Toon posts:

RX6700XT Komt niet uit Sleep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals titel al stelt, net een nieuwe 6700XT erin geplant, alles werkt seamless, mooie performance, alleen zodra de PC in sleep gaat, komt het er niet meer uit.

De PC functioneert wel, en ik "weet" dat het in het windows aanmeld scherm zit of staat, alleen krijg of heb ik geen beeld. De numlock/capslock reageert wel gewoon, maar ik zie niets :P

Ik kan de power knop indrukken, op waarop de PC zichzelf uitschakelt. Als ik deze weer aanzet krijg ik nog steeds geen beeld, maar ik weet wel dat het ding weer naar het windows login aanmeldscherm doorstart.

Pas wanneer ik de power volledig cycle, dus de knop op de PSU uitschakel, en weer inschakel, start het pas door en met beeld. Ditmaal natuurlijk met verlies van mijn werk, dus behoorlijk storend.

https://www.google.com/se...0xt+no+screen+after+sleep

Ik ben obviously niet de enige - het systeem werkt verder uitstekend maar het is natuurlijk overbodig de PC 24/7 aan te laten als ik er geen gebruik van maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:54
Wat is de rest van je systeem? Sleep settings in bios/pcie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:34
Heb je DDU wel gebruikt ? Wat voor videokaart gebruikte je hier voor of is ehte een nieuwe build ?

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W10; 2700X; 64GB DDR4/3200 etc; hiervoor werkte het gewoon; wat betreft DDU ik heb een lekkage in m'n waterkoeling gehad, de RX580 is toast hierdoor geraakt. Tijdelijk een GT710 erop geplaatst totdat levering van de 6700XT er was; hier werkte het op beide kaarten probleemloos, de nvidia drivers eraf gegooid, nieuwe fresh install van AMD drivers en dat was het eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:05
Je kan hibernate gebruiken in plaats van standby om te kijken of dat wel goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde effect.

Ding gaat in Hybernate ipv slaap. Je maakt 'm weer wakker. Ik weet dat ie in het aanmeldvenster van Windows staat maar geen beeld geeft. Numlock reageert. Ik moet 'm uitzetten en uiteindelijk van het stroom halen om weer beeld te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:57

Thomg

Aww yiss

Kan je het eens proberen met een clean install? Je hoeft hiervoor je huidige installatie niet te wijzigen. 30GB partitioneren op je huidige SSD is voldoende om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:31
Welke voeding heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
750W antec truepower; ik zeg al alles functioneerd, kan gewoon voluit knallen ermee, het is alleen de sleep functie die ineens gestopt is met werken. Teminste het beeld komt niet meer op terwijl de pc wel aan staat en vermoedelijk in het windows login scherm, gezien num/capslock wel gewoon werkt.

Zet ik de GT710 Nvidia kaart er weer in, werkt het probleemloos.

Alle stroom eraf > En ik heb weer beeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2023 15:16 ]

Pagina: 1