Legion 5 Pro repareren waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 16:57
Gisteren heb ik helaas mijn Lenovo Legion Pro 16ACH6H dichtgeklapt terwijl er een USB kabeltje tussen zat - scherm kapot. Laptop is precies twee jaar oud. Wat verwachten jullie dat de kosten zijn, en is de laptop het nog waard om het scherm te vervangen?

Wat is de laptop in de huidige staat waard?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SQoVNfcsUFnnJ5xQXZkfsN6pEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FDPm0doOnlOsNVVZgFcZnOfa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door wgoos op 17-06-2023 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52

Croga

The Unreasonable Man

Ik verwacht dat zo'n scherm vervangen ergens in de paar honderd euro gaat lopen. Voor een laptop van ergens rond de 1500-2000 euro zou ik zeggen dat het dat zeker waard is!

Alternatief kun je hem natuurlijk ook als NUC vervanger in zetten; extern scherm er aan en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
@Croga Goede optie inderdaad, maar hij zal nooit presteren als mijn desktop. Mijn tweede optie is om deze in huidige staat te ‘verkopen’ en een MB terug te kopen. Wat zou de Legion nu nog waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:03
Ik zou eerst eens informeren bij je inboedelverzekering. Wellicht betaal je een eigen risico, maar vaak is dat minder dan de reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
Dagion schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:56:
Ik zou eerst eens informeren bij je inboedelverzekering. Wellicht betaal je een eigen risico, maar vaak is dat minder dan de reparatiekosten.
Mobiele elektronica is helaas niet meeverzekerd in mijn inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Als het scherm goed leverbaar is zou ik hem zelf vervangen, stelt meestal niet zoveel voor. Heb dit zelf bij een aantal laptops gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
Voor EUR 185 wordt het scherm vervangen. Scherm zelf is EUR 130, voor EUR 55 ga ik zelf niet zitten kloten met het risico iets te beschadigen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dat zal natuurlijk best wel goedkoper kunnen maar zoals je zegt moet je wel de vaardigheden hebben om het zonder schade te vervangen.
Zelf heb ik wel eens schermen besteld bij deze:
Laptop LCD Screen UK: IBM LENOVO LEGION 5 PRO 16ACH6H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
Dat scheelt een hoop inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:08
Ik werk bij een computerzaak waar dagelijks kapotte laptops en schermen door de handen gaan, zal morgen dit topic daar even doornemen.
(Vanuit de UK moet je nu vaak invoerrechten betalen, zelf iets anders uit de UK gekocht en toen kwam er 40€ bovenop.)
Pagina: 1