil dit nietCyphax schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:25:
[...]
Dat is dan waarschijnlijk Tuya, als het van Action is (LSC). Dat is een andere standaard dan Zigbee dus je hebt een soort bridge nodig tussen die twee protocollen. Mijn oplossing is op basis van Home Assistant, wat in jouw geval ook een basis zou kunnen zijn voor wat je wilt bereiken. Maar als die ene lamp en die ene sensor je enige doel zijn, dan is het de moeite niet waard en dan is het even zoeken naar een meer kant-en-klare oplossing.
Tuya heeft dit soort kastjes waarmee je zou moeten kunnen bereiken wat je wilt. Je installeert het kastje, de app op je telefoon. Telefoon vindt het kastje en met het kastje zoek je de wifi lamp en de zigbee sensor op. Dan maak je een scene aan die doet wat je wilt.
Ja, zoiets denk ik ook, en iets met een in scène zettenAlphaRomeo schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:24:
Tuya heeft dit soort kastjes waarmee je zou moeten kunnen bereiken wat je wilt. Je installeert het kastje, de app op je telefoon. Telefoon vindt het kastje en met het kastje zoek je de wifi lamp en de zigbee sensor op. Dan maak je een scene aan die doet wat je wilt.
Pagina: 1