Foto's
:strip_exif()/f/image/vY0GkaYFfVt9l0QYwJRaEvjM.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Betreft één paneel op de schoorsteen. Deze ruimte is 1,8meter breed en met een beetje fatsoen kan er een paneel met een hoogte van 1,2 meter max. De schoorsteen ligt op het Zuidwesten.Schaduw
Nee. Paar keer per jaar geopende parasolJaarverbruik
Rond de 5000kwh.Huidige elektriciteitsaansluiting
1x35, wordt nog 3x25.Budget en doel
Geen budget. Liefst zo voordelig mogelijk. Project is uiteindelijk vooral voor de fun.Wie gaat het project uitvoeren
DIYBijhouden van data
Geen prioriteit. Kan eventueel altijd nog via een Kwh-meter.Dit voorjaar hebben we 18 zonnepanelen op onze carport en zolderdak laten leggen. Binnenkort komen daar nog vier bij. Maar...panelen laten leggen is nooit zo leuk als zelf een projectje beginnen. We hebben bij ons huis (volledig plat dak) nog twee mogelijkheden over. Een pergola waar we ze aan kunnen hangen en deze schoorsteen. Gezien het budget wil ik dit jaar iets met de schoorsteen doen.
Op de schoorsteen kunnen we één paneel kwijt. Ik zou graag wat ideeën/advies willen hebben qua bevestiging van het paneel. De omvormer komt direct achter het paneel en de bekabeling wordt de schoorsteen ingeboord en gaat daarna direct naar de meterkast. Voor de goede orde: de schoorsteen wordt niet meer gebruikt
- Het paneel komt verticaal aan de muur te hangen. Hebben we dan juist montagemateriaal gepakt?
- Deze omvormer was door de korting de voordeligste micro die we konden vinden. Iemand nog suggesties of op/aanmerkingen hierop?
- Qua paneel zou ik het liefst een paneel hebben met zo min mogelijk reflectie heeft. Is dit een goed paneel of adviseren jullie een andere?