internet van kpn en een glasvezelaansluiting van Delta Fiber

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamer1234
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06-2023
Mijn vraag
Ik heb al heel lang internet van kpn via een modem van kpn. Dit wil ik ook graag zo houden. Ik woon in een appartementencomplex waarbij Delta Fiber binnekort een glasvezelnetwerk gaat aanleggen waarbij ze ook een aansluiting in mijn meterkast aanleggen. Ze zeggen dat het vrijblijvend is en dat ik gewoon bij kpn kan blijven. Maar zou graag willen weten of dit storingen kan gaan geven als ik internet van kpn ontvang terwijl er ook een andere glasvezelkabel in mijn meterkast wordt aangesloten.
Ik wil dus weten of voorgaande probleemloos kan of dat dit storing kan gaan geven doordat die 2 netwerken in dezelfde meterkast zitten.

Relevante informatie
Ik woon in een appartement. Het modem zit in de meterkast. Ik blijf gewoon internet van kpn afnemen ook al hangen ze er een glasvezelaansluiting van een andere provider in mijn meterkast, want er is gezegd dat deze aansluiting gratis en vrijblijvend is. Ik wil dus alleen graag weten of dit met elkaar gaat storen. Heb namelijk in het verleden weleens aparte verhalen gehoord dat verschillende aansluitingen in 1 woning niet altijd goed samengingen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:59

Croga

The Unreasonable Man

Stoort je waterleiding op je electriciteits net? Dat is namelijk een soortgelijke situatie.....

De Delta fiber kabels hebben geen enkele relatie met je KPN verbinding. Noch met je electriciteitsnet, je waterleiding, je gasleiding of je zeepbakjes.

Wees gerust, er is geen enkele interactie te verwachten tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:17
Hoe zou een glasvezelverbinding in hemelsnaam invloed op zijn omgeving kunnen uitoefenen?
Twee aansluitingen in de meterkast maakt werkelijk niets uit.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 14:56
Tijdens de aanleg wordt er altijd wat extravkrachten uitgeoefend op andere bestaande kabels en en leidingen.

Verder dan dat is het uitgesloten dat de 2 elkaar beinvloeden.

Zou het beide glasvezel zij is dat de gewoonste zaak van de wereld, meerdere glasvezels liggen al heel alng gebroederlijk naast elkaar in goten en ducts.

Het is in theorie zelfs mogelijk zowel delta als kpn over een zelfde glasvezel binnen te krijgen zonder enige onderlinge beinvloeding zodra ze gescheiden lichtkleuren zouden gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door mash_man02 op 17-06-2023 09:00 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je geen glasvezel internet afsluit, komt er géén (lichtsignaal) binnen, dangt de glasvezel kabel er een beetje loos bij. Je kunt dus geen storing krijgen, ook niet als er wél een signaal over ging, omdat het simpelweg licht is wat er doorheen gaat, geen stroom dus waarbij een magnetisch veld ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:58

Speedmaster

Make my day...

Overigens is de kans dat je een KPN glasvezel abonnement geleverd kan krijgen over het DeltaNetwerk klein. KPN wil niet samenwerken met Delta
Pagina: 1