Mac voor Xcode build proces

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,

Voor het builden en publiceren van apps maak ik gebruik van Xcode met een Mac "in de cloud". Sinds de verplichte XCode 14 vanwege de minimale iOS eis moet ik een nieuwe virtuele machine huren en de prijzen rijzen de pan uit. Dus overweeg ik zelf maar eens een Mac aan te schaffen (tweede hands).

Alleen, waar moet ik op letten? Ik heb daar best wat moeite mee. Ik begreep dat dit minimaal macOS Monterey 12.5 moet zijn maar zijn de goedkopere (tweedehands) macs dan wel voldoende? Moet ik letten op minimale Gb geheugen en SSD?

Het gaat voor het build process, ik ga geen andere toepassingen op uitvoeren. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geheugen en processor maken alleen uit als het snel moet.
SSD maakt alleen uit als je een enorm groot project wil builden.
Let er vooral op dat Apple in rap tempo de intel-based macs aan het "uitfaseren" is vwb nieuwe macOS versies.
Dus verwacht niet dat de volgende macOS versie er nog op geïnstalleerd kan worden zonder hacks.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
Je zou naar een Mac Mini M1 kunnen kijken. Op V&A staan wel een paar modellen in de basisuitvoering. Meer dan zat voor wat je er mee wil doen ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 12:46
Je zou ook naar GitHub actions of Circle CI kunnen kijken. Niet echt goedkoop maar schalen wel erg goed.
Ander een Mac Mini M1 is erg aan te raden.

Voordeel van de Circle CI of GitHub actions is dat je erg snel over kan gaan naar de laatste Xcode versie. Het is gewoon een installing in je build script.

Wij gebruiken Circle CI met fastlane om bijna 300 whitelabel apps te bouwen en dat duurt ongeveer 2 dagen, op onze oude build machine duurde dit bij 120 app al 3 dagen :D