[frames]scrollbalk links, hoe:?

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nou, zie titel. ik heb namelijk een site gemaakt die totaal symetrisch is, behalve -je raadt het al- de scrollbalken. nou, dat geeft niet echt (echt niet :P ) een mooi resultaat en dus mijn vraag: valt dat ding ook naar links te krijgen op 1 of andere manier?

met de search vond ik maar 1 topic (andere zal wel met de crash getrashed zijn ofzo want ik weet zo goed als zeker dat er nog 1 was, maarja) met als enige reactie: maak een dhtml-scrollbalk. nou zou dat eventueel wel kunnen, maar dat wordt aardig lastig aangezien er nogal het één en ander in de frames komt te staan (waaronder veel layers ed).

maargoed, er moet toch een manier zijn om die scrollbalk naar links te krijgen? waar ik zelf btw aan zit te denken is om de scrollbalk van het frame te gebruiken dat aan de linkerkant zit van het frame waar het om draait, en daarmee het rechter frame aan te sturen (en het rechterframe dan op scrolling="no" zetten natuurlijk :) ). maargoed, eer ik daar aan begin zou ik liever eerst willen weten of dat wel degelijk een optie is of dat dat onbegonnen werk is (of dat er misschien een betere oplossing is :) )

nouja, alvast bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een extra frame enin maken voor de scrollbar, en dan metjavascript de scrollbar positie gelijk zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

je kon bij mijn weten iets in de body tag zetten zoiets rtl (right to left). en dan ging de scrollbar naar links (helaas werd de rest van je pagina ook omgekeerd.... >:))

edit:

Zie nou dat ik het wist....
[code]<HTML dir=rtl>[/code]
Helaas wel een IE only feature :)
*even reacties uitlokken :)* Maar wie gebruikt er nou nog een ander browser

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 08:29 schreef rickmans het volgende:
je kon bij mijn weten iets in de body tag zetten zoiets rtl (right to left). en dan ging de scrollbar naar links (helaas werd de rest van je pagina ook omgekeerd.... >:))
Eerst RTF, en dan <P Align="left">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 08:29 schreef rickmans het volgende:

edit:

Zie nou dat ik het wist....
[code]<HTML dir=rtl>[/code]
Helaas wel een IE only feature :)
*even reacties uitlokken :)* Maar wie gebruikt er nou nog een ander browser
cool, thnx man, hier heb ik wel wat aan. dat de pagina om wordt gedraaid is niet zo erg, verzin ik wel wat op (zoals idd p align=left enzo). en dat netschapers het niet zien interesseert me ook niet zo :+ , die zien mun gekleurde scrollbalken ook niet dus.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

scrollbalk links? Lijkt me ongelooflijk irri. Iedereen is hem rechts gewend. Maar jah, je zal je redenen wel hebben ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 10:59 schreef drm het volgende:
scrollbalk links? Lijkt me ongelooflijk irri. Iedereen is hem rechts gewend. Maar jah, je zal je redenen wel hebben ;)
zekerz, scrollbalk rechts past niet in het design en het wordt ook niet echt een functionele site ofzo, meer een designsite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
linkje?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 11:23 schreef SWINX het volgende:
linkje?
heb um nog niet online staan en zit nu op school.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
dubbel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 03 september 2001 11:04 schreef nelis het volgende:
zekerz, scrollbalk rechts past niet in het design en het wordt ook niet echt een functionele site ofzo, meer een designsite....
Een designsite waarbij je moet scrollen? ;)
't lijkt mij erg omslachtig in ieder geval, en absoluut niet gebruiksvriendelijk, maar goed.. kben wel benieuwd naar wat het uiteindelijk gaat worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 13:49 schreef Pelle het volgende:

[..]

Een designsite waarbij je moet scrollen? ;)
't lijkt mij erg omslachtig in ieder geval, en absoluut niet gebruiksvriendelijk, maar goed.. kben wel benieuwd naar wat het uiteindelijk gaat worden eigenlijk.
lol, volgens mij heb ik weer de verkeerde woorden gebruikt :o

nog maar een keer :P : de site hoeft niet functioneel te zijn, het is gewoon een persoonlijke site-je (spelling :? ). het is dus niet op functionaliteit gericht ofzo, uiterlijk is belangrijker :) maar geen site over design of weet ik veel wat voor grootse ideeën jullie je in je hoofd halen :o ;) :)

site ziet er zo uit ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8

_______            _______
|frame1 |    tekst     |frame2 |
|_______|         |_______|

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

nelis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8

_______            _______
|frame1 |    tekst     |frame2 |
|_______|         |_______|
mooi 8-)
hoe heppie dat gefikst? In photoshop? :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 14:30 schreef drm het volgende:

[..]

mooi 8-)
hoe heppie dat gefikst? In photoshop? :P
:o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
weet iemand trouwens waarom NS6 geen bgproperties="fixed" ondersteunt en wat er aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

NS6 ondersteunt dat toch wel?? Probeer het anders even met CSS misschien dat die hem dan wel pakt

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 03 september 2001 18:26 schreef nelis het volgende:
weet iemand trouwens waarom NS6 geen bgproperties="fixed" ondersteunt en wat er aan te doen is?
Omdat het een IE-verzinsel is. En zolang het geen officiele specificatie is, gaat NS dus geen dingen van IE overnemen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 20:03 schreef Pelle het volgende:

[..]

Omdat het een IE-verzinsel is. En zolang het geen officiele specificatie is, gaat NS dus geen dingen van IE overnemen en andersom.
gotverdegotver :(
dan maar het plaatje in een div gooien ofzo

jouw site heeft hetzelfde "probleem" btw.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 03 september 2001 20:06 schreef nelis het volgende:
gotverdegotver :(
Niet vloeken, das niet netjes :7
dan maar het plaatje in een div gooien ofzo
En dan met een javascriptje dynamisch de top-coordinaat veranderen als er gescrolled wordt? Das op zich wel een idee ja, maar ook wel erg omslachtig.
jouw site heeft hetzelfde "probleem" btw.....
Daar ben ik me van bewust ja, en ik heb het zo gelaten omdat ik geen zin had om voor zoiets simpels een heel script te bouwen. Komt bij: Netscape-gebruikers kunnen de site gewoon blijven gebruiken zo, 't ziet er alleen net iets minder uit maar daar doe je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 20:11 schreef Pelle het volgende:

[..]

Niet vloeken, das niet netjes :7
sorry, moest ff :)
[..]

En dan met een javascriptje dynamisch de top-coordinaat veranderen als er gescrolled wordt? Das op zich wel een idee ja, maar ook wel erg omslachtig.
tja, en het werkt soms nogal schokkerig :( maargoed, een andere oplossing zie ik ook niet (behalve zo laten :) )
[..]

Daar ben ik me van bewust ja, en ik heb het zo gelaten omdat ik geen zin had om voor zoiets simpels een heel script te bouwen. Komt bij: Netscape-gebruikers kunnen de site gewoon blijven gebruiken zo, 't ziet er alleen net iets minder uit maar daar doe je niks aan.
haha, das de instelling :7
maar dat probleem heb ik dus ook zo, het ziet er niet uit. ik kan écht niet begrijpen dat netschaap dit soort dingen niet ondersteunt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 18:26 schreef nelis het volgende:
Gewoon met CSS, werkt perfect, ik gebruik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 20:37 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Gewoon met CSS, werkt perfect, ik gebruik het ook.
serieus? dat zou wel beter zijn namelijk, snel ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go daar heb ik ooit ook een topic over gepost [was dat op GoT, geen idee]... dat het zo simpel is... ik ga het proberen...

twas bij mij wel voor een iframe maar goed...;)
Pagina: 1